Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af TiSor
#254654
Hey forum!

Jeg har ved flere lejligheder oplevet at mit Chromecast 2, får TV'et til at fryse (med skræmbillede) hvorefter det pludseligt lukker ned og skal "genstarte" (læs. skal vise Android logo'et mv).

Er der andre, som har oplevet dette? ;;)

//TiSoR
Af TiSor
#254698
Torben Rasmussen skrev:Caster du til Chromecast (som sidder i en HDMI-port) eller direkte til TV'ets indbygede Chromecast?
Jeg caster til Chromecast, som sidder i HDMI-porten
Af LarsCJ
#254699
TiSor skrev:Det kan godt tænkes bbplayer. Hvis det hjælper, så er det denne model jeg har derhjemme: Philips 49" Ambilight 4K UHD Smart
Hvis det er en model fra 2015 og frem, så er der vel indbygget Chromecast i Tv'et. Kunne være det, der får den til at kløjs i det.
#254701
TV'et skulle jo være ligeglad med hvad der sker på HDMI-porten, så hvad enten den viser Chromacast pauseskærm eller at der castes til den burde være same-same. Har du prøvet en anden HDMI-port?
Af TiSor
#254813
LarsCJ skrev:
TiSor skrev:Det kan godt tænkes bbplayer. Hvis det hjælper, så er det denne model jeg har derhjemme: Philips 49" Ambilight 4K UHD Smart
Hvis det er en model fra 2015 og frem, så er der vel indbygget Chromecast i Tv'et. Kunne være det, der får den til at kløjs i det.
Jeg er usikker på, hvornår jeg købte tv'et men jeg er ret sikker på der ikke er indbygget Chromecast?
Torben Rasmussen skrev:TV'et skulle jo være ligeglad med hvad der sker på HDMI-porten, så hvad enten den viser Chromacast pauseskærm eller at der castes til den burde være same-same. Har du prøvet en anden HDMI-port?
Ja, jeg har prøvet alle 4 porte?
Brugeravatar
Af bbplayer
#254814
Så er det vist nu , du skriver præcis hvilken tv model du har derhjemme, så forvirring ikke bliver alt for kaostisk.

Dette er ikke modellen: Philips 49" Ambilight 4K UHD Smart
Det er bare funktioner og en general beskrivelse.
Af PeterD
#263807
Mine oplevelser med Chromecast 2 efter at have rodet med det (kopieret fra en anden tråd)

Hvorfor ingen manual på nettet, om bedste opsætning, Google?

Brug 5Ghz frem for 2,4 GHz.

Bedst hvis du har 300/300 Mbit forbindelse.

Sørg ikke for din tablet hvor der streames fra, går i dvale eller har for mange baggrundsapp. kørende.

Kan du ikke få lyd på stream. Vælg "Lyd:Digital" så sluk tv'et og tænd igen, så plejer det at dukke op.

Slå "delefunktion FRA.
Slå "Gæstmode" FRA
Slå "50 Hz HDMI tilstand" FRA

Vælg fuldbilled før du caster.

Og hvilken firmware er den nyeste og retter Google selv problemer/opdaterer og hvor ofte?

Det kunne være smart hvis Google installerede en Adblock i Chromecast så alt hvad man streamer var uden reklamer (Der er en del reklamer hvis man spejer/castet fra eksterne hjemmesider) og der findes mange spændende streaming apps. Bare søg på Google efter streaming og apk. Men kvaliteten
er nogle gange derefter og sjældent i HD.

Check evt. din router for hvilke kanaler der er bedst..Altså log ind og vælg typisk kanal 1,6 eller 11 fremfor Automatisk.

Og altså som det påpeges:

Lad ALDRIG streaming apps gå i strømsparemode! Check appindstillinger. Den skal bruge al den strøm den kan trække.

Når du streamer så prøv at lade streamer kører en 3-4 minutter så det bliver "varm" så plejer billedet så blive mere stabilt uden hakken.