Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Lasborg
#256267
Jeg kører stadig på et snart 10 år gammelt Panasonic Viera TH-PZ85 46". Det virker stadigt helt fint, når der er recorder på med en moderne tuner i. Skærmen bruges kun som skærm, alt andet, lyd, apps osv er håndteret af andre enheder.
Billedkvaliteten er stadig virkeligt flot, i min optik, jeg har ikke rigtigt set andre mere moderne LCD skærme der gav lige så behageligt billede. Men nu nærmer 4K sig og så er den ikke helt nok og så vil jeg gerne ihvertfald 10" op i størrelse.
Jeg håber at jeg kan beholde min skærm lidt længere så jeg kan få sat en oled på væggen når nu priserne langsomt falder.

Alternativt skal jeg finde et brugt LCD på 55" med 4K og HDR. Men det vil nok ikke kunne betale sig alligevel.
Nogen tanker?
Af Lasborg
#256272
Nej det var for at sige at jeg lige nu holder mig til min gamla plasma, men glæder mig over at priserne på OLED kommer længere og længere ned så jeg på et tidspunkt kan tage springet direkte til OLED og ikke skulle bokse med et LCD tv
Brugeravatar
Af bbplayer
#256274
Hvor mange ægte tv producenter er tilbage, som laver tv skærme, og ikke køber sig ind på markedet ved at få alt hardware fra andre, og så selv lægge et operativ system / firmware på og havde udviklet software som er unikt på sin egen måde men egentlig ikke være andet end mange komponenter fra andre.

LG laver allerede paneler til mange mobiler som ikke er deres egne, bl.a. Iphone, så er markedet der, hvor Samsung og LG ejer markedet? Andre er rene mellemmænd som stadig kan lidt software udvikling på skærme?
Af CFE
#256278
bbplayer skrev:Hvor mange ægte tv producenter er tilbage, som laver tv skærme, og ikke køber sig ind på markedet ved at få alt hardware fra andre, og så selv lægge et operativ system / firmware på og havde udviklet software som er unikt på sin egen måde men egentlig ikke være andet end mange komponenter fra andre.

LG laver allerede paneler til mange mobiler som ikke er deres egne, bl.a. Iphone, så er markedet der, hvor Samsung og LG ejer markedet? Andre er rene mellemmænd som stadig kan lidt software udvikling på skærme?
Det korte svar er: ingen.
Alle producenter har elektronikkomponenter fra andre producenter end dem selv i deres TV, sådan har det egentlig altid været og det gælder faktisk det meste elektronik, hvorfor producere selv når du kan købe billige komponenter af andre. Bilproducenter producerer heller ikke alle reservedele selv.
Det er klart at Samsung, LG, Sony (JDI) og flere andre selv har LCD panel produktion, men selv Samsung benytter LG paneler i nogle af deres modeller f.eks.
Wikipedia har en liste over LCD producenter her:
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_l ... ufacturers
Af PeterD
#256427
Ja, Power.dk har denne uge (til 17.september)
55" C7V til 16.888 kr (koster hos Elgiganten 24.999 kr) og som Rasmus skriver
65" C7V til 22.888 kr (koster hos Elgiganten 28.400 kr)

Mon der er billigere over grænsen..? ::l

Pris i Tyskland:
55" C7V til 1900 € = 14.250 kr.

https://direktkauf.idealo.de/portal/che ... ution=e1s1

65" C7V til 2825 € = 21.187 Kr.

https://www.idealo.de/preisvergleich/Pr ... 63361.html
  • 1
  • 84
  • 85
  • 86
  • 87
  • 88
  • 192