Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af zmol
#257551
Hejsa
Jeg har ventet på OLED i nogle år og holdt særligt øje med LG, og kæresten er også træt af ikke at kunne se noget i dagslys på vores 70-nit Panasonic Plasma-TV.

Nå, men Elgiganten holder åbningsfest i Tilst, Århus og har et Philips 55POS9002 til 10.000 kr. Jeg er en af dem der godt kan lide ambi-light og fjernsynet får jo gode anmeldelser. Så som en billigere og nyere konkurrent til LGs 2016-modeller, så er det jo et godt køb, ikke?

Mine to bekymringer/overvejelser er
- hvor meget mister jeg nu og fremover i den manglende Dolby Atmos Support? Det er umuligt for mig at vurdere, da jeg aldrig har set andet end TV i udstillingsrum. Jeg ved ikke om glæden ved ambi-light og pris opvejer tabet af bedre HDR. Det er lidt svært at forholde sig til
- Er der forlydener om hvor meget bedre brugeroplevelsen er efter android er opdateret fra 6.0 til 7.0?

Hvad siger I? Køb/køb ikke. Har I andet at tilføje eller indvende

EDIT: Jeg ser først nu, at tilbuddet er kommet på forsiden. Sry :p
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#257554
Du mener Dolby Vision - ikke Dolby Atmos? Dynamiske metadata giver et synligt hak opad i billedkvalitet ift. HDR10, da du får mulighed for langt flere detaljer i højlyset, men til prisen så er der altså ikke noget der kan konkurrere. Du skal måske nærmere tænke på, at HDR10 på et POS9002 er så meget bedre end HDR10, DV eller HDR10+ på et LCD-TV, at du stadig vil ligge markant højere i billedkvalitet end med et LCD-TV til samme pris.
Af zmol
#257555
#2 tak for svar
Ja jeg havde lige læst E7-anmeldelsen og hang fast i atmos :) Jeg mener selvfølgelig Dolby Vision.
Det lyder jo godt.
Af Kaktus-burger
#257556
Til 10K er der ingen konkurrenter. Ingen.

Havde jeg ikke købt en B7 til 14K for 4 mdr siden, var jeg helt klart hoppet på POS9002.

Uanset hvilken 2017 OLED du vælger, er standarden meget høj. Det kan man ikke ligefrem sige om LCD/LED.
Af killmaster
#257559
DO IT! :P

Jeg er også ambilight-afhængig, og jeg er velvidende om, at Philips i lang tid ikke har haft det bedste billede til prisen, men for 10.000kr var jeg også sprunget på (jeg bor ikke i nærheden af Tilst!)..
Af güven.güven
#257787
Hejsa jeg er en af dem som købte fjernsynet, jeg købte noget kalibrering med for 399,-..

men jeg undre mig over at jeg fik mit fjernsyn rimelig hurtig, efter betaling skulle jeg bare hente det om bag i lageret...

kan det passe eller er det beskidt sælger træk ?
Af bullerfnis
#257793
De har en masse som er klargjort.. Hvis altså de har gjort noget.. Syntes det er pakket så pænt ind at det ligner fabriks indpakket.. Se gjorde det også på mit lg b6v, de sagde de ikke havde flere der ikke var klargjort... Så måtte betale de 599 eller hvad de tog dengang..! Banditter ?
Af carsten.pedersen
#258197
güven.güven skrev:Hejsa jeg er en af dem som købte fjernsynet, jeg købte noget kalibrering med for 399,-..

men jeg undre mig over at jeg fik mit fjernsyn rimelig hurtig, efter betaling skulle jeg bare hente det om bag i lageret...

kan det passe eller er det beskidt sælger træk ?
Jeg bestilte også mit med kalibrering og eftermiddagen, der tog de halv pris 499,- men fortrød sku da jeg kom hjem og ringede og afbestilte kalibreringen, har fået penge retur, men venter stadig på mit tv.
Jeg har bestilt POS9002, men kan ikke læse mig frem til hvor tæt på vægen det må hænge, for at Ambilight virker optimalt, der står kun at det max må være 15 cm fra vægen.
Nogen erfaring eller viden om dette?
Jeg kunne godt tænke mig et beslag som hænger 1 cm fra vægen, men har vel efterhånden fundet ud af det er for tæt, så er jeg fundet et som hænger 2,7 cm fra vægen, men er det langt nok fra?