Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Boyesen1986
#254837
Jeg er på udkig efter et 65" tv, som skal bruges til tv, serier, film og PS4. Jeg har i forvejen en 42" Panasonic G20 fra 2010 stående, som jeg synes tager for meget strøm og som også er blevet for lille. Jeg er med på at OLED teknologien er den førende, men jeg er pt ikke villig til at betale prisen herfor. Derfor er planen, at jeg køber et 65" tv som jeg har nogle år, indtil OLED er faldet lidt i pris. Jeg har kigget lidt rundt, og så eksempelvis bilka havde et LG 65" Ultra HD 65UH615V på tilbud til 5000 kr i sidste uge. Dette er desværre udløbet. Nu har Power.dk dette på tilbud til 6000 kr: https://www.power.dk/tv-og-billede/flad ... /p-527857/

Hvordan er disse skærme ift eksempelvis det panasonic G20 jeg har fra 2010? Eller er der bedre alternativer til max 6000 kr? Jeg er klar over, at det kan være jeg er nødt til at vente på tilbud, for at få noget til den pris.
Af LMBadering
#254838
Til prisen finder du nok ikke bedre.

Forskellen er at din Panasonic har/havde et meget mere uniformt billede. Der vil være en del forskel på sort/hvid komplet flade på sådan en skærm som LG(uanset hvilken). Dirty screen-look ville nogle nok kalde det.

Men hvis prisen er vigtigst, er det nok det bedste køb PT. Deres Web-OS kører acceptabelt i den ny J6xx serie fra i år. Den fra Bilka er sidste års model.
Af Boyesen1986
#254840
LMBadering skrev:Til prisen finder du nok ikke bedre.

Forskellen er at din Panasonic har/havde et meget mere uniformt billede. Der vil være en del forskel på sort/hvid komplet flade på sådan en skærm som LG(uanset hvilken). Dirty screen-look ville nogle nok kalde det.

Men hvis prisen er vigtigst, er det nok det bedste køb PT. Deres Web-OS kører acceptabelt i den ny J6xx serie fra i år. Den fra Bilka er sidste års model.
Tak for svaret. Hvordan med den model jeg linkede til fra Power.dk, den har vist ikke 100 hz, så vidt jeg kan se. Er det et problem og noget man bør gå efter?