Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#257825
Hej

Strømforsyningen til mit gamle plasma TV er tilsyneladende stået af. TV'et virkede igår men vil ikke tænde i dag. Når man prøver, så står det og klikker og lampen blinker.

Derfor søger jeg en ny/brug PSU der passer til TV'et. Nogen der ved hvor man kan købe reservedele til Samsung TV?

PFT
Senest rettet af bleze 3. okt 2017, 22:17, rettet i alt 1 gang.
#257878
Samsung bruger bevidst billige komponenter og det ved firmaet godt, derfor er der, blandt brancheorganisationer, rejst sagsmål i bl.a. USA hvor man vil få giganten til at anerkende problemet.

Komponenterne i deres tv holder typisk i en 3-5 år. Ja selv ofte når den 2 årige garantiperiode er udløbet går det galt, og når folk så klager til Samsung eller butikken, kan de købe et nyt Samsung tv.

Sådan får man afsat millioner af tv og bliver, og vil altid være, verdens største producent.

"Men flere af de tv-reparatører, som Kontant har talt med, siger, at problemet altid opstår umiddelbart efter, at garantien på to år er udløbet"
Og det undrer Vagn Jelsøe, der vicedirektør i Forbrugerrådet Tænk.

- Det er rystende at høre om fjernsyn, der kun kan holde i to, tre eller fire år, og det er jo svært ikke at få en eller anden mistanke om, at der er andet på spil, end at det er uheld"

https://www.dr.dk/nyheder/indland/ankla ... ssepladsen

http://tendactu.fr/votre-tv-samsung-en- ... prevu/867/

De har ellers nok at bekymre sig om efter Note skandalen og vaskemaskiner som der kan gå ild i/"eksplodere", men mon ikke de overlever og kunderne fortsat køber deres produkter. :)

Måske de skulle bruge flere penge på kvalitetssikring, men det koster penge som forbrugeren i sidste ende skal være med til at betale ved højere priser på produkterne og så vil de,højest sandsynligt, ikke være så konkurrencedygtige på den vigtigste parameter for forbrugerne, mere
Senest rettet af PeterD 2. okt 2017, 09:55, rettet i alt 1 gang.
#257879
Har lige skrevet med Samsung support. Det kender de intet til men henviser til deres service partnere og reservedels pushere.
Garanteret at en ny PSU koster en formue. Måske jeg skal starte med at se om jeg kan spotte en kondensator der er svulmet op. Støve den gamle lodekolbe af.
#257882
Ærgeligt men det er derfor at de store firmaer har 24 timers online support og biler der ligger og servicere kunderne. Kommer og skifter (inden for garantien) eller leverer gratis..

Egentlig underligt at de blot henviser til deres "servicepartnere"..?

Når det tv er 7 år så er man på herrens mark...Det er nok det samme med QLED når der er gået et par år.

Det bliver spændende at se hvad LG gør, hvis der kommer mange klager over deres OLED skærme efter præcis 2-3 år? De sælger jo godt.

Udvidet forsikring fra butikkens side, havde det hjulpet ?

Men det er også dumme penge hvis der ikke sker noget med produktet.
#257926
Uha ja Samsung er noget skidt PeterD, og skynd dig at konkludere at LG garanteret også snart går i stykker uden du har den fjerneste anelse om det.

Godt at Panasonic aldrig går i stykker.. Hov, der er lige en i anden tråd der hævder at hans Panasonic er gået i stykker, men det er nok febervildelse fra hans side tror du ikke også det PeterD
#258077
TV er skilt ad. Desværre ingen kondensatore der er bulet op. Jeg kan frakoble både X og Y boards uden at klikene stopper.

Hvis jeg piller T-Con board fra, så kan jeg trykke på tænd uden at klik kommer, men ellers sker der ikke noget.

Hvis jeg piller mainboard fra så kommer der slet ikke lys i standby dioden.

Måske det indikerer at problemet ikke er PSU alligevel, ej heller X/Y boards. Måske mainboard eller T-Con board. Lidt dyrt og langsommeligt at købe et af disse boards på ebay for at prøve sig frem.

Nogen med et PS63C7705 der vil låne deres boards ud? ;)
#258106
bleze skrev: Nogen med et PS63C7705 der vil låne deres boards ud? ;)
Hej bleze,

Jeg står faktisk lige på kanten til at købe nyt OLED, så mit gamle PS63C7705 ryger på genbrug.

Jeg har ikke helt besluttet mig til skiftet endnu (men det er tæt på ;) ) - men hvis det bli'r aktuelt og du bor i nærheden af Horsens, er du velkommen til at tage det under armen :)

Min egen er meget syg ift. "lilla støj" i lyse billeder. Men det er vist panelet, der er i stykker og nok ikke den komponent, du står og mangler.


/Per
#258117
Hej Per

Jeg er desværre fra Sjælland.

Jeg har selv haft dit problem med lilla i lyse billeder. Dette skyldes strømforsyningen som er ved at stå af. Jeg fik en ny som løste problemet. Desværre kan man ikke købe reservedele til TV fra 2010 længere, så derfor er jeg ude i lodde arbejde eller skaffe printkort fra andet TV.

Så hvis det er det eneste problem du har så vil jeg meget gerne have fingre i dit TV, eller i det mindste de forskellige boards hvis du gider skrue dem ud. Jeg vil også gerne give noget for ulejligheden.

PFT