Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#257909
jesper.vester skrev:
carsten.pedersen skrev:
jesper.vester skrev:Ok. Tak for præcisering :-)
Har bestilt et POS9002, men kan ikke læse mig frem til hvor tæt på vægen det må hænge, for at Ambilight virker, der står kun at det max må være 15 cm fra vægen.
Nogen erfaring eller viden om dette?
I brugs vejledningen står der at det max må komme 15 cm fra vægen, er det målt fra Ambilight eller skærm front, de dioder er jo en del fra væggen da det er et tykt kabinet på det Oled tv, vil et beslag på 1,5 cm fra væg være for tynd?
Jeg overvejer en af disse to, men ved ikke om de kommer ofr tæt.
https://www.avxperten.dk/ultra-slim-vae ... gK-afD_BwE
https://www.avxperten.dk/ultra-slim-vae ... gIFxfD_BwE


Mit hænger i øjeblikket på et beslag med mulighed for udtræk. Jeg har dog planer om at udskifte dette, men et andet, så skærmen kan komme tættere på væggen. Tror faktisk at jeg pt. er i nærheden af de maks anbefalede 15 cm. Jeg har dermed ingen erfaring med om det kan komme for tæt på, men min umiddelbare vurdering er jo tættere, desto bedre. Teknikboksen bag på skærmen gør, at Ambilight dioderne under alle omstændigheder vil komme yderligere et par cm ud. I min nuværende opsætning, synes jeg faktisk, at de kommer fra langt fra væggen og dermed giver for meget lys på loft mv. Derudover vender samtlige tilslutninger jo enten nedaf eller til siden, så der burde ikke være noget til hindre for smide det så langt op mod væggen som muligt.
#257912
Torben Rasmussen skrev:
jesper.vester skrev:Ok. Tak for præcisering :-)
Ahh, vent. Vi taler forbi hinanden. Det er LG B7 jeg taler om. Det er Perfect Natural Motion der skal slås helt fra på Philips. Clear Motion skal stå til Minimum.
Ok. Så er det på plads :-)
#257918
carsten.pedersen skrev:Har bestilt et POS9002, men kan ikke læse mig frem til hvor tæt på vægen det må hænge, for at Ambilight virker, der står kun at det max må være 15 cm fra vægen.
Nogen erfaring eller viden om dette?
billede fra test/anmeldelse her på siden, viser da at LED allerede er nogle cm fra væggen når du sætter det , så er det ikke nok afstand og minimum, når tv bagende nu ikke kan trykkes ind :)
Billede
#257923
bbplayer skrev:
carsten.pedersen skrev:Har bestilt et POS9002, men kan ikke læse mig frem til hvor tæt på vægen det må hænge, for at Ambilight virker, der står kun at det max må være 15 cm fra vægen.
Nogen erfaring eller viden om dette?
billede fra test/anmeldelse her på siden, viser da at LED allerede er nogle cm fra væggen når du sætter det , så er det ikke nok afstand og minimum, når tv bagende nu ikke kan trykkes ind :)
Billede
Tjaaa jeg ved det ikke, Philips kommer med nogle ubrugelige svare og siger hvis jeg har fortynde beslag skal jeg bruge deres afstandsbeslag. Men hvad er for tyndt?
#257924
Torben Rasmussen skrev:Philips havde dem selv monteret helt tæt på væggen på messerne, så det skulle nok virke.
Og hvad med den højtaler der sidder bag på, ved ikke hvor tæt den må komme på vægen.
#257934
Torben Rasmussen skrev:Hvad er bekymringen?
Hvor tæt tvét på komme på vægen uden at ødelægge Ambilight oplevelsen.
Og hvor tæt det må komme på vægen uden at ødelægge lyden på den højtaler der spiller bag ude.
Af KBW
#257935
Torben Rasmussen skrev:
jesper.vester skrev:Ok. Tak for præcisering :-)
Ahh, vent. Vi taler forbi hinanden. Det er LG B7 jeg taler om. Det er Perfect Natural Motion der skal slås helt fra på Philips. Clear Motion skal stå til Minimum.

Hej Torben

Har Jeres anbefaling for de forskellige LG oled tv’s TruMotion indstillinger ikke forandret sig en del med tiden? Er anbefalingerne forskellige fra model til model? Ændrer de sig med firmwareopdateringer, er der en overordnet konklusion? 8-)
Af KBW
#257956
Torben Rasmussen skrev:De har ikke ændret sig. Vi har altid anbefalet, at det slås fra.


Hmpf Torben :(

LG E7 Fra
LG E6 Bruger Fra/Bruger (0,7)
LG EG960V Bruger (0,7)
LG buet Bruger (0,0)
LG fladt Bruger (0,0)
EC 930 Bruger (0,5)

Og så mener jeg også at kunne huske at du og Rasmus har været uenige herom. :(