Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Danni
#258275
Hejsa...

Kunne godt lige bruge et skub i den ene eller anden retning, mit gamle PS64D8005 trænger til og blive udskiftet. Det er begynd og ha en lav summe lyd, men er også godt og vel 5år og køre nonstop..

Har kigget en del på LG OLED, men vil ikke bruge meget mere end 15.000,- på et nyt TV. Det skal som minimum være 65" faktisk gerne størrere, Jeg har nu fået muligheden for og købe evt en af disse modeller.

Samsung UE75MU7005
Samsung QE65Q7FAMTXXC

Jeg helder mest til 75" selv da jeg godt kan li et stort tv, og går måske knap så meget op i billedekvalitet. Er fint tilfreds med billede på mit 5 år gamle plasma :)

Alt input modtages med kyshånd :p
Af Sploink
#258277
Uden tvivl Sony 65xe9005 i det prisleje. Det er bedre end dem du foreslår. Du ka måske få det forhandlet ned til 15.000

Men hvis du ikke går op i billede kvalitet, er det jo bare at finde et eller andet.
Det 75mu7005 koster altså betydeligt mere
Af Danni
#258284
Sploink skrev:Uden tvivl Sony 65xe9005 i det prisleje. Det er bedre end dem du foreslår. Du ka måske få det forhandlet ned til 15.000

Men hvis du ikke går op i billede kvalitet, er det jo bare at finde et eller andet.
Det 75mu7005 koster altså betydeligt mere
Tak for svaret det vil jeg kigge på mester, Det UE75MU7005 Har jeg fået et godt tilbud på så det koster ca 15.500
Af PeterD
#258295
Danni skrev:
Sploink skrev:Det er en god pris må man sige
Du tror ikke billede kvali vil være ca det samme på mit gamle plasma og så det UE75MU7005?
Nope.

Hvis du VIL have plasmakvalitet er det eneste valg OLED, Philips eller LG.

HDR på MU7005 "kan få sort og de mørkeste gråtoner til at se udvaskede og kedelige ud på MU7005." ifg. Rasmus.

"MU bør ikke ses som en teknisk arvtager til sidste års KS-serie, selvom de ligger i nogenlunde samme prisklasse. Vi siger sådan fordi MU-serien er en nedgradering på adskillige billedparametre.

" For Samsung er dette efterhånden en kritisk svaghed, der går igen på alle tv-skærme fra mellemklassen til topmodellen Q9. De er simpelthen ikke egnede til HDR.

"Hvad angår brugeroplevelsen, så er MU-serien en yderligere forbedring ift. sidste års KS-serien, men hvad angår billedkvalitet, så er det en nedgradering. MU7005 er ikke et TV, der sætter de andre skærme i prisklassen af. Det er ellers noget, der har kendetegnet Samsung TV i flere år. Vi havde håbet på mere."
http://flatpanels.dk/test.php?subaction ... 1506072634

Plasmakvalitet i dag= OLED.

Andre der bilder noget andet ind, vrøvler.

Det gamle SHUD og QLED er marketing og stadig LCD kvalitet, mens OLED er en anden teknologi.

Desuden har Samsung ikke opdateret Tizen i år.
Af PeterD
#258296
Danni skrev:Hejsa...

Kunne godt lige bruge et skub i den ene eller anden retning, mit gamle PS64D8005 trænger til og blive udskiftet. Det er begynd og ha en lav summe lyd, men er også godt og vel 5år og køre nonstop..

Har kigget en del på LG OLED, men vil ikke bruge meget mere end 15.000,- på et nyt TV. Det skal som minimum være 65" faktisk gerne størrere, Jeg har nu fået muligheden for og købe evt en af disse modeller.

Samsung UE75MU7005
Samsung QE65Q7FAMTXXC

Jeg helder mest til 75" selv da jeg godt kan li et stort tv, og går måske knap så meget op i billedekvalitet. Er fint tilfreds med billede på mit 5 år gamle plasma :)

Alt input modtages med kyshånd :p
Det bliver nok lidt svært, med det budget..

65" Samsung MU7005 koster 11.700 Kr
65" Samsung Q7F koster 18.000 kr
65" XE8505 koster 9.999 kr
65" EX700 koster 12.000 kr
65" LGB7V (OLED) koster 22.000kr
Af PeterD
#258297
Et 65" XE9005 fåes til 15.800kr

http://m.pricerunner.dk/pl/2-3799723/TV ... ign-Priser


Her er et par test af XE9005:

"Specielt i forhold til videoindhold med megen bevægelse, så står Sony stærkt, så er man TV sportsfan, så er det ikke et dumt valg. Du får også et godt sortniveau og på skærmen, der dog mangler Dolby Vision support. Det kan man sige ikke har den store betydning her og nu, men er man Ultra HD Blu-ray film fan, så ser det jo ud til, at 2017 kunne blive året, hvor der sker noget på den front, og så er XE93 modellen nok et bedre valg."

http://digitalt.tv/sony-xe90-kd-55xe9005-test/

"It combines effective local dimming with crisp, bright images, and top-notch motion handling.
However, if you want an extreme hit of HDR (1,000-nits plus) then this isn’t the set for you. It isn’t as thin as an edge-lit set, either."

http://www.trustedreviews.com/reviews/s ... WuMy8mh.99
Af Danni
#258299
PeterD skrev:
Danni skrev:Hejsa...

Kunne godt lige bruge et skub i den ene eller anden retning, mit gamle PS64D8005 trænger til og blive udskiftet. Det er begynd og ha en lav summe lyd, men er også godt og vel 5år og køre nonstop..

Har kigget en del på LG OLED, men vil ikke bruge meget mere end 15.000,- på et nyt TV. Det skal som minimum være 65" faktisk gerne størrere, Jeg har nu fået muligheden for og købe evt en af disse modeller.

Samsung UE75MU7005
Samsung QE65Q7FAMTXXC

Jeg helder mest til 75" selv da jeg godt kan li et stort tv, og går måske knap så meget op i billedekvalitet. Er fint tilfreds med billede på mit 5 år gamle plasma :)

Alt input modtages med kyshånd :p
Det bliver nok lidt svært, med det budget..

65" Samsung MU7005 koster 11.700 Kr
65" Samsung Q7F koster 18.000 kr
65" XE8505 koster 9.999 kr
65" EX700 koster 12.000 kr
65" LGB7V (OLED) koster 22.000kr
Tak for alt den fine input, 75" MU7005 kan jeg få til 15.500 og 65" Q7F til 14.000 derfor jeg nævner dem. da de ca inde for det "budget" gider ikke bruge mere på et tv :P

Men må heller tjekke op på det Sony 65xe9005 tak igen..
Af lennon
#258302
Hvorfor ikke lige trække den til Black Friday, og samtidigt liige strække budgetet lidt = OLED ?
Jeg er selv ejer af samme TV som, dig - og jeg ser ingen vej udenom OLED .
Af Grandahl
#258305
Altså hvis det er 75” du går efter er sagen oplagt, tag den Mu 7005, den er glimrende til den pris og er et fint mellemklasse tv, Den er anmeldt her på siden.. PeterD hader Samsung og finder hver gang det dårligste han kan trække frem fra anmeldelser omkring Samsung..

Hvis du er åben for 65” er feltet mere åbent, det Q7 du har fået et tilbud på har samme panel som Q9 der er anmeldt her på siden, den er billedmæssigt helt på højde med Sony 9005 som også er nænvt.. Men skridtet op er naturligvis OLED.
Af Danni
#258326
Grandahl skrev:Altså hvis det er 75” du går efter er sagen oplagt, tag den Mu 7005, den er glimrende til den pris og er et fint mellemklasse tv, Den er anmeldt her på siden.. PeterD hader Samsung og finder hver gang det dårligste han kan trække frem fra anmeldelser omkring Samsung..

Hvis du er åben for 65” er feltet mere åbent, det Q7 du har fået et tilbud på har samme panel som Q9 der er anmeldt her på siden, den er billedmæssigt helt på højde med Sony 9005 som også er nænvt.. Men skridtet op er naturligvis OLED.
Tak mester :) Ved ikke hvorfor men jeg helder lidt imod et størrer tv :P
Af oakie
#258335
Jeg stod i samme situation for 3 mdr. Mit gamle 51D8005 skulle udskiftes. Jeg har yderligere et par Samsung hængende i hjemmet alle 7 er serie. Så da jeg købte et MU8005 havde jeg høje forventninger, men det blev hurtigt sendt retur, da billedet var helt af H til ifht mit gamle 51D8005 , og også de andre 7 er modeller jeg har hængende. Jeg skiftede det ud med et 65" Sony 9005 og har ikke fortrudt.... Er super glad for Tv'et, men var også heldig at få det for 11111 hos Power.
Af Danni
#258369
oakie skrev:Jeg stod i samme situation for 3 mdr. Mit gamle 51D8005 skulle udskiftes. Jeg har yderligere et par Samsung hængende i hjemmet alle 7 er serie. Så da jeg købte et MU8005 havde jeg høje forventninger, men det blev hurtigt sendt retur, da billedet var helt af H til ifht mit gamle 51D8005 , og også de andre 7 er modeller jeg har hængende. Jeg skiftede det ud med et 65" Sony 9005 og har ikke fortrudt.... Er super glad for Tv'et, men var også heldig at få det for 11111 hos Power.
Tak for info, det er squ ikke nemt.