Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#258274
Torben Rasmussen skrev:Det lyder som en fejl. Førhen, så var det ret tydeligt, at hvis man skruede for højt op for lysstyrken, så gik sortniveauet fløjten, og det var en hårfin balance, hvor indstilling X var god, men X+1 dræbte sortniveauet. Hvor langt skal den ned før skærmen slukker på 0 IRE?

Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener med "Hvor langt skal den ned før skærmen slukker på 0 IRE?" :)
#258279
Hvis du skruer ned for "Lysstyrke" imens du ser på et billede med kulsort, så skal skærmen slukke fuldstændigt på et tidspunkt. Sådan virkede det i hvert fald før opdateringen. Så sæt dig i et helt mørkt rum og vis 0 IRE (som er kulsort) og skru ned for "Lysstyrke" indtil skærmen slukker. Førhen skete det omkring 52.
#258290
Torben Rasmussen skrev:Hvis du skruer ned for "Lysstyrke" imens du ser på et billede med kulsort, så skal skærmen slukke fuldstændigt på et tidspunkt. Sådan virkede det i hvert fald før opdateringen. Så sæt dig i et helt mørkt rum og vis 0 IRE (som er kulsort) og skru ned for "Lysstyrke" indtil skærmen slukker. Førhen skete det omkring 52.
Aha okay.. Det har jeg lige prøvet. Lige gyldigt hvor langt ned jeg går i "lystyrke" er den lysende sorte der. Så det er helt hen i vejret O_O

Testede lige "Oled lysstyrken" nu når jeg var igang (med en "lystyrke" værdi på 50). Skal helt ned på 20-30 stykker før at det er sort-sort.
#258298
Jeg kan bekræfte samme problem på mit B6.
Mit tv produceret April 2017, og efter sidste opdatering kan jeg simpelthen ikke få en helt sort skærm (IRE0) lige meget hvor meget skruer på Brightness, OLED Light etc. Før opdateringen skulle den være på 51 i brightness for at have et komplet sort billede.
I normalt daglig brug bemærker man selvfølgelig ikke dette, dog er det mega øv at de har forsøgt at få flere detaljer i mørke billeder på denne måde. Ser dog ud til at de allerede har lavet en ny beta hvor dette er rettet:
http://www.hifi-forum.de/viewthread-312-550.html
https://www.avforums.com/threads/lg-b6- ... t-25484594
#258330
Jeg sad igår omkring midnat i komplet mørke og har altså ingen lys fra panelet overhovedet.
Tv svæver stadig trods under 3 meters afstand.
Jeg kan simpelhen ikke afskille tv fra den mørke væg det hænger på.
Jeg har dog haft nogle mærkelige sort farver på Netflix nogengange.