Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#254734
Har købt et rækkehus (projektsalg) hvor der skulle være indlagt Yousee, men kun som fiber. Har haft fat i Yousee, som sagde at jeg skulle have en boks til hvert fjernsyn, hvorefter samtalen ophørte, da jeg så lige skulle tænke mig om. Kan det virkeligt passe?

Vi har Yousee i dag som "almindeligt" kabel tv og internet og vil gerne kunne beholde min e-mail mv., men jeg er ikke interesseret i at skulle have bokse til alle 4 fjernsyn stående. Kan signalet ikke omformes centralt?

Jeg har ikke behov for at kunne optage eller streame via deres boks, det kan vores fjernsyn selv, alt. benytter vi PS4 eller Cromecast.

Gode råd udbedes.

(P.s. der er også Waoo i huset, hvis der er andre muligheder med det)
#254756
Jeg har Yousee via Coax, med tv boks.
Jeg kan godt stikke antenne stikket direkte i tvet, men hvis man evt har grundpakke + bland selv, så skal der også et CI+ kort i tv, det tager de 399.- for pr kort.

Indtil for nylig havde vi også en ekstra boks (100kr pr måned) til et andet værelse men det er opsagt fordi vi i stedet nu bruger chromecast, det virker Super, der er dog ca 1 min forsinkelse på ved sport så ser man fodbold skal man huske at slå notifikationer fra i sin app hehe. ?

Mit råd og erfaring til dig, bestil med en humax tv boks, og de andre rum får en chromecast, ved selvfølgelig ikke hvor gamle dine børn evt er, til om de selv kan bruge sådan en. ?

Fordelen ved tv boks er at man kan optage programmer, starte forfra og pause m.v.
Mvh Thomas
#254757
Da du ikke har COAX kabel i huset, så kan du ikke trække noget DVBC signal som Thomas forklarer dig ville virke.

Så du må enten få en DVBT antenne op på huset og få signalet fra boxer, eller få et kombineret internet og tv abonnement og skal du se tv i 4 værelser, så er der desværre ikke andre bokse som kan bruges, da signalet krypteres fra dem og indbygges i de bokse de sælger.

Hvis noget er misforstået, så kan det være du skal uddybe at have købt rækkehus og der er kun fiber, og så skriver du har almindeligt kabel tv og internet, de 2 ting hænger ikke sammen, så måske var det , vi havde før hvor vi boede?
#254759
Tak for tilbagemeldingerne, jeg skal nok have undersøgt lidt nærmere, hvad der reelt er installeret i huset.

På el-planen er der angivet antenne/data stik diverse relevante steder, men man kan tilkøbe en ændring af disse fra antenne til EDB kabelføring. Så jeg antog at der almindelige stik.
#254761
Hvis antennestik er på plantegning, så kan det jo være at du kan få kabeltv trukket ind?

Men du får nok mere held med en antenne på huset, eller en parabol løsning, hvor du med begge kan transportere signalet rundt, hvis der er antenne stik lagt ind, måske tale med nogle elektrikere om hvordan du kan gøre det, hvis du ikke kan få kabeltv.

På parabol løsningen løsningen kan du købe ekstra bokse uden mer omkosninger efterfølgende, på DVBT/Boxer kan du jo sætte alle tv til, så længe de har CI+ support.
#254763
Signalet er IPTV, og dette er krypteret og kan kun åbnes af deres bokse, havde det været åbent signal kunne du egentlig bruge PC og andet udstyr til dette men sådan kører yousee ikke IPTV løsningen.

Måske skal du uddybe hvad du mener med split af signal , mener ikke yousee sender et antenne signal ud af boksen, der skal du bruge deres bokse direkte tilsluttet tv via HDMI.
#254767
I vores nuværende hus, er der, udover Yousee, også indlagt Waoo, som vel også er en fiberbaseret løsning, og her sidder der en boks i vores teknikskab, hvor man kan sætte coax kablet til huset til. Håbede der var en tilsvarende løsning til Yousee.
#254770
Der hvor du bor nu, har du blandet 2 teknologier sammen, yousee kører coax og waoo fiber. At teknik skabet har yousee's kabler hvor waoo muligvis også tilsluttes og fordeler det, betyder ikke de deler coax løsning.
Fiber er lysleder kabler, og kabeltv kører på coax kabler som ikke forenes.

Når yousee forklarer at de bruger fiber i det nye hus, så kan du ikke få coax kabeltv løsningen, desværre.
#254781
Er Yousee ikke forpligtede til at oprette forbindelse til dit hus uanset om de er i området eller ej? Der er et absurt højt tilslutningsgebyr, som dækker at både Lars Landmand med 5 km til nærmeste knudepunkt og jeg - som har 0 m - alle kan få tilsluttet kabel-TV hos dem.

Vores hus er også lavet uden coax-kabler, hvilket er en pain in the... hvorfor jeg måtte ty til andre metoder, som beskrevet her:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1397833419
#254788
Torben Rasmussen skrev:Er Yousee ikke forpligtede til at oprette forbindelse til dit hus uanset om de er i området eller ej? Der er et absurt højt tilslutningsgebyr, som dækker at både Lars Landmand med 5 km til nærmeste knudepunkt og jeg - som har 0 m - alle kan få tilsluttet kabel-TV hos dem.
...
Er det den "lovpligtige" forsyningspligt, du tænker på?
#254796
Torben Rasmussen skrev:Vores hus er også lavet uden coax-kabler, hvilket er en pain in the... hvorfor jeg måtte ty til andre metoder, som beskrevet her:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1397833419
Hvis bare hans problem var at det nye hus ikke havde yousee videre føring af coax kabel, så er det jo fint nok. Nu er det Yousee FIBER som er lagt ind, og dette går hen og bliver lidt lige meget :)
Torben Rasmussen skrev:Er Yousee ikke forpligtede til at oprette forbindelse til dit hus uanset om de er i området eller ej?
Når de så har lagt fiber ind, så er forpligtelsen du søger vel opfyldt, valget er så dit, vil du have IPTV eller ej, ingen siger det skal være DVBC jo.
#254804
Har lige set, at der er kommet et af de huse der allerede er bygget i området til salg.
Så vidt jeg kan se på billederne, er der trukket Coax i huset (der er i hvert fald to runde stik). Vil det andet ikke se anderledes ud?
Hvad skal man bruge dem til, hvis udbyderen ikke kan levere en løsning til dem eller er der måske håb endnu?
#254811
HenrikA skrev:Har lige set, at der er kommet et af de huse der allerede er bygget i området til salg.
Så vidt jeg kan se på billederne, er der trukket Coax i huset (der er i hvert fald to runde stik). Vil det andet ikke se anderledes ud?
Hvad skal man bruge dem til, hvis udbyderen ikke kan levere en løsning til dem eller er der måske håb endnu?
Du må spørge til det, for coax er jo også helt almindelig TV, set ud fra BoxerTV, som er på samme kabel når antenne signal skal rundt i huset.

Så det behøver ikke betyde de har lagt begge dele ind men bare at ejeren valgte boxertv og fik dåserne sat op rundt i huset til flere skærme, for det skal du jo også tænke på hvis du vælger boxertv istedet.