Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#257781
Hej med jer.

Jeg vil købe mig et nyt tv, men er i tvivl om hvilket.

Budget højest 20k

Mit nuværende er et Sony 46" omkring 4 år gammelt. Det virker som det skal, vil bare have et der er større.

Jeg har kigget på to i første omgang:

LG 65" B7 og Sony 75" xe9005

Begge står til 19.999 på tilbud.

Jeg sidder 3-3,5 m fra skærmen. Ser almindelige tv kanaler, meget fodbold, spiller PS4, streamer HBO via chromecast.
Jeg overvejer at købe en PS Pro, hvis jeg køber en skærm med hdr.

Spørgsmålet er om jeg får nok ud af at købe en af de to skærme, eller jeg skal kigge efter noget helt andet. Eftersom det kun vil være PS Pro der vil kunne udnytte det af de ting jeg ser lige pt (det er måske også nok).

Håber at i kan guide mig i den rigtige retning.
#257809
Af de to muligheder, helt klart B7 i 65". Når indholdet ikke er bedre, tror jeg ikke at du vil få så meget ud af 75". Alternativt skal du kigge efter et tilbud på Sony A1 i 65", det ville nok være det allerbedste (men er umiddelbart udenfor budget; måske den falder i pris til Black Friday?).
#257814
Ja Sonys er lidt dyrere. Har set den i Power til 25k, men så er jeg over budgettet.

Og igen er spørgsmålet, vil jeg få nok ud af det i forhold til prisen eller bliver det bare en meget dyr gamer skærm?

Jeg er ikke film entusiast og har ikke planer om at investere i en dedikeret Uhd 4k afspiller.

Vil jeg andre steder kunne udnytte en sådan skærm? Eller er det bedre at vente et år eller to til 4k hdr er mere udbredt.
#257816
Vil næsten sige at OLED måske virker en anelse overkill til dit forbrug. Du siger at du ser meget fodbold...Sony LCD er kendt som de bedste til at håndtere den slags. Tag en 65" XE9005 og så har du penge til en PS4 Pro også..:-)
#257828
Jeg har været i Power og kigge lidt i dag. Fik bestilt et Sony xe90 65" til 12.744.

I forhold til at et 65" oled vil koste mindst 5000 mere. Har jeg valgt at gå med denne da jeg tror jeg får mest ud af det kontra pris.

Tak for alle svarene.
#257836
Gutschi skrev:Jeg har været i Power og kigge lidt i dag. Fik bestilt et Sony xe90 65" til 12.744.

I forhold til at et 65" oled vil koste mindst 5000 mere. Har jeg valgt at gå med denne da jeg tror jeg får mest ud af det kontra pris.

Tak for alle svarene.
Spændende køb.

Lidt til indstillingen:

http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1285931399

Fra avs: https://m.youtube.com/watch?v=FFsRJ3EU8Dg

Trings.com: http://www.rtings.com/tv/reviews/sony/x900e/settings

digital: http://digitalt.tv/sony-xe90-kd-55xe9005-test/

Billede
#257848
Tak for det. Jeg glæder mig til jeg får det, det er desværre i restordre lige pt.

Jeg regner med at købe en PS Pro når jeg får tv'et hjem.

Det holdt dog hårdt med at få de 20% af prisen.
Han sagde først at de var fra trukket prisen som stod på skærmen (15930) og at det ikke kunne blive billigere overhovedet, det samme sagde hans kollegaer og bla bla bla, så han kunne tilbyde mig leveringen og et nedslag i en pris på kalibrering (700). Jeg sagde at jeg ville tænke over det og blev noget overrasket da han 2 min senere kom og sagde at nu havde han fået lov til at give de 20%.
Det er virkelig ikke god skik at de prøver at sælge på den måde, det bliver så utroværdigt det hele.

Han fik mig dog narret til at købe den kalibrering til 500 i stedet. De kalder den premium picture experience og stod til at koste 1499. Kender nogen af jer til den? Glemte også at få leveringen med doh! Er ikke sikker på at den kan være i bilen..
#257849
Gutschi skrev:Han fik mig dog narret til at købe den kalibrering til 500 i stedet. De kalder den premium picture experience og stod til at koste 1499. Kender nogen af jer til den? Glemte også at få leveringen med doh! Er ikke sikker på at den kan være i bilen..
Du kan finde flere tråde om power's kalibrering og priser, en har for nyligt nævnt den til 333,- , så 500,- er tæt på.
Det lyder lidt som den kalibrering slet ikke burde sælges til 1500,- hvis de altid giver den med i rabat til 300-500kr :)
billeder af papirer er i en anden tråd og de helt ok ud