Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af LarZen
#258060
Ser at mange filmer er i Dolby Vision. For dem av oss som ikke har det men kun HDR10. Vil vi få HDR10 støtte på disse filmene eller får vi ikke HDR overhode?

Mulig det stod i anmeldelsen men jeg fanget ikke dette problemet opp.
Af Kaktus-burger
#258061
LarZen skrev:Ser at mange filmer er i Dolby Vision. For dem av oss som ikke har det men kun HDR10. Vil vi få HDR10 støtte på disse filmene eller får vi ikke HDR overhode?

Mulig det stod i anmeldelsen men jeg fanget ikke dette problemet opp.
LÆS ANMELDELSEN.
Senest rettet af Kaktus-burger 3. okt 2017, 21:02, rettet i alt 1 gang.
Af Kaktus-burger
#258064
Superbruger skrev:
Flatpanels skrev:Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.
Jeg nyder, at jeres review er så grundigt, og alligevel synes jeg, at der mangler et afsnit om, at man (sandsynligvis) ikke behøver købe nye kabler, og at de billige til 39 kr. hos AV-cables/AV-connection virker fint til både 4K og HDR.

Det var en af de spørgsmål jeg havde før jeg købte et Apple TV, men så læste jeg jeres artikel (og denne fra CNET, der måske var endnu mere pædagogisk). Tror at mange overvejer det samme. Særligt efter at Apple er begyndt at anbefale Belkins Ultra High Speed HDMI-kabel.
Hvis du læser specifikationerne for kablerne, kan du hurtigt finde ud af, om de egner sig til dit brug eller ikke. ;-)

Avancen på kabler er skyhøj. Det er klart at Apple anbefaler den dyreste løsning. AudioQuest sælger også USB-kabler til flere tusinde kroner. Salgsgas - for det meste.
Af GiantsFRB
#258067
Super anmeldelse med mange gode pointer. Hvis man "bare" har et alm lcd tv fra 2016 uden hdr (uf55950v) skal man så bare stille Hz til højest muligt? Den står selvfølgelig på sdr og jeg har jeg det stående til 50 Hz men den kan jo også stilles på 60.... Vh Lasse
Af LarZen
#258069
Kaktus-burger skrev:
LarZen skrev:Ser at mange filmer er i Dolby Vision. For dem av oss som ikke har det men kun HDR10. Vil vi få HDR10 støtte på disse filmene eller får vi ikke HDR overhode?

Mulig det stod i anmeldelsen men jeg fanget ikke dette problemet opp.
LÆS ANMELDELSEN.
Jeg har gjort det. Og mye mulig det er noe teknisk forklaring jeg ikke forstår eller at ordene forvirrer meg litt pga Dansk.

Er det denne HDR containeren som blir beskrevet? Betyr det at denne containeren kan inneholde begge formatene? Og at filmer som er merket Dolby Vision inneholder Dolby Vision og HDR10 containeren mens dem merket HDR har kun basis HDR10?
Af Nogames
#258080
bromberg skrev:
Superbruger skrev:Tak for en god og grundig anmeldelse :) Helt enig i, at HDMI CEC bare spiller, og det gør det i øvrigt med alle mine produkter. Derfor er det også noget pjat, når Sonos siger, at HDMI CEC ikke er stabilt eller udviklet nok og at infrarød er bedre.
Der er jeg desværre nødt til at påstå andet:) - for dælen jeg har haft meget bævl med hdmi cec. Men ikke på atv, det virker bare
Hos mig virker hdmi cec bare perfekt mellem mit apple tv 4k og philips "something" i sovreværelset. I stuen virker apple tv 4k perfekt med min Marantz SR7011 men min Marantz SR7011 og Samsung 9005 snakker dårligt sammen. Det har virket, men døde mere eller mindre efter seneste Samsung opdatering
Af Nogames
#258081
mufcdk skrev:Når jeg prøver at vælge 4K SDR så skifter boksen automatisk over på 4K HDR, hvilket er irriterende, da jeg har et LCD tv og ikke er interesseret i større elregning. Sker det også for andre?
Jeg har ingen problemer med skifte til SDR. Prøv også at skifte til 4:2:0
Af bphhm
#258085
bromberg skrev:
Superbruger skrev:Tak for en god og grundig anmeldelse :) Helt enig i, at HDMI CEC bare spiller, og det gør det i øvrigt med alle mine produkter. Derfor er det også noget pjat, når Sonos siger, at HDMI CEC ikke er stabilt eller udviklet nok og at infrarød er bedre.
Der er jeg desværre nødt til at påstå andet:) - for dælen jeg har haft meget bævl med hdmi cec. Men ikke på atv, det virker bare
Ditto her. Og specielt når man bruger Harmony remote (eller enhver anden universal remote) hvor remoten hele tiden skal vide hvilket produkt der er tændt og hvilken aktivitet der spiller så dur HDMI CEC ikke.
Af bphhm
#258086
Jeg råber iøvrigt gerne med i koret om den rigtig gode test af ATV4k boxen og de øvrige tests her på sitet. Altid en fornøjelse!
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#258092
Vaffelkaj skrev:Er der ingen indstilling på Apple TV 4K, hvor man kan slå HDR off?
Til dem der har standard 1080 P LED TV? Burde da være utrolig nemt for apple at tilføje :)
Ja, det kan du godt. Det er de muligheder, som hedder "SDR" i menuen.

Menuen er lang, så ikke alle tilstande vises på dette billede.

Billede
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#258093
JanThomsen skrev:Hvis jeg ikke bruger Netflix & Itunes - men "kun" DR, TV2, Cmore & HBO så er der ingen grund til at opgradere fra ATV4?

Har et OLED B6 tv og det bette kun Netflix jeg ser, kan jeg jo få i HDR via app i smart tv
Det synes jeg ikke, nej. Så skal det kun være fordi du også har planer om at køre spil på den. Den nye processor er måske også en tand hurtigere i menuerne, men ikke noget, der er afgørende.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#258094
xenoh10 skrev:Nu når eks. IPhone X kommer, vil man kunne filme i 4K 60fps - vil man da kunne streame i den kvalitet via Apple tv og op på sin 4K skærm?

Man kan allerede filme i 4K 30fps på iPhone idag.
Er det noget i har testet om 4K kvaliteten kan streames op på Apple tv, eller allerede via fotos appen?
Airplay 2, som er den opdaterede protokol til at sende video trådløst fra iPhone/iPad over på skærmen, er endnu ikke klar. Det er muligt, at den vil tillade det.

Fotos app'en har vi desværre ikke fået kigget så meget på, men lagrer du 4K60 videooptagelser på f.eks. en netværksharddisk, så kan apps såsom Infuse afspille dem.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#258095
bphhm skrev:Gad vide om Amazon overhovedet kommer til ATV4k nu hvor de har lanceret en ny FireTV box.
Jeg faldt over denne her. jeg synes, at det lyder ret troværdigt.

"I saw many people get upset so I wanted to issue this warning: do not expect Amazon to launch before October 26th. The app is done, and has been done for months already."

https://www.ped30.com/2017/10/02/apple- ... ime-video/

Den nye Fire TV-boks har vel nok været planlagt længe, så jeg tror ikke, at det ændrer noget på planerne.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 17