Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Lubek12
#254608
Hej

Jeg var et smut i Elgiganten for at købe Sony XE8505 i 55"

Men da jeg snakkede med sælgeren var han meget vild med Samsungs nye MU6475 som han ville sætte ned fra 10.000 til 6888 (Samme pris som Sony)

Jeg har ikke kunne finde så meget information omkring de nye fra Samsung, mens Sony får ros her på siden. Umiddelbart tænker jeg at det eneste punkter Samsung vinder på er en bedre fjernbetjening og et bedre smart-system.

Men kan Samsung også hamle op med Sony på billede fronten?

Generelt skal det bruges til sport, Blu-Ray film og Netflix .

Håber i kan hjælpe :) :)
Af Lubek12
#254610
Ja jeg kunne heller ikke finde en anmeldelse af den eksakte model, men mon ikke MU6500 minder meget om Mu6475. Tror også at jeg hælder mest til Sony, det var bare hans tilbud der kom bag på mig :D
Af Lubek12
#254615
Jamen så bliver den en Sony ?

Sidste spørgsmål, måske, ved I om man kan caste 4K indhold via den indbyggede cast-enhed? Eller er det begrænset ligesom de "normale " Chrome-casts?
#254634
OK, så er det tilføjet nu - det skulle være Nougat (7.0) versionen, som indeholder 4K cast. Der er ikke så mange apps, som tilbyder 4K indhold og som samtidigt ikke er indbygget i TV'et, men Viasat er jo én af de apps, som man kunne teste med.
Af ThomasFrost_DK
#254636
Hvilken Elgiganten er det ? For i min i Odense ville han kun slå 1000.- af .
Jeg købte det dog.
Jeg er tilfreds med skærmen dog har jeg svært ved at indstille billede indstillingerne korrekt , specielt er rød lidt for orange- men så er græsset mest naturligt hvis det er er fodbold...
Når jeg ser 4k film fra Netflix så står tvet vanvittigt detaljeret.. i Orkja kan man se trådene i Bladene osv.. tælle græsstrå m.v.
Af ThomasFrost_DK
#254649
Torben Rasmussen skrev:Hvilken billedprofil benytter du? Og snakker vi MU eller XE TV'et?
Var det til mig ? ?
Jeg har prøvet både at Rode med standard, naturlig og film billed profil, men måske piller jeg for meget ved det..
#254651
ThomasFrost_DK skrev:
Torben Rasmussen skrev:Hvilken billedprofil benytter du? Og snakker vi MU eller XE TV'et?
Var det til mig ? ?
Jeg har prøvet både at Rode med standard, naturlig og film billed profil, men måske piller jeg for meget ved det..
Ja, det var ment til dig. Købte du Sony eller Samsung? Det er generelt "Film"-profilen, som giver det mest korrekte billede, og denne profil vil være en del varmere i sine nuance end standard-profilen.