Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#258105
jesper.vester skrev:Ved visning af materialer med meget bevægelse, eks. fodbold på viaplay eller kabel, anes der en smule slør omkring objekter i bevægelse (spillere, bold mv.) Jeg ved ikke hvad dette fagteknisk hedder eller om det skyldes kildematerialet, men jeg vil gerne vide om man på nogen måder kan forsøge at mindske det?
Når du allerede har ClearMotion aktiveret, og hvis Natural Motion er slået fra, så kan det sagtens være den slør, som ligger i kildematerialet. Indtil man overgår til optagelser ved højere billedfrekvenser, vil indholdet blive ved med at have iboende slør. Ellers ville video ligne et slideshow af stillbilleder.
jesper.vester skrev:Har I kalibreret spil profilen anderledes end den generelle anbefaling på ISF-profilerne?
Desværre er der ofte lidt færre håndtag at trække i, hvad angår spilprofilen, så man kan ikke nå helt samme farvekorrekthed.

Et godt tip til at sænke forsinkelsen på signaler ved brug af de andre profiler er dog at slå alle de dynamiske kredsløb fra. Det vil helt automatisk give færre "loops" i signalvejen og derfor sænke input lag. De klart største syndere i denne forbindelse er "motion interpolation"-systemer (hos Philips er det Natural Motion).
jesper.vester skrev:I kalibreringsoversigten fremgår contrast som 40/60. Betyder det at der her anbefales en forskel mellem ISF-day og ISF-night? Og hvor skal kontrasten i så fald være størst?
Jeg havde fået byttet rundt på dem. Det skulle være 60 / 40 og er rettet i tabellen.
#258161
jesper.vester skrev:
Torben Rasmussen skrev:
jesper.vester skrev:Ok. Tak for præcisering :-)
Ahh, vent. Vi taler forbi hinanden. Det er LG B7 jeg taler om. Det er Perfect Natural Motion der skal slås helt fra på Philips. Clear Motion skal stå til Minimum.
Ok. Så er det på plads :-)
Hej Jesper,
Hvordan blev resultatet da du fik rettet indstillingerne?
Er du tilfreds med fodbold på tv'et?
#258193
PeterRaun skrev: Hej Jesper,
Hvordan blev resultatet da du fik rettet indstillingerne?
Er du tilfreds med fodbold på tv'et?
Hej Peter

Det viste sig, at jeg havde justeret det korrekt. Alle billedbehandlingsparametre slået fra, bortset fra Clead motion på minimum. Torben troede at jeg skrev vedr. LG B7.

Som Rasmus skriver skyldes det nok kvaliteten i kildematerialet på hhv. flow-tv og viaplay. Det bliver spændende at se om det er anderledes på viaplay i 4K. Jeg venter dog på, at det bliver tilgængeligt enten via Apple TV eller på den indbyggede Chromecast. Indtil da må vi leve med lidt slør. Efter min mening giver det utroligt flotte billeder i alle andre henseender.
#258194
Lidt forvirrende, men håber alle indstillinger bliver opdateret i anmeldelsen i sær af pos9002? :-)
Er der nogen der har fået android 7 rullet på? Kommer det automatisk, eller skal man hente opdaterings fil fra Philips hjemme side?
#258204
Bare følg kalibreringsoversigten fra anmeldelsen. Det er meget ligetil. Min eneste tilføjelse er, at det kan være nødvendigt med en højere kontrast på HDR-spil profilen. Her har jeg sat den til 100, da jeg ellers mener at dele af billedet bliver for mørkt.
#258207
Vores forslag gælder streng taget kun i SDR, så det kan være nødvendigt at tweake lidt på tingene i både HDR og under spil. Det anbefales at slå al billedbehandling - også Motion - fra i spil.
#258209
Torben Rasmussen skrev:Vores forslag gælder streng taget kun i SDR, så det kan være nødvendigt at tweake lidt på tingene i både HDR og under spil. Det anbefales at slå al billedbehandling - også Motion - fra i spil.
Det er jeg indforstået med, men jeres forslag er nok stadig det bedste bud, når man ikke selv har måleudstyr. Med mindre nogen kan henvise til kalibreringsforslag for HDR-profilerne? ;-)
#258212
jesper.vester skrev:
Torben Rasmussen skrev:Vores forslag gælder streng taget kun i SDR, så det kan være nødvendigt at tweake lidt på tingene i både HDR og under spil. Det anbefales at slå al billedbehandling - også Motion - fra i spil.
Det er jeg indforstået med, men jeres forslag er nok stadig det bedste bud, når man ikke selv har måleudstyr. Med mindre nogen kan henvise til kalibreringsforslag for HDR-profilerne? ;-)
Ja tak :-)
#258215
carsten.pedersen skrev:Lidt forvirrende, men håber alle indstillinger bliver opdateret i anmeldelsen i sær af pos9002? :-)
Er der nogen der har fået android 7 rullet på? Kommer det automatisk, eller skal man hente opdaterings fil fra Philips hjemme side?
Jeg tror jeg har fået rettet tabellen i testen nu. Eller har jeg overset noget?
#258232
Rasmus Larsen skrev:
carsten.pedersen skrev:Lidt forvirrende, men håber alle indstillinger bliver opdateret i anmeldelsen i sær af pos9002? :-)
Er der nogen der har fået android 7 rullet på? Kommer det automatisk, eller skal man hente opdaterings fil fra Philips hjemme side?
Jeg tror jeg har fået rettet tabellen i testen nu. Eller har jeg overset noget?
Den ser rigtig ud