Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Labze
#250801
Hey folkens

Jeg har nu været den glade ejer af et LG B6 i 4 måneder, men har i dag opdaget at der pludselig er kommet pixelfejl på TV'et. Der er tale om 3 stuck pixels lige ved siden af hinanden, eller det tror jeg da det præcis er lidt svært at se. Det ligner en lyserød, en hvid og en grøn.

De sidder i øvre venstre hjørne af skærmen og er nemme og spotte selv på afstand især på en sort skærm. Det irriterer gevaldigt når man ser film med sorte bjælker.

Jeg har prøvet at køre LG's panelstøj fjerner og et par timer med sådan en blinkende skærm for at se om det har hjulpet men uden held.

TV'et er købt i Elgiganten og har svært ved at se hvorvidt garantien dækker det her. Det er anden gang jeg oplever problemer med TV'et. Første gang opstod der spontant et sort slør nede i højre side af skærmen som så rimelig voldsomt ud men der hjalp det dog med LG's panelstøj fjerner.

Nogen input til hvad jeg kan gøre eller hvordan det står til med sådan fejl? Alt jeg kan finde omkring sådan noget er info fra 5-10 år tilbage og langt de fleste har opdaget fejlen inden for almindelig returret perioden.
Brugeravatar
Af bbplayer
#250808
Labze skrev:Nogen input til hvad jeg kan gøre eller hvordan det står til med sådan fejl?
Her er et udsnit fra LG's warranty side

(14) Due to the complexity of LCD displays on TV, dead or bright pixels may sometimes occur. If the LCD panel have 5 dead / bright pixel or above occurs within 10 days from the date of purchase, then you can ask to replace the product.


Måske afklarer det noget af spørgsmålet hvad du kan gøre?

Spørgsmålet er om denne policy så også gælder OLED :) Det er vel her, du måske kan komme udenom deres regler? Så prøv elgiganten og henviser de til LG's politikker, så kan du jo spørge om de kan vise dig samme regel for OLED skærme.
Af Labze
#250993
Tak for svaret. Glemte lige at følge op herinde. Jeg har været i kontakt med LG og lyse pixels er dækket af garantien på deres OLED tv.

Vil lige rose deres service. Ringede til dem mandag eftermiddag hvor de bedte mig om at sende billeder til deres kundeservice og allerede 45 minutter efter fik jeg svar om, at det har oprettet en garantisag på det. Blev ringet op af en teknikker dagen efter for at bekræfte oplysninger og får teknikker ud i morgen der skal skifte panel i TV'et.
Af jdg
#256394
Labze skrev:Tak for svaret. Glemte lige at følge op herinde. Jeg har været i kontakt med LG og lyse pixels er dækket af garantien på deres OLED tv.

Vil lige rose deres service. Ringede til dem mandag eftermiddag hvor de bedte mig om at sende billeder til deres kundeservice og allerede 45 minutter efter fik jeg svar om, at det har oprettet en garantisag på det. Blev ringet op af en teknikker dagen efter for at bekræfte oplysninger og får teknikker ud i morgen der skal skifte panel i TV'et.
Hvordan endte denne sag? Jeg har selv lige spottet en lysende pixel på mit B7, der også er købt hos Elgiganten. Det er købt for over en måned siden og det er først nu den lysende pixel er kommet frem.
Af jdg
#256433
jdg skrev:
Labze skrev:Tak for svaret. Glemte lige at følge op herinde. Jeg har været i kontakt med LG og lyse pixels er dækket af garantien på deres OLED tv.

Vil lige rose deres service. Ringede til dem mandag eftermiddag hvor de bedte mig om at sende billeder til deres kundeservice og allerede 45 minutter efter fik jeg svar om, at det har oprettet en garantisag på det. Blev ringet op af en teknikker dagen efter for at bekræfte oplysninger og får teknikker ud i morgen der skal skifte panel i TV'et.
Hvordan endte denne sag? Jeg har selv lige spottet en lysende pixel på mit B7, der også er købt hos Elgiganten. Det er købt for over en måned siden og det er først nu den lysende pixel er kommet frem.
Kørte en "full" "Pixelrefresh" her i weekenden, og nu virker den pågældende pixel igen.
Af Labze
#256452
jdg skrev:
Labze skrev:Tak for svaret. Glemte lige at følge op herinde. Jeg har været i kontakt med LG og lyse pixels er dækket af garantien på deres OLED tv.

Vil lige rose deres service. Ringede til dem mandag eftermiddag hvor de bedte mig om at sende billeder til deres kundeservice og allerede 45 minutter efter fik jeg svar om, at det har oprettet en garantisag på det. Blev ringet op af en teknikker dagen efter for at bekræfte oplysninger og får teknikker ud i morgen der skal skifte panel i TV'et.
Hvordan endte denne sag? Jeg har selv lige spottet en lysende pixel på mit B7, der også er købt hos Elgiganten. Det er købt for over en måned siden og det er først nu den lysende pixel er kommet frem.
Lyder som det samme der skete for mig.

Sagen endte meget tilfredsstillende. Det var meningen, at panelet skulle have været skiftet men blev ringet op på den aftalte dag og fik af vide at panelet var på restordre. Deres politik er, at hvis de ikke kan foretage reparationen inden for 2 uger så kan man få et nyt. Så mit TV blev hentet af deres service og efter 30 minutter fik jeg en bekræftelse på at jeg kunne hente et nyt hos Elgiganten.