Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af lmbd
#257913
Kære forum

I foråret erhvervede jeg mig en LG OLED B7 55" skærm.

I weekenden opdagede jeg et underligt fænomen, imens jeg så TV.
Der opstod store mørke skygger i faste områder på skærmen. De mørke områder var "stationære", som en slags overlay eller filter hen over det normale billede. Billedet var således påvirket i ca 1/3 af skærmens totale område. Det hjalp ikke at tænde og slukke skærmen, eller ændre på indstillingerne - de mørke områder på skærmen forblev. I løbet af natten kørte jeg "pixel refresh", og næste morgen var de mørke områder væk.

Min undring og bekymring er dog nu, hvad der var årsag til dette. Har jeg en defekt skærm? Er der andre der har opdaget lignende? Bør jeg tage kontakt til Elgiganten (forhandler) eller LG?
Brugeravatar
Af bbplayer
#257916
måske har du set for meget intro til Planet earth II :) og så havde jorden brændt sig fast på skærmen, så lyder det da godt du kunne fjerne det med den refresh :)

Og det fænomen er vist nævnt i andre tråde når folk rammes dog ikke af moder jord plamager men typen er nok lige meget, godt er du kunne løse det igen.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#257921
Jeg har oplevet samme fænomen på sprit-nye TV, så det skal du ikke bekymre dig om. Det er ikke burn-in.