Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Nougatplovene
#254849
Hej,

Jeg går i tankerne omkring at skifte mit gamle Philips PFL 6907 fra 2012 med enten et Philips POS9002 eller et LG B7.

Jeg er dog usikker på et par ting som jeg håber I kan hjælpe med at afklare.

1. Er det et problem at Philips ikke understøtter Dolby Vision?
2. Rasmus skriver at det er bekræftet at Philips benytter LGs 2017 panel. Men hvordan skulle man selv kunne se om det vitterligt er det samme som B7 eller om det er det gamle fra B6?
3. Jeg hader hader hader styresystemet og performance og stabilitet på mit nuværende Philips fra 2012. Det lagger sindssygt i menuer. Det genstarter af sig selv. Det husker ikke billedindstillinger osv osv. Hvordan kan jeg forvente at Android 6.0 performer i forhold til. Jeg synes at kunne læse at LGs system kører bedre.
4. Vil man kunne forvente at der kommer Android 7.0 firmware til det?
5. Måske et lidt dumt spørgsmål men, normalt anbefaler I jo at slå alle de der kunstige ting fra som TVét kan, som ændrer billedet. Eksempelvis shrapness. Men samtidig virker det til at Philips har noget P5 bevægelsesmotor. Men er det ikke også med til at forskrue kildematerialet, eller er der noget jeg blander sammen.

Jeg havde svoret at jeg aldrig ville købe et Philips. Men nu er jeg alligevel kommet i tvivl grundet den gode pris, LGs panel og ændret styresystem.

På forhånd tak,

Mvh. Kim
Af tla
#254856
Uden at vide hvad der er i POS9002, vil jeg hvert fald sige at det ser ud til at det Philips fjernsyn, mine forældre lige har købt, ser ud til at klare Android ret hæderligt, åbenlyst intet i klasse med Nvidia Shield TV, men stadigvæk ret godt.

Jeg er dog personligt ikke glad for det UI de har smidt ovenpå, det føles sådan et mix af halvt Android og halvt Philips UI. (Det er dog nok ikke det største problem hvis du ikke er vant til Android TV interfacet anyway).

Man skulle tro at en 2017 model som minimum nok ville få 7.0, men det er selvfølgelig ingen garanti.
Af dabaq
#254945
Jeg står i samme situation, med tanken om at investere i et 9002. Angående DV, kunne jeg forstå at de løbende analyserer markedet, og bliver det aktuelt, ville det være muligt at understøtte DV via. en opdatering (læste det et sted herinde).
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#254946
1. Du vil kunne se alt indhold, men Dolby Vision har nogle billedmæssige fordele. Præcis hvor store, er svært at vurdere endnu.
2. Manglende 3D alene er vel for så vidt bekræftelse i sig selv, men ellers vil du ikke bemærke betydelige forskelle
3. Bedre, men den sidste finpudsning mangler stadig efter min mening
4. Philips sagde vist henkastet på forårets event, at det var planen. Jeg prøvede at få detaljerne bekræftet, men de vendte aldrig tilbage. Jeg tror, at POS9002 får det - sikkert også en del andre modeller.
5. Du kan selv vælge om disse systemer skal aktiveres eller deaktiveres i menuen. "Perfect Natural Motion" er en del af denne bevægelsesforbedring.
Af Nougatplovene
#254947
Tak for svarene.

Jeg påtænker at købe en Chromecast Ultra. Vil det give mening?
Jeg synes at kunne huske at Torben nævnte i anmeldelsen at POS901F at der var nogle issues med den indbyggede netflixapp. Noget med 60 vs. 50 Hz.
Og endviddere, når HBO engang beslutter sig for at sende i 4K/HDR, vil dette understøttes hurtigere via Chromecast end i TV'ets castfunktion?

Synes det er noget komplekst at købe tv efterhånden :)
Jeg har en blu-ray, som vist kun understøtter HDMI 1.4 og kan nu forstå at HDR kræver 2.0.
Sådan nogle ting gør det svært for Hr. og Fru. Jensen.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#254948
Google har to udviklingsprojekter kørende for Chromecast. Det ene er indbygget Cast og det andet er hardware-dimsen, så der er forskelle. Det er f.eks. først for nylig, at den indbyggede Cast i Sony TV begyndte at kunne håndtere 4K-opløsning. Det er endnu ikke muligt at skifte imellem 50 og 60Hz på den indbyggede Cast.

Se evt. vores test af Chromecast Ultra. Her er der er et afsnit med betragtninger om forskellene på de to:
http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1497431085

Mht. om HBO kommer først på Chromecast Ultra, så tror jeg det er sandsynligt. Mindst lige så sandsynligt tror jeg dog det er, at det lægger ud på Apple TV i forbindelse med lanceringen af den version med 4K/HDR.
Af Nougatplovene
#254954
Uhh det lyder spændende. Jeg håber at du/I kan give nogle umiddelbare indtryk, med jeres ekspertviden taget i betragtning, inden tilbuddet udløber her slut på måneden.

Jeg kan sagtens selv stå nede i butikken og se på det og tænke det virker fint. Men det er jo ikke så kvalificeret :)
Af abn1075
#254965
Fedt at i får et til test inden længe. Regner med at modtage mit i morgen. Så må vi se hvornår jeg får lidt tid til at lege med det. Men det kunne være super at få nogle kalibreret billede indstillinger fra jer at lege med :-)