Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af henrik.yde
#256500
I Danmark findes XE85 i adskillige designvarianter, herunder XE8505, XE8577, XE8588, XE8599 og XE8596. Det er teknisk set samme skærme. (Kopieret fra FP test)
Af MikkelJulin
#256507
Tak Peter og Henrik! Jeg har fået lagt en til side hos Sony til når de får dem på lager til et tilbud om en uges tid. Så ser jeg om der kommer andre tilbud på nettet i mellemtiden.
Af PeterD
#256510
MikkelJulin skrev:Tak Peter og Henrik! Jeg har fået lagt en til side hos Sony til når de får dem på lager til et tilbud om en uges tid. Så ser jeg om der kommer andre tilbud på nettet i mellemtiden.
Husk: Sonytv er bedst til bevægelse, og det handler også om hvor godt du indstiller det/mest korrekt.
Af MikkelJulin
#256512
PeterD skrev:
MikkelJulin skrev:Tak Peter og Henrik! Jeg har fået lagt en til side hos Sony til når de får dem på lager til et tilbud om en uges tid. Så ser jeg om der kommer andre tilbud på nettet i mellemtiden.
Husk: Sonytv er bedst til bevægelse, og det handler også om hvor godt du indstiller det/mest korrekt.
Det er vel også aktuelt ift gaming?
Af MikkelJulin
#256513
Beckham skrev:Tag du bare en af dem...det tror jeg ikke du kommer til at fortryde. Rent teknisk er de helt sikkert identiske.
De svarede også og sagde at det er den samme skærm bare med alu kant og så 1000 Hz frem for 800 Hz.
Af MikkelJulin
#256515
Btw, er en ms på 31 acceptabel på sådan en skærm? Kan huske jeg havde en mærkbar latency på min gamle Panasonic plasma skærm og det var ikke en god oplevelse at game der på.
Af Beckham
#256517
Det er nok meget forskelligt hvor kræsen man er i forhold til input lag. Er du hardcore FPS gamer, så kan det godt være 31 ms er for meget. Men for langt de fleste tror jeg nu det er rigeligt fint.
Af MikkelJulin
#256518
Beckham skrev:Det er nok meget forskelligt hvor kræsen man er i forhold til input lag. Er du hardcore FPS gamer, så kan det godt være 31 ms er for meget. Men for langt de fleste tror jeg nu det er rigeligt fint.
Fps spil kører jeg på PCen så det skal nok gå. Tak! :)
Af MikkelJulin
#256632
Opdatering.

Jeg har nu en aftale med Sony center om at få en Sony KD55xe8577 som er samme model som xe8505. Jeg får den på tilbud til 8000,- når de får den på lager om en lille uge. Mit store problem er at jeg imellemtiden er blevet voldsomt i tvivl om jeg skal smide ekstra penge efter en xe9005 som jeg forstår er god (acceptabel) til HDR. Jeg føler lidt at jeg er ude og bruge mange penge på et tv som jeg kunne komme til at fortryde ikke har ordentlig HDR. Det kribler i mine fingre for at kunne spille PlayStation på en ordentlig skærm igen, men jeg er lidt ude i at vente og se om 9005'eren kommer på tilbud.

Er der nogen der har gode erfaringer med køb af tv til black Friday? Er det realistisk at en xe9005 eller et fint Lg oled bliver stærkt nedsat?
Af MikkelJulin
#256640
bbplayer skrev:
MikkelJulin skrev:Det er vel også aktuelt ift gaming?
Nej, ikke nødvendigvis.

se her: http://www.rtings.com/tv/tests/inputs/input-lag

Der har Sony ikke fat i den lange ende, min egen skærm har 15ms.
Jeg har godt hørt at Sony ikke er de bedste på det punkt, men som jeg har forstået det er det ikke et issue med xe85 og xe90. De er selv anbefalet her på sidens egen købsanbefalinger.
Af Rune K
#256671
MikkelJulin skrev:Er der nogen der har gode erfaringer med køb af tv til black Friday? Er det realistisk at en xe9005 eller et fint Lg oled bliver stærkt nedsat?
Jeg står i samme situation, og er faldet for xe90, så jeg er også meget interesseret i et bud på det her spørgsmål. Har ingen erfaringer med efterårets tilbud, så jeg ved slet ikke, hvordan det fungerer. Er det stort set kun tidligere års modeller, der bliver faldbudt på den famøse dag, eller plejer man også at se mange fjernsyn fra det samme år?