Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#254793
Jeg siger ikke at B6 ikke kan, men blot at der er nogen af de TV de har på listen, som ikke kan alligevel.
Af bromberg
#254794
Torben Rasmussen skrev:Jeg siger ikke at B6 ikke kan, men blot at der er nogen af de TV de har på listen, som ikke kan alligevel.
Ah ok:). Jeg må afprøve selv når playbasen lander
Af bromberg
#254872
Nå bare en lille opdatering på tråden.
Jeg kan ihvertfald bekræfte at b6 kan sende 5.1 dd passthrough til Sonos. (Atv4 er tilsluttet tv direkte og tv med optisk til Sonos).
Apple tv konvertere ligeledes dts til Dolby digital 5.1 (såfremt det er et dts 5.1 signal ihvertfald).

De indbyggede apps på b6 prøvede jeg blot og kunne i mine få forsøg ikke trække et dts lydspor xplay til Sonos.
Heller ikke selvom jeg satte tv'ets lydindstillinger til alle mulige muligheder.
Burde ellers kunne sætte tv til pcm, men lyd kom der ikke.
Men undrer mig faktisk lidt over at der på det store internet ikke snakkes mere om atv4 som led i et Sonos setup - nu den konvertere alt til Dolby digital, som mange ellers leder efter Blu Ray afspillere til.
Af Brixen
#254885
Det kan være jeg skal prøve igen. Den blu-ray, hvor jeg kun fik 2.0 PCM ud af optisk på LG B6, er med 7.1 DTS HD Master Audio. Jeg skal nok konvertere til noget andet på blu-ray-afspilleren.
Af bromberg
#254889
Der er få Samsung afspillere der kan konvertere dts til dd, men det er ikke mange.
Så ved mange Blu Ray afspillere vil du kun få et pcm signal på Sonos - hvis der overhovedet kommer lyd:)
Ps4 kan også konvertere.
Jeg har rippet mange af mine film og i sin tid i hd lyd.
Det kunne jeg findes på at gøre om til vinter og kun trække et Dolby signal ud denne gang:)
Så er de Sonos venlige uanset hvordan
Af Brixen
#254890
Så kører det med 5 kanals lyd gennem HDMI til TV og videre gennem optisk. Receiver skriver DTS 3/2.
Oppo'en skulle indstilles til HDMI Audio = Bitstream.
Af MontørThomas
#254900
bromberg skrev:Jeg har solgt mit traditionelle 5.1 surround-anlæg setup og skal have mig en langt mere enkel løsning og har læææææænge overvejet sonos, bluesound denon heks og alle mulige andre.
På bundlinien vinder sonos næsten altid mine overvejelser, pga deres fremragende software og at sonos tit er supported ved andre produkter. (Dernæst nemt at sælge igen).

Men jeg har læst lidt forskelligt vedr oled B6. Nogen har problemer, mens andre kan få det til at virke ved at vælge Remote som Philips og vidst version 4.
Kan nogen bekræfte det?

Dernæst, ville jeg gerne vide om der vises volumen ikoner på skærmen ved justering eller mute?

Jeg har endnu ikke kunne få bekræftet fra andre om de kan få 5.1 igennem optisk ved en tilsluttet Hdmi kilde.
I min egen verden har det fint kunne lade sig gøre, men jeg er i tvivl om softwaren driller mig.
FORDI, jeg har på min marantz ihvertfald via indstillinger kunne vælge at sætte mit ATV 4 i tv'et og så trukket 5.1 via optisk til receiveren og grafikken viser at der sendes 5.1 input og output.

Med en sonos løsning er jeg pisket til at det kan lad sig gøre på den måde.
Jeg har selv med succes med magic remote brugt phillips og version 4 for at den dur med magic remote