Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af JanMadsen
#257933
MojoDK skrev:Nogen der ved om man kan streame fra sin NAS (Synology) til dette TV? Jeg kan ikke rigtigt finde noget DLNA eller lignende.
Du kan godt stream fra synology server , det gør jeg selv uden problemer :-)

Vh Jan
Af Chrisjuu
#257992
Hej folkens!

Så fik jeg også købt et 55B7, og det er jo lækkert.

MEN - oplever andre også auto dimming, som man ikke umiddelbart kan slå fra?
Jeg er på ekspert 1 profilen, og jeg har slået alt fra og justeret efter diverse guides. Men når der er et meget lyst billede, dæmper TV'et automatisk lyset, og det er ret forstyrrende. Jeg har læst mig frem til, at det er en auto-funktion i TV'et, og at det aktiveres, når mere end 60% af Tv'et er for lyst, eller når et lyst billede står i mere end 60 sek. Det er tilsyneladende ikke noget, man kan slå fra, men har nogen herinde alligevel et tip til- eller nogle oplevelser omkring problemstillingen?

En anden ting er samspillet med vores Apple Tv. Vores gamle Tv (Samsung JU7005) tændte automatisk, når vi tændte for Apple Tv. Ved nogen, om dette kan lade sig gøre med 55B7? Signalet fra Apple TV kører via en Yamaha rxv673.
#257994
Det er ABL kredsløbet som slår til. Den eneste måde at undgå det på er, at sætte den generelle lysstyrke lavere. TV'et kan ikke levere samme lysstyrke på hele skærmfladen, som på dele af skærmen. Så ville strømtrækket få dine sikringer til at sprænge, og strømforsyningen er slet ikke gearet til sådan et strømtræk.
Af Kewin
#257998
Jeg fik opgraderet mit B6V TV til et B7V :) Det er jo et vildt lækkert TV! <B

Prøvede lige at finde noget 4K materiale via LGs YouTube app. Fandt denne lækre demo video:

https://www.youtube.com/watch?v=Bey4XXJAqS8

Billedet er fantastisk, men jeg lagde dog mærke til noget i de scener, hvor man kunne se en åben, skyfri himmel. Der så det ud som om, at den klare, blå himmel var delt op i "zoner" hvor man kunne se skiftet fra mørk blå til lysere blå til lyseblå i en form for strimler.

Skyldes det noget specielt?? Kørte med ISF Ekspert (mørkt rum) profilen.

Havde jeg ikke lige regnet med at se, men kan selvfølgelig være et spørgsmål om komprimeringen af videoen. Har set 3 afsnit af Stranger Things via LGs Netflix app, og der oplevede jeg ikke lige noget. Det er selvfølgelig heller ikke så ekstremt et eksempel som en klar, blå himmel.
Af Tjald
#258002
Jeg havde samme problem med en Samsung plasmaskærm, og det var så generende, at det faktisk var en dealbreaker for mig, og skærmen blev leveret tilbage. Det er lidt frustrerende, for jeg var ellers klar på at skifte mit LCD ud med en OLED-skærm.
Chrisjuu skrev:Hej folkens!

Så fik jeg også købt et 55B7, og det er jo lækkert.

MEN - oplever andre også auto dimming, som man ikke umiddelbart kan slå fra?
Jeg er på ekspert 1 profilen, og jeg har slået alt fra og justeret efter diverse guides. Men når der er et meget lyst billede, dæmper TV'et automatisk lyset, og det er ret forstyrrende. Jeg har læst mig frem til, at det er en auto-funktion i TV'et, og at det aktiveres, når mere end 60% af Tv'et er for lyst, eller når et lyst billede står i mere end 60 sek. Det er tilsyneladende ikke noget, man kan slå fra, men har nogen herinde alligevel et tip til- eller nogle oplevelser omkring problemstillingen?

En anden ting er samspillet med vores Apple Tv. Vores gamle Tv (Samsung JU7005) tændte automatisk, når vi tændte for Apple Tv. Ved nogen, om dette kan lade sig gøre med 55B7? Signalet fra Apple TV kører via en Yamaha rxv673.
#258026
Chrisjuu skrev:Jeg er rigtig glad for det - men ville virkelig gerne finde en løsning, da jeg synes, det er forstyrrende. Alt andet ved Tv'et er virkelig lækkert!
Som der også er skrevet tidligere:

Prøv at nedtone lysstyrken i indstillingerne. Det er din eneste løsning. Hvis det ikke hjælper, er der ikke meget at gøre. Du kan ikke slå ABL fra, hvilket er logisk.

Bare af ren nysgerrighed: Hvornår oplever du fænomenet? Jeg sidder selv med en B7, og jeg har kun oplevet det et par gange, og der har overgangen været flydende og naturlig. Ikke forstyrrende overhovedet.
Af MojoDK
#258027
Kewin skrev:Jeg fik opgraderet mit B6V TV til et B7V :) Det er jo et vildt lækkert TV! <B

Prøvede lige at finde noget 4K materiale via LGs YouTube app. Fandt denne lækre demo video:

https://www.youtube.com/watch?v=Bey4XXJAqS8

Billedet er fantastisk, men jeg lagde dog mærke til noget i de scener, hvor man kunne se en åben, skyfri himmel. Der så det ud som om, at den klare, blå himmel var delt op i "zoner" hvor man kunne se skiftet fra mørk blå til lysere blå til lyseblå i en form for strimler.

Skyldes det noget specielt?? Kørte med ISF Ekspert (mørkt rum) profilen.

Havde jeg ikke lige regnet med at se, men kan selvfølgelig være et spørgsmål om komprimeringen af videoen. Har set 3 afsnit af Stranger Things via LGs Netflix app, og der oplevede jeg ikke lige noget. Det er selvfølgelig heller ikke så ekstremt et eksempel som en klar, blå himmel.
Jeg har netop fundet denne side med en masse 4K demoer:
http://4kmedia.org

Har ikke selv set dem endnu, men her burde vi kunne downloade nogle demoer, som ikke er meget koprimeret og teste vores skærme :)
Af Chrisjuu
#258057
Tak, det prøver jeg.

Jeg oplever f.eks. fænomenet i DR App via Apple Tv, når mine unger skal se lidt Ramasjang. Her skal man jo først gå ind i fanen 'Børn' og så vælge mellem Ramasjang og Ultra, og netop hér toner hele skærmen ret voldsomt ned, synes jeg.

Jeg har kun haft Tv'et i lidt over et døgn, så nu leger jeg lige lidt med indstillingerne og finder nogle guides - og måske det ikke er så udbredt, som jeg først frygtede.
Af magnusant
#258772
aalb1970 skrev:
JanMadsen skrev:Så har jeg lige prøvet med et kabel direkte til fiber modem og stadig samme dårlige forbindelse til netflix ? Er der nogen andre der har et lg b7 der har problemer med netflix?
Jeg oplever også problemer med Netflix. Har testet forskellige 4K DV titler, og de er alle meget langsommere til at nå op i 2160/15.26 end mit gamle Samsung. Men efter 5-6 minutter, hvor bitraten flukturerer op og ned mellem 240p og 1440p stabiliserer den sig på 2160/15.26.

Når det er sagt er jeg dog lidt i tvivl, om det er LG'en der er problemet, eller om fejlen ligger hos Netflix. Jeg hælder mest til det sidste, da Netflix opfører sig lige så tosset på min Xbox One S.
Jeg købte 557BV i mandags, og har også til tider store problemer med netflix.

Ind imellem fungerer det strålende, billedet er simpelthen out of this world, med dolby vision.
Men nogle gange går der lang tid med loading, og billedet ligner lort (sikkert 240p).

Man kan jo desværre ikke se hvad for en opløsning den kører i... eller har jeg misset noget?

Når jeg kører en test af netværk inde i netflix-appen, får jeg nogle gange 36 Mbit/s og i de tilfælde hvor opløsningen er faldet, siger den 0,5 Mbit eller deromkring.
Hvis jeg samtidig kører en speedtest fra mobilen, som er koblet på samme wifi, og lige så langt fra routeren, får jeg konstant mellem 30 og 36 Mbit (har en 35 Mbit forbindelse).

Det sjove er, at hvis jeg skifter til netflix på apple tv, som også er koblet til wifi via det samme netværet, og står 25 cm under tv-et - så får jeg et ok billede.
Nu er den jo ikke 4k, men det ser ud til at gå direkte i 1080p

Har ikke forsøgt kablet forbindelse, men lyder på jer som at det ikke har nogen gevinst? Jeg skal forsøge at finde en kabel og koble op - dog burde det være unødvendigt, når det i 50% af tiden fungerer udmærket.

Hvad kan vi gøre? Har nogen en løsning? Er det netflix der prioriterer apple tv?
Fandt ellers den her tråd https://www.avforums.com/threads/netfli ... 93/page-27

-M
#258780
På B-modellen mangler "Info"-knappen desværre på fjernbetjeningen, så du kan ikke åbne information om bitrate på Netflix.

Jeg har også under vore tests oplevet varierende held med Netflix, og oplever det også på mit eget TV (som dog er fra Sony) og det kan være ret frustrerende, at sidde med 80 Mbit/s på mobilen, men kun 3 i Netflix. På mit ATV kan jeg dog godt replikere drop i hastighed via eks. Netspeed-testen, så jeg er mere tilbøjelig til at give netværket skylden (selvom alle andre enheder ikke oplever samme drop). Det er en interessant tråd du linker til. Jeg må indrømme, at jeg aldrig har haft adskillige minutters tålmodighed til at vente på at bitraten låser i 2160p - jeg lukker lortet hvis det ikke sker inden for 1 minut - så det er muligt, at det ville være lettere, at give Netflix skylden hvis jeg kunne se, at hastigheden kom op efter et stykke tid.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 14