Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af McNeil
#254990
Hej.

Jeg er lidt på udkig efter nyt tv, og har de ovenstående 3 i sigte. Men kan ikke overskue, hvilken der virker som det bedste valg. Pris mæssigt er der ikke den store forskel. Men hvordan er forskellen billedmæssig. Har i dag et UE50JU6475. Jeg har det pt til reparation, fordi Smart Hub konstant crasher, og må nulstille tvet regelmæssigt. Samsung mener dog det er mit netværk, der er problemet.

Men tilbage til emnet. Hvilket af disse tv ville være at foretrække?
Af Beckham
#254993
MU modellerne fra Samsung skulle være dårligere end KS modellerne fra sidste år. Så ville i første omgang sortere denne fra. Om det så skal være EX700 eller KS7005 er svært at sige. KS7005 er\var rigtig god value for money, men ved ikke lige hvad pris den står i nu hvor lagerne er ved at være tømte. EX700 kan du se anmeldelse af her på siden.
Af McNeil
#254994
Okay :-) er lidt på skeptisk omkring Smart Hub, når nu mit tv giver så meget bøvl... Men må lige kigge på det, efter der er kommet afgørelse på min reparation.
Af McNeil
#255021
Jeg har lige fået besked om at de er villige til at bytte det til et MU6475. Skulle jeg ikke være interesseret i det, så kunne vi finde et andet. Jeg ser ikke sport. Men jeg ser til gengæld meget film og serier. Så HDR kunne være fedt.
Af McNeil
#255024
Nu kan jeg se, de har en KS8005 i Svendborg. Jeg vil lige prøve at snakke med dem i dag, om det er muligt at kunne lave noget der. Altså de tilbyder mig en ny skærm til 8500, jeg tror de vil være mere tilfredse med at komme af med en gammel skærm, selvom den koster 500 mere. Skulle det være, smider jeg gerne de 500 mere, selv.
Af PeterD
#255027
McNeil skrev:Nu kan jeg se, de har en KS8005 i Svendborg. Jeg vil lige prøve at snakke med dem i dag, om det er muligt at kunne lave noget der. Altså de tilbyder mig en ny skærm til 8500, jeg tror de vil være mere tilfredse med at komme af med en gammel skærm, selvom den koster 500 mere. Skulle det være, smider jeg gerne de 500 mere, selv.
OK men blot til orientering: Til bevægelse og sport så er Sony med deres Triluminos-Display eller OLED værd at overveje en ekstra gang.

Nogen genereres af micro stutter på Samsungs skærme (f.eks. KS8005). Altså bittesmå hak i f.eks. panoreringer. Andre ser det ikke.

Den bedste skærme til fodbold afhænger også af indstillinger på skærmen. Det bedste motion-system (altså det som kan ændre/forbedre bevægelse på skærmen) er der vist bred enighed om, at Sony har. De kalder det MotionFlow.

Selvfølgelig er det reklame men: https://m.youtube.com/watch?v=pLCZsJdfSHs.

Samsung har typisk mere Power i deres farver..Nogle vil mene de er overmættede, men det er selvfølgelig smag og behag og så skal du ikke have ulejligheden af at sende det til reparation..