Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af jesperdv
#256644
Hej med jer,

Er der nogen som kan hjælpe med en fejl jeg har på min Oled skærm. Det er en E6V 55" fra LG og når den viser en rød farve er der en sort/grå streg i bunden af billedet, når den viser en gul farve er stregen grøn. Man kan også skimte tekst-tv sidetal som en skygge, men det er meget utydeligt. Jeg har vedhæftet et foto fra et gul billede.

Er det Burn-in eller ??

Nogen ideer til hvordan jeg slipper af med det? Jeg har forsøgt at bruge fjern panelstøj, men det hjælper ikke en dyt.
Vedhæftede filer
IMG_0805 (1024x768).jpg
IMG_0805 (1024x768).jpg (384.36 KiB) Vist 2868 gange
Af jesperdv
#258317
Skærmen kan ikke repareres og skal byttes til en ny, desværre har de ikke nogen nye hos Power, men de vil prøve hos LG. Så jeg får endelig besked mandag, men det ligner nok pengene tilbage ... øv ....
Mon det er et generelt problem med fejl på skærmene, så vil jeg heller finde en billig LCD skærm indtil OLED er nede i pris eller mere stabil.
Af lennon
#258321
Intet tyder på,at der er generelle fejl på LG’s paneler .
Men lige præcis tekst-tv er ekstremt belastende mht burn-in risiko .Personligt fatter jeg så heller ikke , at der stadig er brugere af tekst-tv, som jo dybest set er et levn fra forrige årtusinde - der for langt de fleste forlængst er afløst af noget der hedder internet . .
Af jesperdv
#258322
Nu er det jo ikke tekst tv burn in der var det største problem, men den lange fede streg i bunden af billedet. Om du forstår nogen bruger tekst-tv eller ej er ret irrelevant for tråden.
Af Jenssohl
#258329
Jeg kender til 3 med fejl her på flatpanels som har været omtalt incl. mit eget.
Jeg ved at der har været problemer med demo modeller hos forhandler, fordi at de slukker for alle tv på 230v.
- Hvad har du givet for dit tv?
- Har du fået speciel rabat ved 1 år medlem af tilbudsmail eller åbning af en ny butik?
- Har du altid kun slukket dit med fjernbetjeningen eller har du slukket for 230v på væggen.
vh. Jens Sohl.
Af lennon
#258331
Basto skrev:Ja om folk bruger tekst-tv har da ikke en kæft at gøre med.emnet
Hvad er det lige jeg har misforstået ? Bekendtgør Torben Rasmussens indlæg ikke,at panelet lider af burn-in fra tekst-tv ? ? Og jeg tolker så det andet issue som en helt anden fejl .
Af Basto
#258334
Din holdning til om folk er gammeldags og totalt ikke opdateret på at nettet findes .. har intet med emnet at gøre .
Men at tv i dag stadig leveres med tekst tv må være fordi mange stadig bruger det
Jeg bruger Det ikke selv ..

Måske misforstår Jeg dig

Mvh Michael
Af lennon
#258340
Summasummarum - tekst tv ER gift kombineret med panelteknologier, som er disponeret for burn- in .

Og jeg undrer mig som sagt bare over - måske OT og måske lidt nedladende formuleret - hvordan i alverden folk kan have behov for tekst-tv i 2017 ? Det er muligt,at mange stadig bruger det ,jeg kender bare ingen. . .
Af Basto
#258342
Det eneste tidspunkt Jeg bruger Det er til undertekster på tv programmer.. når børnene sover . Nu har jeg købt Panasonic ex700e men den kan vel ikke tage skade .. når det er led/lcd

Mvh Michael