Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af stefan.kristensen
#255165
Ønsker lidt ris og ros ang mit ny erhvervet TV :)
Har ikke en disse forstand men satte et bugtet på 14000 og fik denne til vennepris i Elgiganten til 10.500.
Jeg ønsker at vide om det et godt tv, bagefter kunne nogen instillinger til bedre skærm være dejligt. Har hørt at man selv kan indstille det til bedre end fabriks indstillinger. Håber i kan hjælpe og tak :)
Senest rettet af stefan.kristensen 12. aug 2017, 14:54, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af bbplayer
#255166
Her er lidt ris :)

https://www.gamingoase.de/index.php?pag ... t&info=595

(MU8009 = Tysk model , 8005 = Nordisk model)
Til 9000,- kunne du købe den skærm i Tyskland, når de skal være billigst. Så vennepris eller ej, du har måske fået 5 års ekstra garanti med :)

(Ved godt ikke alle tør købe i Tyskland)
EDIT; Der er vist også forhandlere som lægger mer moms til, altså 19% + 6% (dansk moms) når endelig handel afsluttes, så prisen her kan være 6% højere når man køber som dansker.
Senest rettet af bbplayer 12. aug 2017, 14:52, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af bbplayer
#255168
Hvis du tænker på om skærmen lever op til det du har læst, så prøv at søg på reviews af MU8000 eller MU8009, så kan du jo se hvad de siger, skærmen er den samme EU model, bare tilpasset så firmware og måske tuner er bedst til det land, f.eks kører Tyskland vistnok også DVBC2 tests, så er det jo altid godt hvis skærmen klarer det.

Opsætning og indstillinger er jeg blank på ;)
Af Kaktus-burger
#255173
Jeg forstår ikke helt logikken bag at købe en fladskærm hos en forhandler for derefter at spørge herinde, hvad vi synes om den. Du har vel købt den, fordi du var tilfreds med den? Eller er det først nu - efter købet - du begynder at lave research?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#255176
Mon ikke blot du skulle bytte og undersøge hvilken skærm der passer til dit behov. Omvendt rækkefølge er en skidt ide.
Af Beckham
#255199
Jeg håber da at du bliver glad for din skærm. Men til den pris synes jeg at der findes bedre alternativer. Ville helt klart kigge på noget Sony XE8505 eller Sony XE9005.