Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#257761
jesper.vester skrev:Jeg har netop erhvervet mig et eksemplar af POS9002. Hvordan aktiveres HDR på HDMI, så jeg kan spille i HDR på XB One s? Kræver det, at man benytter en bestemt HDMI-ingang og hvor findes indstillingen?

Pft
Årh, jeg kan sørme ikke huske hvad den hedder og jeg har ikke længere tv'et til rådighed. Men det er muligt, at den ikke ligger i billedmenuen, men i stedet en af de mere generelle menuer.

Hvis du finder den, så del gerne lige navnet på indstillingen, så får vi det også med i testen.
#257762
matthiasnielsen skrev:Hvis jeg går ind under [All Settings > Picture > Advanced > Colour > Colour Control] har jeg Hue og Saturation menuer, hvor jeg i begge individuelt kan indstille Red, Yellow, Green, Cyan, Blue og Magenta på skalaer fra -15 til 15.

Som udgangspunkt står de alle på 0, så måske I fandt i anmeldelsen, at I fik det bedste resultat uden at ændre på Hue og Saturation?
Vi afholder os som udgangspunkt fra at justere og dele indstillinger fra de mest avancerede farvemenuer i vores kalibreringsforslag. Det skyldes, at disse ikke kan deles imellem eksemplarer, men skal laves på hvert enkelt eksemplar vha. måleudstyr. Der er små variationer i produktionen, så det kan gå begge veje.
#257808
Rasmus Larsen skrev: Vi afholder os som udgangspunkt fra at justere og dele indstillinger fra de mest avancerede farvemenuer i vores kalibreringsforslag. Det skyldes, at disse ikke kan deles imellem eksemplarer, men skal laves på hvert enkelt eksemplar vha. måleudstyr. Der er små variationer i produktionen, så det kan gå begge veje.
Modtaget :)

Jeg kan se, I har opdateret købsanbefalingerne, og anbefalet POS9002 som TV til stuen men ikke som TV til spilkonsol. Er det pga. det højere input lag på POS9002 i forhold til LG B7, som i øvrigt er det eneste OLED TV anbefalet til spilkonsol?

Jeg spørger, fordi jeg primært har købt POS9002 for at bruge det sammen med min Xbox One X :)
#257885
Har bestilt et POS9002, men kan ikke læse mig frem til hvor tæt på vægen det må hænge, for at Ambilight virker, der står kun at det max må være 15 cm fra vægen.
Nogen erfaring eller viden om dette?
I brugs vejledningen står der at det max må komme 15 cm fra vægen, er det målt fra Ambilight eller skærm front, de dioder er jo en del fra væggen da det er et tykt kabinet på det Oled tv, vil et beslag på 1,5 cm fra væg være for tynd? ;;)
#257968
Udklip.PNG
Udklip.PNG (468.99 KiB) Vist 3522 gange
Det er simpelhen ikke lykkedes mig at få svar på hvordan man aktiverer HDR på HDMI tilslutningerne. Derfor prøver jeg nu endnu engang herinde. Min xbox melder ind at 4K er tilgængeligt, men ikke HDR (se vedhæftede billede)

Nogen som kan hjælpe mig videre?
#257991
Rasmus Larsen skrev:
praun skrev:Er det seriøst rigtigt at Chromecast funktionen som er indbygget i dette 4K tv, ikke understøtter 4K?

Hvis det er rigtigt, er det så noget der kan rettes via en evt. opdatering?
Det kan rettes med softwareopdatering. Det har Sony gjort i forbindelse med udrulning af Android 7.0.

de er på vej. http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1506411116
#258001
morten.jørstad skrev:TV oppdager HDR automatisk men kun på hdmi 1 og 2
Tak for input. Det er også hvad jeg har kunnet søge mig frem til og har oplevet ved brug af eks. netflix app på tv'et. Her på siden skriver eksperterne dog, at det som udgangspunkt skal aktiveres på eksterne kilder. Det undrer mig bare, at boxen melder om fejl i tv-opsætningen. Samtidigt har jeg oplevet udfald i billedet, dvs. sort skærm i et sekund med ikke faste intervaller i mellem. Det virker lidt som om at der sker et skift i input?! Mon det det kan være fejl på kablet (7,5 m HDMI High Speed) eller simpelhen fysisk HW fejl på HDMI porterne i den ene eller anden ende? Det er under alle omstændigheder frustrerende.
#258018
morten.jørstad skrev:TV oppdager HDR automatisk men kun på hdmi 1 og 2
Kan du oplyse hvad din HDMI ulta hd setting er - UHD 4:4:4/4:2:2 eller UDH 4:2:0? Og er der nogen der ved om det kan influere på HDR-kompatibiliteten?
#258103
matthiasnielsen skrev:Jeg kan se, I har opdateret købsanbefalingerne, og anbefalet POS9002 som TV til stuen men ikke som TV til spilkonsol. Er det pga. det højere input lag på POS9002 i forhold til LG B7, som i øvrigt er det eneste OLED TV anbefalet til spilkonsol?

Jeg spørger, fordi jeg primært har købt POS9002 for at bruge det sammen med min Xbox One X :)
Vi prøver at holde listen over anbefalinger til spilkonsol ret kort, så den ikke bliver et spejl af listen til stuen. POS9002 er dog under 40ms input lag nu, så det skulle være fint til langt de flestes behov. Min erfaring er, at selv 50-60ms er fint til spil som Uncharted eller GTA. Det er mere i racerspil og skydespil, at man skal under 40ms eller endnu lavere.

Forskellen på 21ms hos LG og 39ms hos Philips er ca. 1 frame ud af de 60 frames per sekund.
#258104
jesper.vester skrev:
morten.jørstad skrev:TV oppdager HDR automatisk men kun på hdmi 1 og 2
Tak for input. Det er også hvad jeg har kunnet søge mig frem til og har oplevet ved brug af eks. netflix app på tv'et. Her på siden skriver eksperterne dog, at det som udgangspunkt skal aktiveres på eksterne kilder. Det undrer mig bare, at boxen melder om fejl i tv-opsætningen. Samtidigt har jeg oplevet udfald i billedet, dvs. sort skærm i et sekund med ikke faste intervaller i mellem. Det virker lidt som om at der sker et skift i input?! Mon det det kan være fejl på kablet (7,5 m HDMI High Speed) eller simpelhen fysisk HW fejl på HDMI porterne i den ene eller anden ende? Det er under alle omstændigheder frustrerende.
Udfald tyder på en fejl i HDMI-forbindelsen. Med et 7,5 meter kabel kan vi godt være oppe i en længde, hvor for dårlig afskærmning kan spille ind. Er det muligt at krydstjekke med et kort kabel? De helt billige fra varehusene skulle være fine.