Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af PeterD
#257754
PS. Går du i Elgiganten er du sikker på at de vil sælge dig et Samsung SUHD skærm, som bare er en ganske almindelig LCD skærm tilsat lidt "stjernestøv" istedet for et LG OLED der generelt har det bedste billed, hvis man tager de forskellige parametre med..

Da der var plasmaskærme hvor man fik meget billedkvalitet for pengene, forsøgte de også at sælge LG,Philips og Samsung LCD skærme i stedet for..

Nu er de godt igang med Samsung nyeste påfund QLED..som har en højere lysstyrke end OLED men koster også derefter...OLED er bedre når man måler på billedkvaliteten og koster det samme, hvis ikke billigere..

Jeg siger ikke Samsung er dårligt, men at de godt kan lide at skrue på reklameknapperne nu og i morgen..og det kan blive for meget og du ender med at betale dyrt for "ny teknologi og smarte ord" som når det kommer til stykket, ikke er bedre end konkurrenterne men så har kostet dig flere penge.
Af Supergris
#257755
Det undrer mig, du opretter en tråd, for at få gode råd, for så derefter, at tage ud i butikken og gøre noget HELT andet; faktisk lige det, vi alle advarer mod.

Hvorfor overhovedet overveje en 55", når du kan få en 65" til omkring samme pris, i mindst samme kvalitet?

Nu har du jo en 55" hjemme, så du burde hurtigt kunne vurdere, om du ikke sagtens kunne bruge en større skærm, hvilket vil undre mig, hvis du mener noget andet!

Panasonicen er ikke på lager mere, om den kommer senere, ved jeg ikke, men ellers er Sonyen lige til højrebenet.

Smart-delen, kan altid løses med en boks, der gør det bedre, og Panasonics kører fint, der er bare fare for, der ikke bliver udviklet mere på platformen.

Ja, Sony kører med Android TV, som understøtter built-in Chromecast, men nogle oplever problemer i nogle tilfælde.
Af chmpen85
#257756
Jeg blev desværre lokket i fordærv at en sælger og fortrød også ganske hurtigt. Hvis valget stod på absolut en 65 " var valget en Panasonic. Men den væg jeg har er ikke så bred og tror 65 ville blive for stort til væggen. Så er yderst tilfreds med 55" og håber nu jeg blive tilfreds med Sony :)
Af Grandahl
#257757
Det undrer mig PeterD at selv om rigtig rigtig mange har fortalt dig det, så bliver du ved med at skrive at Elgiganten prøver at sælge Samsung til deres kunder.. Det er for igen igen LCD LG de får provision for at sælge. De får ikke provision for at sælge LG OLED, og derfor viger de ikke for at sælge at anbefale en LCD LG med deres tvivlsomme IPS paneler fremfor OLED, hvilket er så uprofessionel som det overhovedet kan være.. Jeg har det faktisk fra en tidligere ansat i en afd.

Men PeterD, jeg taler jo nok for døve ører som jeg plejer med dig, også selvom trådstartet i denne tråd er blevet prædiket et LG LCD skærm på..

Det irriterer mig at du aldrig skriver tingene som de er fordi du hader et mærke sådan.. Det bevirker ligeledes at man aldrig kan stole på hvad du skriver. Det er bare så øv.
Af PeterD
#257758
Grandahl skrev:Det undrer mig PeterD at selv om rigtig rigtig mange har fortalt dig det, så bliver du ved med at skrive at Elgiganten prøver at sælge Samsung til deres kunder.. Det er for igen igen LCD LG de får provision for at sælge. De får ikke provision for at sælge LG OLED, og derfor viger de ikke for at sælge at anbefale en LCD LG med deres tvivlsomme IPS paneler fremfor OLED, hvilket er så uprofessionel som det overhovedet kan være.. Jeg har det faktisk fra en tidligere ansat i en afd.

Men PeterD, jeg taler jo nok for døve ører som jeg plejer med dig, også selvom trådstartet i denne tråd er blevet prædiket et LG LCD skærm på..

Det irriterer mig at du aldrig skriver tingene som de er fordi du hader et mærke sådan.. Det bevirker ligeledes at man aldrig kan stole på hvad du skriver. Det er bare så øv.
Jeg er skam ganske lydhør:

Jeg ved godt at de får penge for at anbefale LG LCD, ikke OLED da det ikke er hver mand der går ind og køber den teknologi i dag.. (Det burde de, hvis de har plads og råd)

Du ved lige så godt som jeg at Elgiganten før har anbefalet og solgt Samsung skærme..Bare se på deres tvreklamer som før var et stort Samsung show og der blev oprettet specielle Samsungafdelinger shop-in-shop, som vi kender det fra mobil effekten med iPhone.

Jeg har da selv skulle købe plasmaskærme dengang det var toppen (de holder stadig billedkvaliteten) og jeg var i 6 forskellige butikker. Hvert sted drejede man mig væk fra den teknologi..

Der er ikke noget hekseri dér..

Jeg kan godt skrive det igen- igen-igen:

Jeg kan ikke lide, når man som firma/sælgere prøver at fremstille en skærm EKSTRA god, frem for konkurrenterne ved at finde på smarte udtryk som forbrugerne tror er en ny teknologi..og som firmaet håber på kan konkurrere med de bedste, når det IKKE er ny teknologi og på de fleste parametre ikke kan måle sig med de bedste..

Og man kan aldrig stole på hvad jeg skriver..

Argh dog..Den må du længere ud på landet med..

Syntes det er ærgeligt at du betvivler min måde at give gode råd på især når jeg bakker mine udtalelser op med citater op fra førende hjemmesider som herinde fra, fra avsforum.com, hdtvtest.co.uk, ljudochbild.se, techradar og trustedreview..

Jeg ved godt at du aldrig vil anbefale et Panasonic og du ved godt jeg er skeptisk over den måde Samsung markedsfører sig på, fordi det gælder om at sælge flest skærme og være de største, og ikke mindst panelkvaliteten af deres skærme.

Og så har jeg stadig et horn i siden på Samsung, fordi de sælges billigere og forsøger at puste deres skærme om rent marketingsmæssigt til at tro de er meget bedre. Lidt ligesom Elgiganten, LG og deres IPS Paneler.(brede betragtningsvinkler men dårligt sortniveau). De er måske på tilbud og anbefales af en sælger men der dét bedste tv i den kategori? Næppe..

Og ja. Jeg kan ikke være sikker på at en Sony skærm ikke for problemer. Slet ikke.

Men i øjeblikket er den "samlede pakke" dér svært at kommen uden om.
Det handler om fjernbetjeningen, byggekvaliteten og billedet.

Men igen: Den bedste skærm over 55" ER OLED og der har LG en fordel og det ærgrer sikkert både Samsung og Panasonic. Førstnævnte at de ikke producerer den teknologi og sidstnævnte at deres skærm er alt for dyr og ikke har en billigere model.
Af PeterD
#257760
chmpen85 skrev:Sjovt i skriver dette for jeg spurgte til oled og det blev også snakket ned
Og hvad skulle være bedre? QLED=LED teknologi og dårligere sortniveau, men lysere billed til højere pris end OLED..
Af chmpen85
#257769
PeterD skrev:
chmpen85 skrev:Sjovt i skriver dette for jeg spurgte til oled og det blev også snakket ned
Og hvad skulle være bedre? QLED=LED teknologi og dårligere sortniveau, men lysere billed til højere pris end OLED..
Det LG jeg købte var længder foran oled fjernsyn iflg ekspedienten igår.

Sony virker fint. Lidt langsomt når man skifter kanal men er til at leve med. Ihvertfald tilfreds med at have sparet 2334kr.
Af PeterD
#257770
chmpen85 skrev:
PeterD skrev:
chmpen85 skrev:Sjovt i skriver dette for jeg spurgte til oled og det blev også snakket ned
Og hvad skulle være bedre? QLED=LED teknologi og dårligere sortniveau, men lysere billed til højere pris end OLED..
Det LG jeg købte var længder foran oled fjernsyn iflg ekspedienten igår.

Sony virker fint. Lidt langsomt når man skifter kanal men er til at leve med. Ihvertfald tilfreds med at have sparet 2334kr.
Tak for feedback!

At det du købte skulle være "længder foran" OLED..tja..det siger det meget godt..

Ved ikke om FP tester "hvor hurtigt skærmene skifter kanal"..Det kunne måske være en idé at tilføre testene..
Af chmpen85
#257772
Kan godt være det bare er mig der skal vænne mig til at den ikke skifter instant. Man kan bladre instant og læse på tekst hvilken kanal det er så er der bare lidt tid om selve skiftet. Så ikke fordi det tager for lang tid. Medmindre man venter på billede på hver kanal så føles det som langtid :)
Men igen mindre detalje jeg er super tilfreds
Af PeterD
#257774
chmpen85 skrev:Kan godt være det bare er mig der skal vænne mig til at den ikke skifter instant. Man kan bladre instant og læse på tekst hvilken kanal det er så er der bare lidt tid om selve skiftet. Så ikke fordi det tager for lang tid. Medmindre man venter på billede på hver kanal så føles det som langtid :)
Men igen mindre detalje jeg er super tilfreds
Brug tid på at indstille billedet mest korrekt og så kan du altid vende tilbage med opdatering når du haft tv'et i et par uger..