Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kreilo
#257482
Hej alle,

Kort og godt, tror I at det er sandsynligt at man vil kunne få et 2017 OLED i 65" til ~15.000 kr. ifm. Black Friday? Eller tror I det først vil blive på den anden side af nytår? Eller senere?

Jeg er netop flyttet i hus og står derfor for udskiftning af hjemmets største skærm. Vi kommer til at sidde små 4 meter fra skærmen så derfor tænker jeg at det vil være dumt at gå under 65". Dilemmaet er dog det klassiske at budgettet er begrænset og derfor gør man sig disse tanker. :)
Af Link
#257484
Ved ikke om det er urealistisk, men tæt på måske? Købte et LG OLED B7 i 65" i sidste uge for 18.300, og det var vidst baseret på en kommende rabat på det pågældende fjernsyn, selvom de vidst står til ca 25.000 på nuværende tidspunkt. Så helt umuligt virker det ikke?
Senest rettet af Link 27. sep 2017, 17:46, rettet i alt 1 gang.
Af peterhansen1982
#257485
At sætte sin lid til Black Friday i Danmark så bliver man slemt skuffet, da det primært består af oprydning af gamle udgående modeller der alligevel rammer "tilbuds" prisen under 30 dage efter, der var også en større arktikel om dette et nyhedsmedie, kan ikke lige huske hvilken men konklussionen var noget med at det var under 5% af alle de testede varer som rent faktisk viste sig at være tilbud da resten havde været eller kom under prisen inden for de efterfølgende 30 dage. Så vidt jeg husker var 65" OLED slet ikke i nærheden af 15.000 og forvent heller ikke iår, til det er det alt for populært og der er ingen problemer med at afsætte dem pt da det er det klart bedste billede. Selv utroligt glad ejer af en E6
Senest rettet af peterhansen1982 27. sep 2017, 11:49, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#257486
Jeg husker da nogle fantastiske tilbud på OLED ved sidste års Black Friday. Jeg har også fået indikeret, at nogle af de lidt dyrere OLED-tv kommer på tilbud i år.

Var 65” C6 ikke nede på 17.777 kr tidligere på året? 15.000 er måske lidt optimistisk, men måske. Jeg er ret overbevist om, at der kommer 65” til under 18.000.
Af Beckham
#257487
Med 4 meter til skærmen ville jeg i hvert fald helt sikkert gå efter en 65". Om OLED kommer ned i den pris til black friday er selvfølgelig svært at spå om. Men helt urealistisk er det vel ikke...
Af Kreilo
#257488
Tak for svar, jeg tænkte godt at det måske ikke var helt realistisk set i lyset af de priser de sælges til idag, men jeres input taget i betragtning så kunne jeg godt være tilbøjelig til at vente til Black Friday og så se hvad der dukker op dér. Jeg kan måske også godt strække den lidt mere - så bliver det bare fra mine egne lommepenge og ikke fra vores fælles opsparing. :p

At jeg så også kan være i tvivl om mit TV forbrug overhovedet kan retfærdiggøre et OLED er så et andet dilemma som jeg bakser med. :( :D
Af Beckham
#257491
Tjaah....der findes jo også mange fine LCD tv derude. OLED shiner jo for alvor på kilder af høj kvalitet som Blu-ray\4K Blu-ray. Hvis man primært ser almindelig tv\sport, så kan det godt være det måske ikke er nødvendigt at gå op i en OLED....men det er jo smag og behag..:-)
Af Kreilo
#257492
Beckham skrev:Tjaah....der findes jo også mange fine LCD tv derude. OLED shiner jo for alvor på kilder af høj kvalitet som Blu-ray\4K Blu-ray. Hvis man primært ser almindelig tv\sport, så kan det godt være det måske ikke er nødvendigt at gå op i en OLED....men det er jo smag og behag..:-)
Ja det er nemlig det, men hvis man primært læser herinde - som jo til dels også er et forum for entusiaster - så er OLED (næsten) det eneste rigtige for tiden, og så man kan misledes til at tro at alt andet er håbløst sammenlignet med.

Jeg har dog besluttet at muligheden for at se film i HDR skal være der, så jeg vil gå udenom kant-LED hvis jeg da er nødt til at nedjustere fra OLED til LCD pga. økonomien. :)
Af Lightyear
#257499
Jeg købte i lørdags et 55" LG B7 til 13.999 så prisen kan forhandles. Det skal dog lige siges, at det krævede at jeg købte mit Vogels Thin 205 beslag samtidig (100 kr. dyrere end billigste forhandler på nettet, men det kunne jeg godt leve med).
Af Beckham
#257502
Kreilo skrev:
Beckham skrev:Tjaah....der findes jo også mange fine LCD tv derude. OLED shiner jo for alvor på kilder af høj kvalitet som Blu-ray\4K Blu-ray. Hvis man primært ser almindelig tv\sport, så kan det godt være det måske ikke er nødvendigt at gå op i en OLED....men det er jo smag og behag..:-)
Ja det er nemlig det, men hvis man primært læser herinde - som jo til dels også er et forum for entusiaster - så er OLED (næsten) det eneste rigtige for tiden, og så man kan misledes til at tro at alt andet er håbløst sammenlignet med.

Jeg har dog besluttet at muligheden for at se film i HDR skal være der, så jeg vil gå udenom kant-LED hvis jeg da er nødt til at nedjustere fra OLED til LCD pga. økonomien. :)
OLED er rigtig godt...no doubt omkring det. Men det er noget sludder at sige at alt andet er håbløst. Der findes mange fine LCD tv derude også. I den prisklasse du kigger på er der f.eks. Sony XE9005. Bagbelyst lcd med lokal styring af lyset. Den vil nok også kunne klare HDR rimeligt fornuftigt. Men ja, selvfølgelig vil en OLED så godt som altid være overlegen når det kommer til HDR.
Af Kewin
#257504
Lightyear skrev:Jeg købte i lørdags et 55" LG B7 til 13.999 så prisen kan forhandles. Det skal dog lige siges, at det krævede at jeg købte mit Vogels Thin 205 beslag samtidig (100 kr. dyrere end billigste forhandler på nettet, men det kunne jeg godt leve med).
I hvilken butik og hvorhenne kunne du forhandle om prisen på dette TV??

Det overrasker mig en smule når det er så nyt og godt. Så burde de nemt kunne sælge det til fuld pris.

Hvad var din samlede besparelse alt i alt så på? Jeg er selv kun interesseret i TV'et, skulle det være.
Af Pedersen.86
#257520
Der kan forhandles når det drejer sig om B7 det er også min oplevelse.

Forresten så er Philips POS9002 55" på tilbud til 9999 og LG B7 65" til 19999 hos Elgiganten i Tilst
Af Lightyear
#257537
Kewin skrev: I hvilken butik og hvorhenne kunne du forhandle om prisen på dette TV??
Hvad var din samlede besparelse alt i alt så på?
Det var i Elgiganten. Den samlede besparelse var på 900,- da jeg i forvejen skulle have det vægbeslag til fjernsynet.
  • 1
  • 85
  • 86
  • 87
  • 88
  • 89
  • 192