Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#257768
JanMadsen skrev:Efter at have prøvet philips 9002 , lg b6 og lg b7 , endte jeg med lg b7 :-) . Jeg har lige et spørgsmål angående netflix på lg , jeg har store problemer med bitraten på netflix den er tit nede på 0,53 mbit hvor den skal ligge på omkring 15 på ultrahd , er der andre der har de problemer med netflix på lg fjernsyn?.
Det virkede fint med mit gamle samsung.
Fjernsynet er kablet og når jeg tester forbindelsen viser den 94 mbit
Det er et skud i tågen, men jeg talte på et tidspunkt med to installatører, som sagde, at de ofte satte DNS i netværksindstillingerne på LG webOS til 8.8.8.8. Altså Googles DNS. Ellers kunne man risikere, at der ikke kom ordentlig hul igennem til streaming.

Om der er noget om det, aner jeg ikke. Men det er da værd at prøve i dit tilfælde.
Brugeravatar
Af bbplayer
#257785
JanMadsen skrev:Jeg har lige afprøvet det med dns serveren og det hjælp desvære ikke så må ringe til lg support på mandag . takker for hjælpen .

Vh Jan
Tror ikke LG kan fejlsøge dit problem, så
1: Prøv WIFI , og se hastighed her.
2: Har du router og switche kombineret her, så kan du risikere at køre halfduplex som giver dig en ringe 10Mbit halfduplex hastighed, og kunne være årsagen på din kabling. Her skal du slukke router og switche, da nogle af disse kan lave negotierings fejl, og så kører du rigtig langsom hvis den ikke rammer 100 eller 1Gbit. i negotiering.
Af JanMadsen
#257826
Hej igen

Så har jeg prøvet lidt og kan få det til at virke når jeg laver et mobilt hotspot på min mobil når den kører på 4g netværket. Jeg har et kabel fra min fiber modem sat til en 16 port switch derfra har jeg kørt alle kabler ud til diverse rum i huset samt en wifi router der bare fungerer som wifi. Jeg har prøvet at slukke for modem og switch med det hjælp ikke noget . Jeg har testet forbindelsen i netflix og den siger 94mbit kablet og 202mbit wifi lidt underligt når de begge kommer fra samme switch. Jeg bliver vel nød til at trække et kabel fra fiber moden til tv og se om det så virker.. ?
Vh Jan
Af JanMadsen
#257829
Så har jeg lige prøvet med et kabel direkte til fiber modem og stadig samme dårlige forbindelse til netflix ? Er der nogen andre der har et lg b7 der har problemer med netflix?
Brugeravatar
Af bbplayer
#257832
JanMadsen skrev:Så har jeg lige prøvet med et kabel direkte til fiber modem og stadig samme dårlige forbindelse til netflix ? Er der nogen andre der har et lg b7 der har problemer med netflix?
Nu kom der en anden med et salgs problem i en tråd om test af tv, så jeg tænker om dit emne måske ikke skulle have en selvstændig tråd som flere måske læser og hører på den måde?

Udover det, så er 200Mbit på wifi meget? Hvordan lavet Netflix sådan en test, og dette var så igennem hotspot på telefonen?
Det kabel du sætter i tv, kan du jo sætte til en bærbar og tilgå netflix og teste hastigheden der? giver kabel på pc en 100Mbit eller 1Bit forbindelse?
Af aalb1970
#257833
Torben Rasmussen skrev: På den betjening, som følger med B7 er der ikke info-knap.
Tak for svaret. Det er netop det, der er problemet. Har løst problemet ved at installere LG TV Plus appen på min telefon.
Af aalb1970
#257834
JanMadsen skrev:Så har jeg lige prøvet med et kabel direkte til fiber modem og stadig samme dårlige forbindelse til netflix ? Er der nogen andre der har et lg b7 der har problemer med netflix?
Jeg oplever også problemer med Netflix. Har testet forskellige 4K DV titler, og de er alle meget langsommere til at nå op i 2160/15.26 end mit gamle Samsung. Men efter 5-6 minutter, hvor bitraten flukturerer op og ned mellem 240p og 1440p stabiliserer den sig på 2160/15.26.

Når det er sagt er jeg dog lidt i tvivl, om det er LG'en der er problemet, eller om fejlen ligger hos Netflix. Jeg hælder mest til det sidste, da Netflix opfører sig lige så tosset på min Xbox One S.
Af Kewin
#257858
Wow. Jeg fik opgraderet mit B6V TV til en B7V model i dag. Her til aften ville jeg prøve og se noget 4K. Har ikke modtaget mit ATV 4K endnu, så var blot via den indbyggede Netflix app.

Søgte på Ultra HD og fandt Stranger Things som jeg lige så de første to afsnit af. Spændende serie so far. Satte profilen over på ISF Ekspert (mørkt rum) og wow sikken et skarpt og farvestrålende billede :) Især i afsnit to synes jeg det var ren mums fra start til slut :)

Var også meget overrasket over lyden fra TV'et. Har aldrig ejet noget HiFi lyd, men kun kørt med de dårligere indbyggede højttalere. Selvom det ikke kan måle sig med noget rigtigt udstyr, så er jeg meget overrasket over hvor lækker og fyldig lyden rent faktisk er på dette TV.

Det er simpelthen bare et fantastisk TV, og wow hvor jeg glæder mig til at spendere massere af timer i selskab med dette vildt lækre TV :)
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 14