Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#256145
Har googlet meget, og læst meget på flatpanels. Min foreløbige konklusion er:

1: Nye modeller er ikke nødvendigvis bedre end tilsvarende sidsteårs modeller.
2: Som "almindelig" forbruger bliver man oftere vildledt, end vejledt i mainstream elektronikbutikker.
3: Man skal holde sig ualmindeligt ajourført på fora, for at have fingeren på pulsen.
4: Købsanbefalinger på Flatpanels (udover OLED) henviser tit til 2016 modeller - og vi er godt ind i 2017. Kan det stadig passe?

Med ovenstående i mente, søger jeg nu råd i forbindelse med nyt tv i størrelsen 40'' - 43'' til stuen. Vil ikke have det større her - har et større tv i et andet rum. Behov: 50% Flow-tv, 50% streaming. I begge tilfælde Film og sport. HDR er ikke aktuelt, da jeg mener teknologierne i dén størrelse skærme alligevel ikke egner sig til formålet.

Jeg søger udelukkende det bedste billede for prisen. Design og SW platform er sekundært og jo også subjektivt. Pris. 6.000 kr +/- 10%.
#256147
Du lyder velforberedt, og har gjort dig sunde tanker.. Jeg er enig i dine betragtninger.

Hvilke tv har du selv på paletten?
#256149
Jeg har kigget på:

1: Samsung MU6405 (https://www.hifiklubben.dk/tv-og-hjemme ... 05-uhd-tv/)
2: Sony XE8005 (https://www.hifiklubben.dk/tv-og-hjemme ... 05-uhd-tv/)
3: LG UJ750 (https://www.power.dk/tv-og-billede/flad ... /p-518566/)

De første to mest baseret på "troværdighedsindeks" fra HiFi klubben kombineret med prisniveau.
Den sidste fordi LG har fået flotte ord med på vejen. Men prisen stikker lidt af.

Jeg mangler at se alle tre skærme i virkeligheden. Er meget åben for andre anbefalinger end lige ovenstående.
#256158
Når du skal ud og se tv er hifiklubben et godt sted er min erfaring, der bliver man ikke helt så påduttet tv, af sælgere som det sker andre steder som Elgiganten og power, som tydeligvis får provision for at sælge tv [læs:Led Lg tv]
Jeg har ikke set så mange tv som jeg plejer at have på dette tidspunkt rundt omkring, og kan derfor ikke rigtig anbefale dig noget ud fra egen erfaring, anmeldelser tyder det på du selv har godt styr på.. Mu serien er ikke så god som sidste års KS/KU serie fra Samsung forlyder det, hvis du kan finde et af dem fra sidste år ville jeg ligge den oveni den pulje du selv har. Men tag ud og gør dig dine erfaringer, sådan noget som oplevelsen med smart tv er virkelig også forskellig, nogle af mærkerne er decideret langsomme og temmelig dårlige.. Men alt er jo smag og behag.
#256216
Er der evt. nogen som har erfaringer med LGs lillebror UJ701?
https://www.elgiganten.dk/product/tv-ra ... v-43uj701v
Ved endnu ikke hvordan WebOS er i form af brugervenlighed.

Har afprøvet Tizen OS og jeg finder det ret tilfredsstillende. Flydende, hurtigt og overskueligt. OneRemote virker også lækker og funger rigtig godt.
Android TV er jeg kommet skævt ind på med mit Philips TV, som på ingen måder yder den nogen retfærdighed. TV'et er så fejlbehæftet at jeg nægter at tro at Android TV er lanceret i så dårlig stand. Måske en XE8005 kan rette op på min opfattelse af dens ry.
#256223
Darko fra HDTV giver MU6400, 3,5 ud af 5 stjerner.

3 for billedkvalitet tilgengæld er det godt til gaming.

"TV, MU6400, performs the same in terms of picture quality as last year's models which are now available for a lower price."
#256227
God pointe.

Samsung laver desværre ikke 7-er serien mindre end 49'' - dog kun som buet tv, hvilket jeg ikke er interesseret i.
Er der andre gode bud i 43'' som er værd at overveje?
#256228
gke skrev:God pointe.

Samsung laver desværre ikke 7-er serien mindre end 49'' - dog kun som buet tv, hvilket jeg ikke er interesseret i.
Er der andre gode bud i 43'' som er værd at overveje?
Kiggede på noget 43" hos både Sony (X83) og Panasonic DX, men syntes at priserne løber hurtigt voldsomt, meget voldsomt op... !:(

55" OLED 12.000 kr
43" LCD fra Sony 7000 kr..

Og ved ikke hvad der sker for Pricerunner.dk men 90% af skærmene derinde er "ikke på lager".. :o

Forbedring. TAK!!
#256250
Synes tendensen desværre viser sig at være, at ved kvalitets tv er prisen en stor udfordring under 55"

Ja Tizen fungerer virkelig godt, Web os kommer en smule efter, Android har udfordringer med at nå op på samme niveau som de øvrige..

Jeg havde troet at Android skulle bruge et par år på at få implanteret et godt smart tv. Det har bare ikke været tilfældet.
#256253
PeterD skrev: Og ved ikke hvad der sker for Pricerunner.dk men 90% af skærmene derinde er "ikke på lager".. :o

Forbedring. TAK!!
Jeg er så træt af pricerunner efterhånden. Deres idé med, at vise priser fra udenlandske sider også er total hul i hovedet. Det er en brøkdel af de folk, der bruger siden, som nogensinde har tænkt sig at bestille eks. et TV fra en udenlandsk forhandler, så det er vildt misvisende når man ser på mindstepriserne derinde nu.
#256268
Det var også min indgangsvinkel til at starte med - indtil jeg læste en bruger herinde som på sidste års KU serie kunne fortælle at 6405'erens remote, ikke kunne håndtere stememgenkendelse, hvorimod 6475 godt kunne.

Det fik mig til at tænke, om der er bekræftede funktionelle forskelle i 2017 programmet.