Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#255184
Prøver igen da mit andet opslag ikke var tydelig nok :)
Lidt hurtig viden : aner intet om TV udover at jeg ønsker det flotteste billede kvalitet.:D

Nå, jeg tager i ekspert for at købe LG55b6v da min svoger har den og jeg syntes det godt billede.

Jeg bliver så rådført i at købe Samsung MU8005 da den skulle have bedre billede og software end LG da det en 16 model og Samsung er 17 model.

Jeg læser lidt om Samsung da jeg kommer hjem, da de siger at på nettet kan jeg finde de bedste indstillinger til skærmen, under min søgen, finder jeg lidt om Samsung som gør mig lidt nervøs om mit køb.
Jeg retter så min henvendelse til denne side da jeg håber nogen kan være lidt mere konkret end Google.
Er det er godt nok TV, er LG bedre, søger ris ros om denne model. Folks egne erfaring og viden.
Mange tak på forhånd.
Brugeravatar
Af bbplayer
#255186
Jeg kan kun sige, at jeg har C6V, og udover at B6V har andet chipset, og firmware opdateringer ser ud som de kommer lidt langsommere, så er skærmen vist præcis lige så god som min C6 serie, eneste er, jeg kan glæde mig over 3D support :)

Personligt ville jeg kun vælge Samsung MU8005 hvis der måske stod 65" på den du kikkede på. Når du er i 55" , så må B6V være bedst til det meste, når du ikke ser på motionflow og ser på Sony skærme.

Så B6V er mit valg, når du spørger om andres mening. Hvis du så dem side om side, så kunne du måske også selv se at B6V er bedre :)
#255188
bbplayer skrev:Jeg kan kun sige, at jeg har C6V, og udover at B6V har andet chipset, og firmware opdateringer ser ud som de kommer lidt langsommere, så er skærmen vist præcis lige så god som min C6 serie, eneste er, jeg kan glæde mig over 3D support :)

Personligt ville jeg kun vælge Samsung MU8005 hvis der måske stod 65" på den du kikkede på. Når du er i 55" , så må B6V være bedst til det meste, når du ikke ser på motionflow og ser på Sony skærme.

Så B6V er mit valg, når du spørger om andres mening. Hvis du så dem side om side, så kunne du måske også selv se at B6V er bedre :)
Kan se Samsung ks8005 ikke får vanvittig gode anmeldelser, men håbede lidt at mu8005 havde indhentet lidt da det en 2017 model. Må se hvad andre siger, men tak for det hurtige svar, det kommer 100% i min overvejelse om at bytte TV til det andet. skal selvfølgelig siges at jeg ikke er groet fast i bare de to, så er der er helt andet TV til de 12000-15000 så det også fint at skrive dit eksempel, og dette skal ikke starte en kæmpe debat, det ens eget valg :D
Af PeterD
#255189
"Jeg bliver så rådført i at købe Samsung MU8005 da den skulle have bedre billede og software end LG OLEDda det en 16 model og Samsung er 17 model"

MU8005 ER ET LCD TV..

Fra FP: "Samsung positionerer i år ”QLED” LCD-tv som topmodellerne, mens MU-serierne repræsenterer den generelle portefølje af LCD-tv."

LG B6 ER ET OLED TV..

OLED er bedre end LCD, så køb nu bare det bedste.

55" QLED LCD TV: 14.000 kr
55" OLED TV: 12.000 kr

https://www.elgiganten.dk/product/tv-ra ... ?scid=SEM1

Eller POS når det engang kommer..

http://m.pricerunner.dk/pl/2-3348963/TV ... ign-Priser

Læs kommentarerne:

http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1492603863
#255193
PeterD skrev:"Jeg bliver så rådført i at købe Samsung MU8005 da den skulle have bedre billede og software end LG OLEDda det en 16 model og Samsung er 17 model"

MU8005 ER ET LCD TV..

Fra FP: "Samsung positionerer i år ”QLED” LCD-tv som topmodellerne, mens MU-serierne repræsenterer den generelle portefølje af LCD-tv."

LG B6 ER ET OLED TV..

OLED er bedre end LCD, så køb nu bare det bedste.

55" QLED LCD TV: 14.000 kr
55" OLED TV: 12.000 kr

https://www.elgiganten.dk/product/tv-ra ... ?scid=SEM1

Eller POS når det engang kommer..

http://m.pricerunner.dk/pl/2-3348963/TV ... ign-Priser

Læs kommentarerne:

http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1492603863
Tak for svar, det lader til at jeg må pakke TV sammen igen og komme afsted i Elgiganten. :).
Brugeravatar
Af bbplayer
#255194
stefan.kristensen skrev:Tak for svar, det lader til at jeg må pakke TV sammen igen og komme afsted i Elgiganten. :).
Jeg tror vi alle ser frem til at høre, hvor meget glæde du får af og se den hjemme, når du tænder første gang, og får noget godt medie på som kan vise skærmens bedste sider. Synes selv forum her, er fyldt med folk som er glade for deres OLED skærme, så det kan ikke gå galt.
Af PeterD
#255196
bbplayer skrev:
stefan.kristensen skrev:Tak for svar, det lader til at jeg må pakke TV sammen igen og komme afsted i Elgiganten. :).
Jeg tror vi alle ser frem til at høre, hvor meget glæde du får af og se den hjemme, når du tænder første gang, og får noget godt medie på som kan vise skærmens bedste sider. Synes selv forum her, er fyldt med folk som er glade for deres OLED skærme, så det kan ikke gå galt.
Ja, når det er sagt så har OLED også sine både positive og mindre positive sider som alle skærmteknologier har, men generelt får man meget kvalitet med OLED. Især hvis man kan finde et til en favorabel pris
Af Beckham
#255198
Enig i at LG B6 vil være et rigtig godt bud i den prisklasse...og helt klart bedre end det der Samsung. Du spørger efter et alternativ i 12-15k klassen. Her vil jeg vil foreslår Sony XE9005. Den kan du faktisk få i 65" til omkring de 15k.
#255202
Beckham skrev:Enig i at LG B6 vil være et rigtig godt bud i den prisklasse...og helt klart bedre end det der Samsung. Du spørger efter et alternativ i 12-15k klassen. Her vil jeg vil foreslår Sony XE9005. Den kan du faktisk få i 65" til omkring de 15k.
Grunden til det ikke bliver 65" er fordi at den skal være imellem to vinduer. 55 passer lige imellem.

En anden nævnte også Sony, har ikke meget forstand på alt det de kan, jeg går bare op i billede kvalitet, det skal være så skarp som muligt, :)
Af Beckham
#255206
Ingen tvivl om at LG B6 virker oplagt i den prisklasse. Men igen, det er jo meget rart at have et alternativ at matche det op imod. Så tag ud i forretningerne og tag et kig på de forskellige skærme. Det kommer også lidt an på hvad du primært skal se på skærmen? OLED er overlegen på mange område, men for mit eget vedkommende endte jeg med et LCD. Jeg ser mest sport\fodbold via almindeligt tv signal og her synes jeg at Sony's LCD håndterede bevægelse samt opskalering til 4K bedre end LG's OLED.
#255208
Beckham skrev:Ingen tvivl om at LG B6 virker oplagt i den prisklasse. Men igen, det er jo meget rart at have et alternativ at matche det op imod. Så tag ud i forretningerne og tag et kig på de forskellige skærme. Det kommer også lidt an på hvad du primært skal se på skærmen? OLED er overlegen på mange område, men for mit eget vedkommende endte jeg med et LCD. Jeg ser mest sport\fodbold via almindeligt tv signal og her synes jeg at Sony's LCD håndterede bevægelse samt opskalering til 4K bedre end LG's OLED.
Jeg skal bare se film , og spille :) intet sport,!! Men køre derop i dag, kan intet positiv finde på mu8005 så den forsvinder igen ;)
Af Beckham
#255212
Ok...hvis de primært er film og spil, så virker LG B6 som et oplagt valg. Eneste minus i forhold til gaming er risikoen for burn-in. Ikke specielt stor, men den er der trods alt.