Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Beckham
#257727
Det er rigtigt at LG'en har lavere input lag end Sony'en. Men medmindre du virkelig er hardcore FPS gamer, så tror jeg ikke det betyder noget. Har selv et Sony tv fra 2017 og det har aldrig været et problem for mig med input lag.
Af chmpen85
#257728
Tusind tak for jeres svar. Tror jeg smutter ud med LG og tager et Sony istedet. Da efter hvad jeg kan læse er meget mere value for money. Kan godt bruge de min 2000kr på noget andet.
Af PeterD
#257730
chmpen85 skrev:Tusind tak for jeres svar. Tror jeg smutter ud med LG og tager et Sony istedet. Da efter hvad jeg kan læse er meget mere value for money. Kan godt bruge de min 2000kr på noget andet.
Givetvis det mest fornuftige valg
Af PeterD
#257744
chmpen85 skrev:Hvad med sport til det xe 85 det prøver sælgeren at bilde mig ind at det er skod til sport. Og jeg er så noob her
Ser du således primært tv-kanaler i svingende kvalitet, HD-streaming, HD Blu-ray eller sågar DVD, og lignende, så er XE85 en skærm, der er helt oplagt til dit brugsmønster. Den håndterer også hurtige bevægelser og panoreringer i sport overbevisende.

Citat: Rasmus. Flatpanels.

http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1495007390

Sig til ham at han kan stkke sine skærme op et vis sted...og så går han glip af provision fra Samsung og LG! Ha Ha!

Ellers må du hjem og Google, for det er da fuldstændig spild af tid med så vildledende sælgere..

Fair nok at prisen er lav, men de skal ikke bilde folk forkerte oplysninger på frakken.
Senest rettet af PeterD 30. sep 2017, 15:01, rettet i alt 1 gang.
Af PeterD
#257747
chmpen85 skrev:Tror det ender med Sony. Tak endnu engang
Jeg skriver ikke at det er et perfekt tv, men at det får bedre kritik end LG og en del Samsung skærme..

"Considering it costs just £1,200, the 55XE8505 manages to cling on to a startling amount of relatively high-end features - including, most notably, Sony’s excellent X1 picture processing system. This joins a much-improved backlight system in making the 55XE8596 not just much better than its 2016 predecessor, but one of 2017’s biggest bargains to date."

http://www.techradar.com/reviews/sony-b ... d-55xe8596

"Der Sony XE8505 wusste im Test nicht nur mit schickem Design zu überzeugen. Mit guter Bildhelligkeit und knackigen Farben gehört er zu den günstigsten Ultra-HD-Fernsehern, welche die Vorzüge von Filmen in HDR-Technik sichtbar machen. Die Ausstattung ist sehr umfangreich: Android-Betriebssystem, große App-Auswahl und Aufnahmefunktion."

http://www.computerbild.de/artikel/avf- ... 75605.html
Senest rettet af PeterD 30. sep 2017, 15:06, rettet i alt 1 gang.
Af PeterD
#257749
chmpen85 skrev:Læser jeg rigtig at Sony har in built Chromecast
Det skrives der her på siden,ja.

"Android TV with built-in Chromecast"

Jeg har ikke tv'et så skal ikke gøre mig klog på hvordan det virker..

Edit:

"Chromecast har ingen brugerflade på tv-skærmen, ligesom f.eks. Apple TV har det. I stedet bruges en telefon eller tablet med apps til at finde video, som herefter kan sendes over på tv-skærmen ved tryk på en knap. Du skal også have fat i telefonen, når videoer skal sættes på pause. Indtil nu.

Den nyeste software-opdatering (ver. 27946) gør det muligt at sætte videoer på pause med samme fjernbetjening, som du bruger til tv’et. Det er muligt fordi Chromecast understøtter HDMI CEC (som dit tv også skal understøtte), der tillader afspiller og tv at kommunikere. Det bekræftes at virke med bl.a YouTube, Google Play Musik, BBC iPlayer, web-videoer, Plex og Allcast.

Du skal blot trykke på pause-knappen på tv-fjernbetjeningen.

Ejere af Sony og Samsung-skærme bekræfter ligeledes, at det virker, men enhver tv-skærm med HDMI CEC bør fungere. Vær opmærksom på, at ikke alle HDMI-porte understøtter CEC. Det er ofte kun en eller to af portene, der har det indbygget, så flyt din Chromecast til en af disse. Chromecast kan også tænde dit tv via CEC-systemet.


http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1426583487