Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af A. Nielsen
#256656
Dare_Devil skrev:Jeg kan umiddelbart ikke se, at du skulle have noget at brokke dig over (ud over en lidt sløv kommunikation). At de ikke har reservedelene på lager er jo ikke deres skyld, og at de så vælger at kreditere produktet frem for at lade dig vente i uge-/månedsvis er IMO blot god service. Jeg har også haft dem ude for at reparere mit LG B7, og der skiftede de panlet on-site. Alt i alt har jeg kun rosende ord til overs for dem so far :)

- at du ikke længere kan få et "tilsvarende" produkt til samme pris er selvfølgelig lidt surt, but that's life. Der kommer nok et god tilbud igen ;)
Synes nu nok at jeg har grund til at være sur over forløbet. Jeg fik aldrig oplyst de risici der var forbundet med at acceptere en ombytning. Når en repræsentant for LG oplyser mig om at jeg kan få ombyttet til tilsvarende -
og at der derfor ikke er nogen grund til at vente på en reparation, ja, så må jeg tage det for pålydende.

Elgiganten har sådan set ikke noget med det her at gøre - det er alene LG der har forårsaget denne situation - og de løber fra ansvaret. Derfor advarer jeg mod at benytte deres On-site service.
Af A. Nielsen
#256936
Må sige at 'Kundeservice' ikke er et dækkende begreb fra LG's side. Enten er deres 1st level support inkompetent eller også vælger de at bevidst at ignorere de fakta jeg præsenterer for dem. De insisterer konsekvent på at henvise til Elgiganten - som systematisk ikke vender tilbage på mine henvendelser.

Jeg er utroligt skuffet over den behandling man får som kunde hos de to selskaber - at jeg er villig til at lægge 17.000kr for et tv er helt ligegyldigt for dem. De kan ikke håndtere fejl de selv begår - i stedet får man udbetalt sine penge - med det resultat at man som kunde står med håret i postkassen. Skal dog retfærdigvis sige at det er LG der er skyld i miseren - Elgiganten er 'blot' elendige til at kommunikere.

Jeg lader nu sagen ligge, det er trods alt kun et tv det drejer sig om. Til gengæld har jeg 17.000 kr.

En ting er sikkert - køber aldrig et LG produkt igen - og handler heller ikke hos Elgiganten hvis jeg kan slippe. Håber at Sony A1 OLED kommer på tilbud hos Power henover vinteren.
Af pilehave
#256938
Så vidt jeg kan læse det så accepterede du selv at få pengene tilbage. Du kunne have ventet på at fjernsynet var blevet repareret eller stået fast på at få en tilsvaren model. Har de ikke en sådan skal du have en der er bedre.
Af A. Nielsen
#256945
pilehave skrev:Så vidt jeg kan læse det så accepterede du selv at få pengene tilbage. Du kunne have ventet på at fjernsynet var blevet repareret eller stået fast på at få en tilsvaren model. Har de ikke en sådan skal du have en der er bedre.
Som allerede nævnt flere gange i denne tråd bad jeg om at få pengene retur, da det viste sig umuligt at få ombyttet til tilsvarende eller bedre model. Selvom det var en klokkeklar aftale. Prøvede derefter endda at få mit tv repareret - uden held.

Synes ærligt talt at jeg har gjort alt hvad der stod i min magt for at løse dette - og er ikke på noget korstog mod LG eller Elgiganten. Muligt at jeg er gammeldags, men mener at en aftale er en aftale.

Sikker på at INGEN på denne tråd ville acceptere at få tilbudt et ringere tv, endda til samme pris, som det der var gået i stykker. Og endda efter at LG selv havde foreslået ombytning i stedet for reparation...

Stopper med at besvare kommentarer da jeg mener at have redegjort for hele forløbet i ovenstående tråd.
Brugeravatar
Af Huleboer
#256952
Jeg ville heller ikke acceptere et ringere TV end det oprindelige, men når det er sagt, synes jeg heller ikke at det er forvendteligt at butikken skal give dig et markant dyrere produkt. Det sidder sig normalt "teknisk tilsvarende, dog max købspris".

Jeg prøvede for nyligt at have købt en bluetooth højttaler på restsalg i elgiganten. Det viste sig meget hurtigt at den ikke ville lade, så jeg gik ned for at reklamere. Manden der tager imod den udskriver en bon, og fortæller mig at jeg kan bruge den til at gå ind og hente en ny højttaler.
Desværre viser det sig at de ikke har flere tilbage, og da den samme model, i en anden farve, koster 800kr mere, kan ekspedienten ikke give mig den. Han tilbyder mig en mindre model, som svarer til den pris jeg gav, men den er jeg selvfølgelig ikke interesseret i. Alternativet er så at gå op til kassen og få pengene retur, så det gør jeg.

Til mit held var der stadig nogle tilbage af samme højttaler, til samme pris, i nogle andre elgiganten butikker, så jeg fik min højttaler alligevel.

Min pointe er at man trods alt ikke et lille år efter køb, kan forvente at det samme produkt stadig er tilgængeligt i forbindelse med ombytning. Slet ikke en den her verden hvor udviklingen går så hurtigt. Det ville måske være noget andet med en græsslåmaskine.
Derfor må den mest ideelle løsning være pengene retur.

Vi kan godt blive enige om at kommunikationen ikke har været tilstrækkelig, og konsekvensen måske kunne have været penslet mere ud, men det er også tilladt selv at tænke, og hvis Elgiganten ikke længere har modellen, er det også meget svært at kræve de kan ombytte den for dig. Igen med en tanke om at de ikke er forpligtede til at give dig et dyrere produkt end den pris du oprindelig gav.

Så for at gøre en lang historie kort, så kan vi godt være enige om at forløbet ikke har været helt smart, men at resultatet er som man med rimelighed vil kunne forvente sig af sådan en sag.
Af A. Nielsen
#256960
Ok, nu svarer jeg alligevel: For det første: Mener ikke at din oplevelse med en højttaler til 800kr kan sammenlignes med et tv til 17.000kr. Derudover synes jeg at du misser pointen, at det var LG selv (!) der foreslog ombytning til TILSVARENDE i stedet for reparation - og derfor bør stå inde for at der rent faktisk kan skaffes 'tilsvarende'.

Det kan da aldrig være kundens ansvar at holde sig fuldstændig orienteret om hvilke modeller der på et givent tidspunkt er på markedet - og sætte spørgsmålstegn ved leverandørens kompetencer. I øvrigt var mit tv 8½ md gammelt da fejlen opstod.
Af pilehave
#256962
Jeg synes heller ikke at du skulle have et ringere tv - Elgiganten burde have ædt den og givet dig et bedre når et tilsvarende ikke var tilgængeligt. Men du må på tilbudsjagt - måske til black friday :)
Brugeravatar
Af Huleboer
#257013
Princippet i hvordan en reklamationssag virker er vel den samme uanset hvad pris produktet har? Eneste forskel er hvor meget man potentielt føler sig ramt på pengepungen, og de følelser der ligger i den?

Det jeg mener er at jeg har svært ved at se hvordan situationen kunne have været løst anderledes? Jeg har tidligere arbejdet i branchen, og må sige at du i min optik har fået noget nær optimalt ud af situationen. Det eneste der havde været mere optimalt for dig ville være at få udleveret en noget dyrere model, hvilken forhandler næppe nogensinde ville været gået med til. Og de ville være i deres gode ret til at lade være.

Jeg har svært ved at se hvordan det skulle være gået bedre med en anden producent. Eller en anden forhandler for den sags skyld.

Jeg kunne nemt se en sag som din ende med at blive unødigt i langdrag hvorved du med rette havde brokket dig over det i stedet.

Din historie giver mig faktisk kun endnu mere lyst til at vælge LG frem for en af de andre. Du havde næppe haft så positiv en oplevelse med samsung f.eks.

Det uheldige er at der ikke er en tilvarende model til salg til samme pris som det du gav i sin tid, men sådan kan det altid være.
Så op på hesten og glæd dig over at du snart har et nyt TV der er en årgang nyere end det du havde før.
Ingen grund til at være ked af det.

Disclaimer. Det er ikke elgiganten jeg har erfaring fra, og min højttaler var en del dyere end 800kr. ;)
Af abn1075
#257065
Hej A. Nielsen. Syntes du har ret og skulle have haft den nye model, hvis de ikke kunne levere det samme. Hvis du havde købt en Porsche som gik i stykker ville du jo heller nøjes med en VW. Iøvrigt kan jeg fortælle dig at du kan få LG 55E6V til bedre pris end du har givet tidligere Hos Gamingoase https://www.gamingoase.de/index.php?pag ... t&info=502 eller du kan købe det nye E7 til omkring 19000,- https://www.gamingoase.de/index.php?pag ... t&info=615
Af abn1075
#257070
Har en kammerat som har fået ombyttet sit samsung plasma 2 gange til nyere model. Da den som gik i stykker ikke længere kunne leveres. Derfor fik han bare den nye model som efter min mening også er det eneste rigtige at gøre. Personligt køber jeg ikke samsung. Men at sige at det havde du ikke fået hvis det var samsung uden at have nogen som helst viden om det er jo absurd.