Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Fridthjof
#255088
Så har jeg langt om længe fået nyt tv og det blev POS9002 og den smule jeg fik leget med det i går aftes virker det til at være et fantatisk tv. (udover det ikke passer særligt til min SONOS Playbase) Er der nogen der ved hvordan jeg kan se om tingene er i HDR prøvede at se nogen ting i 4K fra det interne NETFLIX app. Men kunne ikke se om den rent faktisk kørte HDR. Det samme med den her P5 Engine hvor kan jeg se om den er slået til eller fra?

Er den eneste måde og se viaplay 4K stadig kun med chromecast Ultra?

Sorry hvis det er dumme spørgsmål men det er 6 år siden jeg sidst købte nyt tv.

Glæder mig til at høre hvad Flatpanels synes om tv'et.
Og ikke mindst til at kalibrer det.
Af henrik.vellier
#255089
Jeg købte samme tv i mandags, har samme problem som dig med at se om det er HDR.
Ellers fint TV, og dejlig sort gengivelse ??
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#255090
Prøv at hent nogle HDR-demoklip fra disse sider og smid dem over på en USB-nøgle:
http://4kmedia.org/tag/hdr/
http://demo-uhd3d.com/categorie.php?tag=hdr

Philips TV har tidligere været lidt kræsne med filformater - jeg ved ikke om det har ændret sig på 2017-generation. 'Sony: Camping In Nature HDR' virkede på 2016-modellerne, så det er nok et godt bud.

Husk også, at I skal have Netflix's dyreste abonnement for at få adgang til 4K og HDR. Når I navigerer brugerfladen i Netflix skal der fremgå et lille '4K' eller 'HDR' logo, der hvor der normalt står 'HD'.
Af Fridthjof
#255092
Tusind tak for hjælpen, er ret sikker på at jeg har det dyreste abonnement men tjekker lige op på det når jeg kommer hjem.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#255093
Typisk, så vil man se, at lysstyrken pumpes op til max når man benytter HDR. Hvis der er et HDR-logo i Netflix, så burde det dog køre HDR uanset hvad. Jeg har ikke lige noteret mig hvad OLED-lyset hedder i menuen hos Philips.
Af Fridthjof
#255128
Hej fandt endelig nogen HDR Film på Netflix. men synes faktisk det var som om at de var lidt mørke i billedet mere mørke end hvis jeg bare tog en 4K film, kan det passe ?

Nogen der ved om man kan se nogen premier league kampene i weekenden i 4K ?
Af Beckham
#255131
Jep....Manchester United - West Ham kommer søndag i 4K på Viasat UHD. Hvis det er via streaming, så er jeg lidt usikker på om du kan tage den i 4K i appen på tv'et, eller om du fortsat skal køre den via Chromecast for at få den i 4K.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#255132
Fridthjof: Det er også et problem på UHD Blu-ray-skiverne. Desværre lader det til at være relateret til, hvordan studierne "grader" film og tv-serier i HDR. De gør det lige en tand mørkere og fordi HDR10-formatet bruger såkaldte statiske metadata sættes lydniveauet for filmen kun én gang overordnet.

Med Dolby Vision kan det sættes scene-for-scene. Det har løftet nogle af de første UHD Blu-ray-skiver (forlyder det). Det er stadig svært at blive klog på sagen, da indholdet mangler, men det er nogle af de tidlige erfaringer, som folk deler.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#255133
Beckham skrev:Jep....Manchester United - West Ham kommer søndag i 4K på Viasat UHD. Hvis det er via streaming, så er jeg lidt usikker på om du kan tage den i 4K i appen på tv'et, eller om du fortsat skal køre den via Chromecast for at få den i 4K.
Jeg tror stadig kun, at det er via Chromecast. Jeg spurgte dem faktisk om sendeplanen hos Viasat også gælder på Viaplay, men kontaktpersonen er på ferie ugen ud.
Af Beckham
#255134
Ok..man må da håbe at sendeplanen også gælder Viaplay. Det er jo ikke småpenge man betaler for sportsabonnementet såvidt jeg husker..:-) Er selv så heldig at have Viasat UHD i kanalpakken.
Af Fridthjof
#255164
OK. Håber virkelig det er kan køres på den interne app... Har ikke en chromecast ultra (Endnu) og regner med at vente på ATV5
Af ZackGem
#255169
Det virker kun på Chromecast Ultra - Ikke på nogle andre platforme eller Apps