Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#256019
Hej med jer

Jeg er lige på nippet til at lægge en ordre på en ny LG 55B7 skærm I Tyskland med levering I Frankrig, hvor jeg bor.

Jeg vil gerne vide:
Hvad er forskellen på B7V og B7D? :(

I Tyskland kan man nemlig købe begge typer og jeg vil ikke risikere at købe et TV, som da ikke fungere optimalt i Frankrig.

Takker på forhånd for hjælpen.
#256029
I udgangpunkt vil jeg bare bruge et "almindeligt" TV fra stikket i væggen, men det må være et digital signal.

Når jeg sammenligner tekniske data fra den tyske og franske, så ser det ud til at de 2 TV har samme tuner sektion:

Fransk:Tuner - DVB - T2/C/S2
Tysk: RF Eingang - 3 (1 x Analog/DVB-C/DVB-T2 HD und 2 x DVB-S2)

Eller læser jeg bare forkert??

Mange tak
#256370
Jeg tog chancen!

I går bestilte jeg et LG 55B7D hos Amazon i Tyskland med levering i Frankrig for kun 1830€ - ca 13500 DKK. Det er den bedste pris jeg har set til dato.
Når det kommer frem må jeg teste om at fungerer, men umiddelbart skal specs være det samme på en B7D sammenlignet med en B7V.

Prisen er så god at jeg måtte prøve det.

God weekend til alle.
Af Bond
#256395
Læste en tråd på avforums tidligere på året, hvor de skrev at "D" var for Tyskland only og havde en exclusive auto brightness sensor i skærmene, om dette så korrekt ved jeg ikke.
#256465
Hej igen

Jeg ville gerne komme med kommentarer, men det ender alligevel med at blive en 55B7V og ikke D - stadigvæk hentet i Tyskland.
Det viste sig at Amazon ikke havde TVet på lager selvom de skrev det (og stadig skriver det), så jeg har lige bestil det hos et andet firma kaldet Gamingoase.de.
Den samlede pris incl fragt ender så på 1910€ - ca 14.400 DKK og det kan jeg lige gå med til.
Prisen for 65B7V fra samme firma kan ses via dette link:
https://www.gamingoase.de/index.php?pag ... t&info=590 - lige nu er prisen 2835€ og dertil skal man lægge 100€ i fragt til Danmark.

Som bonus information til alle har jeg af dette firmaet fået bekræftet at skulle der sket noget med skærmen under garantiperioden (som er 2 år i dette tilfælde), så skal jeg ikke sende TVet til Tyskland, men jeg kan få det lavet her i Frankrig - og det er bare dejligt!
Af tannis
#266907
Kikker efter et lg oled med twin tuner og så at dette LG OLED55B7D tilsyneladene har twin tuner , mens det tilsvarende fra dk LG OLED55B7v ikke har . Kan du bekræftige det ? og kan at det passe at det ikke virker med boxer ?