Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#254875
BeoRemote One alene koster omkring 2000 kr i løssalg. Jeg bruger en Beo4, som kostede 1600 da den var fremme. Ligesom alt andet, så kan du ikke få andre remotes til at styre et vilkårligt TV, så jeg har en Lintronic-boks på til at konvertere signalet. Den koster omtrent det samme.

En original Sony plasticremote koster omkring 500 kr (i den model jeg har til mit X85C), men jeg har ikke fundet den nye model i løssalg endnu og ved ikke hvad Sony selv vil ha for den (det må være sammenligningsgrundlaget).

En mellemvej ville være at se på Logitech Harmony Companion, som jeg synes gør det godt.
Af bromberg
#254876
Har været igennem harmony og jeg oplevede tit fejl ved opstart, det blev jeg træt af til sidst og har solgt den.
Jeg har lg magic Remote (den til e6) og er nu glad for den.
Men har egentlig tit kigget på beoremote uden at kende til krav mm.
Jeg kan se en lintronic boks koster ca 1600kr, men skal man have en licens også eller følger der sådan en med? Den koster 5xxkr
#254877
Hvis man køber deres boks, så lægger de selv alt det tilbehør du skal bruge i kurven. Så ender prisen noget højere, da den nuværende boks kræver en IR-modtager fra B&O. Jeg tror den ender på 2800 inkl moms.

Hvis du bruger BeoRemote One, så vil Guide og Info-knapperne endvidere ikke kunne bruges, hvilket er lidt en skam, men det skyldes at Lintronic kun understøtter Beo4-koder.
http://www.bang-olufsen.com/UserFiles/F ... ersion.pdf

Alternativt skal du lede efter en brugt, men så er det ikke sikkert at Remote One er understøttet, så der skal man lige være OBS på hardwareversionen.

Det er nok lidt af et sidespor... vi har en tråd om Lintronic vi kunne fortsætte i.
http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... hp?t=10533
#254878
Jeg er faktisk er ret glad for 'Magic Remote' til min B7. Jeg synes bevægelses-featuren er præcis og hurtig at navigere med. :)

Jeg var nu også glad for min Panasonic fjernbetjening til min aldrende G20. Ikke særlig køn, men vægten, knappernes placering og den taktile fornemmelse var ganske fin.
Af Beckham
#254879
thg skrev:
Beckham skrev:Min XE93 fjernbetjening er med blødt gummi over det hele på fronten hvor knapperne sidder. Der er ingen forskel på top og bund.
Ja forsiden hvor knapperne sidder er ens over det hele, det er undersiden der er i et andet materiale som jeg syntes er underligt...
Aaah...ok...og ja, materialet på bagsiden er også noget hårdere plastic her. Samme materiale over hele bagsiden. Jeg synes dog at pga. af mønstret som er lavet er det faktisk rimeligt behageligt at røre\holde på bagsiden også.

Generelt er jeg godt til tilfreds med fjernbetjeningen. Jeg synes at LG's B/C fjernbetjening rent funktionelt imponerer mig, men i forhold til materialerne vil jeg klart foretrække min Sony fjernbetjening.

Jeg er nok lidt konservativ i forhold til mine fjernbetjeninger. Er f.eks. slet ikke til Samsungs "smart remote" uden tal osv.
Af Beckham
#254891
Der er mange fine muligheder derude, og det er meget individuelt hvad der er det rigtige valg synes jeg. Men tvivler på at du går helt galt i byen med en XE93. Har haft mit siden april og synes virkelig at det er et fremragende tv. Håndterer almindeligt HD rigtig godt og 4K\HDR ser fremragende ud. Og som prikken over i'et er håndteringen af motion\hurtige bevægelser virkelig god. Ser meget fodbold og det klarer den suverænt godt.
Af Gombert
#254912
Beckham, benytter du også “Direkte fodbold tilstand“ når du ser bold? Jeg har justeret en anelse ned for charmen mht. livlige farver og lys, og vælger nu tilstanden til alt sport. Det ser rigtig godt ud, men kan ikke lade være med at tænke på, at billedet ligger langt fra de anbefalede indstillinger, som er fremragende til alt andet.
Af Beckham
#254917
Nej, jeg benytter ikke "Direkte fodbold tilstand". Har haft tændt for det, men synes farverne var lidt for hidsige. Kører primært med indstillingerne fra anmeldelsen herinde fra. Dvs. Bio prof profilen....også til bold.
Af Beckham
#254920
I øvrigt nogle som benytter lyssensoren? Mener at jeg slog den til på et tidspunkt, da jeg synes billedet var lidt for mørkt. Kom så til at se i dag at det virker til at den er slået fra. Er dog lidt usikker da det Nougat har ændret lidt på designet i billed menuen. Hvis markeringen er til venstre og hvid er den så off? Hvis jeg skubber den til højre bliver den blå nu. Og hvordan bør den virke her om aftenen? Bør den dæmpe lyset her? Legede med den i eftermiddag og her gjorde det ingen forskel hvordan jeg satte den. Burde den ikke give noget mere lys om dagen?
Af thg
#255063
Jeg har på mit nye 65XE9005 konstateret en irriterende fejl, som mit gamle 65X8505C ikke havde, så mon ikke det gælder alle Sony med Android 7 og dermed også 65XE9305:

Hvis man ser f.eks. kanalnr. 2 og herefter skifter kanalnr. via numrene på fjernbetjeningen, f.eks. til kanal 20 og så efterflg. trykker på GUIDE knappen, så åbnes guiden med kanalnr. 2 valgt og ikke kanal 20 som man jo stod på - hvilket er meget irriterende. Herefter bladrer man så op og ned i kanalerne med piletasterne, men ombestemmer man sig så og vil se den kanal man allerede så (nr. 20 i det her eksempel), så trykker man derfor på TV knappen, hvorefter den jo skulle vende tilbage til den kanal man allerede så (og som jo også kører i baggrunden med både lyd og billede imens man er inde i guiden), ja så vender den tilbage til kanalnr. 2 istedet!

Sony har forslået mig at lave en fabriksnulstilling, men jeg tænker nu nærmere det er en fejl i softwaren og derfor håber jeg nogle vil teste det på deres Sony 2017 model :) ?
Af Beckham
#255064
Har lige testet ovenstående på min XE93. Oplever ikke det samme som dig. Når jeg springer fra kanal 2 til kanal 20 og vælger guiden, så åbner den også guiden på kanal 20. Hvis jeg så bladrer op og ned i guiden og trykker TV for at komme tilbage, så kommer jeg også tilbage på kanal 20. Inden du laver fabriksnulstilling vil jeg prøve bare at lave genstart af Android. Jeg har nogle gange haft lidt problemer med "hop mellem de to sidste kanaler jeg har været på" knappen og her løste en genstart problemerne.
Af thg
#255065
Beckham skrev:Har lige testet ovenstående på min XE93. Oplever ikke det samme som dig. Når jeg springer fra kanal 2 til kanal 20 og vælger guiden, så åbner den også guiden på kanal 20. Hvis jeg så bladrer op og ned i guiden og trykker TV for at komme tilbage, så kommer jeg også tilbage på kanal 20. Inden du laver fabriksnulstilling vil jeg prøve bare at lave genstart af Android. Jeg har nogle gange haft lidt problemer med "hop mellem de to sidste kanaler jeg har været på" knappen og her løste en genstart problemerne.

Ok tak - det vil jeg afprøve :)
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9