Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af A. Nielsen
#256579
I december 2016 var jeg så heldig at købe et LG OLED E6V på tilbud i Elgiganten til 16.999kr. Jeg har været fantastisk glad for denne skærms suveræne billed og lyd - lige indtil for ca. 14 dage siden, hvor der pludselig opstod en linje med døde pixels tværs over skærmen.

Jeg henvendte mig straks til Elgiganten som tilbød at hente skærmen og få kigget på den - intet unormalt ved dette, da den normale garanti selvfølgelig dækker denne type pludseligt opståede fejl. Dog mente den ellers meget servicemindede sælger, at det formentlig ville gå hurtigere at få udbedret skaden ved at kontakte LG Support direkte.

Som sagt, så gjort - LG var meget behjælpelig med at formidle en kontakt til en af deres servicepartnere, som efter udveksling af billeder og beskrivelse af fejlen, ville kigge forbi nogle dage senere. Ud fra billederne var det tydeligt for servicepartneren at problemet kunne afhjælpes ved en udskiftning af skærmpanelet on-site. Dette ville han straks bestille.

Så langt så godt. 10 minutter før servicepartneren skulle komme, ringede han dog og sagde at han ikke kunne reparere min skærm, da han ikke havde modtaget skærmpanelet fra LG. Han ville dog kigge forbi alligevel og forklare mig situationen. Jeg var selvfølgelig lidt forundret, da alt indtil dette tidspunkt havde kørt på skinner.

Servicemontøren, som er flink og behjælpsom, kigger på skærmen og siger til mig at det er bedst hvis han tager den med og krediterer den, da han ikke kan kan nå at reparere den indenfor den aftale han har med LG. Jeg vil derefter få en bekræftelse fra LG i løbet af nogle timer på at jeg vil få en ny tilsvarende skærm. Inden han forsvinder beder jeg dog om at få en underskrevet kvittering på afhentningen af min dyre skærm.

Da jeg ikke hører noget fra LG hverken samme dag - eller dagen efter - tager jeg selv kontakt til dem - og ja, de har modtaget en meddelselse fra servicemontøren om at skærmen skal ombyttes - og at det vil blive formidlet videre til Elgiganten i løbet af nogle dage. Elgiganten vil derefter kontakte mig.

Da jeg ikke har hørt noget fra Elgiganten i løbet af en uge, tager jeg selv kontakt til dem - og ganske rigtigt, til min forundring kunne bare komme ned og hente en skærm.

Nede i butikken bliver min glæde dog hurtigt til frustration - det var ikke muligt at skaffe en tilsvarende model mere - jeg kunne dog få en anden og ringere udstyret model til samme pris. Dette var jeg dog af mange gode grunde ikke tilfreds med, da jeg gerne vil have tilsvarende features og egenskaber som jeg har været vant til. Det kunne jeg godt få, men så skulle jeg bare betale de 6.000kr i difference som den tilsvarende nye model (E7V) koster. Dette takkede jeg pænt nej tak til, da jeg var fuldt ud tilfreds med min 'gamle' model.

Efter en del snakken frem og tilbage, bad jeg om at få de 16.999kr som jeg oprindeligt havde betalt overført til mit Dankort - hvor de nu står trygt og godt. Pladsen på mit reolsystem står dog gabende tomt.

For at opsummere vil jeg advare mod at bruge LG's On-Site 'service'. Havde jeg fået Elgiganten til at afhente mit tv- og overladt ansvaret for reparationen til dem, havde jeg fået mit tv leveret tilbage med et nyt skærmpanel - uden bøvl og frustrationer. Det havde nok ikke engang taget længere tid.

Må nok vente indtil til Januarudsalget før jeg kan få en E7V til en fornuftig pris...
Af lennon
#256582
Uheldig timing mht tomme lagre af modellen, - fornemmer at sagen vel ellers er gået efter bogen .

E7 har desværre ikke 3D, så med mindre du har behov for dobbelt tuner og den optimerede lyd? - ville jeg da gå efter B7 . Og netop B7 rygtes på meget attraktiv weekend tilbud hos Power om en uges tid . . .
Af A. Nielsen
#256586
Der bør ikke være forskel på servicen fra LG's og Elgigantens side. På grund af mit valg af servicemontør står jeg nu uden et tv som var fuldt ud tilfredsstillende for mig. Det var bare det jeg ville advare imod.

Grunden til at mit valg faldt på E6V var dels den suveræne lyd (ikke interesseret i en masse lydgrej) - og dels fjernbetjeningen som (for mig) er bedre end den der følger med 'B' og 'C' modellerne. Kan håbe på at E7V kommer på tilbud i de kommende måneder - selvom der mangler 3D og ekstra remote.
Brugeravatar
Af bbplayer
#256596
A. Nielsen skrev:dels fjernbetjeningen som (for mig) er bedre end den der følger med 'B' og 'C' modellerne. Kan håbe på at E7V kommer på tilbud i de kommende måneder - selvom der mangler 3D og ekstra remote.
Undskyld men når man køber sådan en dyr skærm som du siger, så kan en remote da aldrig være en grund til at man vælger denne, hvis man bare undersøger bagland lidt. Jeg har denne remote som kommer med E6V og har selv kun C6v :) Det kostede vist 350,-

Så hvis du kikker er de nye skærme, så er du nu gjort opmærksom på at den nye remote med Netflix knapper også kan købes på nettet, dog til lidt mere, vistnok 600kr idag.
#256601
B og C-modellerne har et helt andet design, hvor E-serien sidder på en glasplade. Det giver et helt andet look i min mening, og har man først valgt E, så er en C'er altså et skridt ned at stigen.
Af A. Nielsen
#256606
Designet spiller selvfølgelig også en rolle - udseende og især finish på E-serien er efter min mening i særklasse. Det korte og det lange er dog at LG - repræsenteret af deres samarbejdspartner - har lovet noget de efterfølgende ikke har villet holde. Med det resultat at jeg nu står uden tv. Overlever nok - men synes at det er småligt at LG ikke vil kompensere fuldt ud pga en fejl de selv har foretaget.
Af Labze
#256615
Lyder godt nok uheldigt. Min oplevelse med deres service var overraskende positiv. Jeg stod i samme situation med, at de ikke kunne reparerer skærmen inden for den aftalte tid men jeg fik selv valget om en kreditering eller om jeg ville vente nogen uger ekstra. Jeg valgte kreditering og fik allerede af vide fra El Giganten at alt var gået i orden og kunne hente en ny skærm før LG havde hentet min. Jeg fik også allerede svar tilbage fra deres reparatør 30 minutter efter de havde hentet min skærm at alt var ordnet.

Kan du ikke tage fat i dem og høre om du kan få din skærm tilbage og så få den repareret når de har nye paneler?
Af A. Nielsen
#256619
Godt at høre at der også er positive historier. Jeg har overvejet at kontakte LG og høre om det er muligt at få mit tv retur - selvfølgelig med nyt skærmpanel. Stoler dog efterhånden ikke på at jeg vil få det samme retur som blev afhentet for en uge siden (har ikke været så smart at dokumentere serienr). Så hellere vente de 3-4 mdr det tager før det nye kommer på udsalg.

Vil meget nødigt have et tv tilbage som man kan risikere har stået og kørt demo i en forretning i et års tid.
Af Ghidora
#256621
Forstår godt din frustration....

Mon ikke de kan tracke hvor i systemet din gamle skærm er nu? de burde jo kunne reparere den såfremt kunden selv ønsker at vente på dette.
Af A. Nielsen
#256626
Har lige talt med LG's servicepartner (Service Center Gruppen). Det er ikke muligt at få repareret mit tv da det allerede er videre i deres interne krediteringsproces. Derudover fralægger de sig ethvert ansvar og henviser til Elgiganten.
Af kamikazedk
#256627
lennon skrev:Uheldig timing mht tomme lagre af modellen, - fornemmer at sagen vel ellers er gået efter bogen .

E7 har desværre ikke 3D, så med mindre du har behov for dobbelt tuner og den optimerede lyd? - ville jeg da gå efter B7 . Og netop B7 rygtes på meget attraktiv weekend tilbud hos Power om en uges tid . . .
Hijacker lige tråden pga. dette spørgsmål - hvad er det for et rygte, og hvor attraktivt skulle det tilbud blive rent prismæssigt ? :)
Af Dare_Devil
#256642
Jeg kan umiddelbart ikke se, at du skulle have noget at brokke dig over (ud over en lidt sløv kommunikation). At de ikke har reservedelene på lager er jo ikke deres skyld, og at de så vælger at kreditere produktet frem for at lade dig vente i uge-/månedsvis er IMO blot god service. Jeg har også haft dem ude for at reparere mit LG B7, og der skiftede de panlet on-site. Alt i alt har jeg kun rosende ord til overs for dem so far :)

- at du ikke længere kan få et "tilsvarende" produkt til samme pris er selvfølgelig lidt surt, but that's life. Der kommer nok et god tilbud igen ;)
Af Labze
#256646
Dare_Devil skrev:Jeg kan umiddelbart ikke se, at du skulle have noget at brokke dig over (ud over en lidt sløv kommunikation). At de ikke har reservedelene på lager er jo ikke deres skyld, og at de så vælger at kreditere produktet frem for at lade dig vente i uge-/månedsvis er IMO blot god service. Jeg har også haft dem ude for at reparere mit LG B7, og der skiftede de panlet on-site. Alt i alt har jeg kun rosende ord til overs for dem so far :)

- at du ikke længere kan få et "tilsvarende" produkt til samme pris er selvfølgelig lidt surt, but that's life. Der kommer nok et god tilbud igen ;)
Jeg kan godt forstå frustationen. Det er da super ærgeligt at have anskaffet sig et lækkert TV og så potientielt ende med at vente et halvt år på at få et lignende igen.

Men det lyder som om der er sket en kommunikationsfejl et eller andet sted. Jeg fik som sagt selv valget i mellem at vente på reparationen eller få den krediteret og fik endda af vide jeg lige kunne tænke over det (Det foregik over telefon). Det var dog i mens modellen stadig var i salg hvor det var en no-brainer for mig at få et helt nyt. Reparratøren i denne her situation burde have vidst, at det kan være svært at få en ny model udleveret når de ikke længere er i salg og helt klart have givet valgmuligheden i mellem kreditering eller vente.