Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#256293
Hejsa!

Jeg har luret på sitet her de sidste par dage og har læst en masse op på hvad en skærm skal kunne idag. Det er nogle år siden jeg skilte mig af med min Panasonic plasma skærm og vi har været uden tv lige siden. Jeg står nu i den situation at jeg har fået bevilliget et mindre beløb af min husbestyrerinde til et tv. Skærmen skal udelukkende bruges til at spille PlayStation og Switch på og streame serier og film. Vi bruger overhovedet ikke andet.

Budgettet ligger på max 8000 og jeg vil gerne op omkring 50". Jeg kunne godt tænke mig lidt input og erfaringer fra jer og evt høre om i har nogle råd.

På forhånd mange tak!
#256298
Umiddelbart hvis du har plads ville jeg kikke efter 55" da det er standard størrelse, og oftest der hvor du får mest for pengene..

Et bud kunne være Sony XE8505, den har meget af det du søger, du kan læse en test af den her på siden evt..

Alternativer kunne være Samsung Mu 6 serie og opefter.
#256318
Tjek LG serie ud.

Hvis det kun er til PS4 Pro og lidt film, så gå efter lav input lag.

LG nyere 2017 ligger omkring de 15ms. Sony triller rundt helt oppe på 34/35.

LG er billigere "Ringere sort niveau, grundet IPS panel" dog har du WebOS 3.5 som er GUD :)

SJ810 49" til 8000 kr.

UJ750 55" til 8000 kr

Læs lidt om dem evt og find lidt test.

Jeg er meget glad for mit SJ850V 55". Mit behov er KUN Xbox One S samt lidt Netflix i ny og næ, så trives fint med IPS panel.

Pøj Pøj med købet. :D