Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af bromberg
#247467
Jeg er enig med Torben her. Den eneste Remote jeg har haft jeg var glad for (før nu), er den til mit vt30. Der var gods i og en god følelse i knappen ved tryk. Det samme kan ikke siges om deres standard, der har været i brug i flere år bla på cx700.
Jeg syntes magic remoten ligger ret godt i hånden og er ret glad for markøren. Men en pause/play/rew/FF havde været fint.
Den der er med til e6 er bestemt mere i min smag, men den måtte gerne have noget mere gods i sig..
Hvis man kunne stole på webos blev opdateret med apps fremover, gjorde jeg gerne b6 til min hub og skippede Harmony remoten. Men da atv4 stadig bruges flittigt, så forbliver den i mit setup
Brugeravatar
Af intentus
#254184
Hvad ville give I give for et E6V, der har været brugt som udstillingsmodel? Der er pt kun 3 tilbage hos Elgiganten, og jeg har booket det sidste i det ene varehus til afhentning i morgen. De 2 andre er også udstillingsmodeller, dog i hvert sit varehus. Jeg vil (naturligvis) ikke give deres aktuelle 25K-pris for en udstillingsmodel...så desperat er jeg nu ikke for at få den pt sidste LG-model med 3D-kompatibilitet. :p

Det skal siges, at jeg tager skridtet fra et Pana VT60-plasma, som jeg har været godt tilfreds med siden slut-2013, især efter min kalibrering, som jeg i sin tid beskrev i detaljer på Flatpanels her. Jeg blev gevaldigt træt af noget burn-in på mit plasma (TV2-logo + TV2 News-nyhedsbanner!), selvom jeg har passet MEGET på med netop dette (åbenbart ikke nok).

Imøseser input til et fornuftigt nedslag i pris for en E6V-udstillingsmodel, tak. :)
Brugeravatar
Af intentus
#254185
PS: Mit eget bud ville være 15K for en E6V-udstillingsmodel (jeg mindes Power havde E6V til 20K i foråret)...eller kunne man reelt argumentere for at "prutte sig" længere ned? :o (FYI: Der skal i hvert fald ét OLED med tilbage over Langelandsfærgen så vi ikke har kørt forgæves O_O).
Brugeravatar
Af bbplayer
#254187
B6 ligger i nypris på 20k, har været nede på 18k. E6 ligger på de ca. 25k fra ny. Så ryger der vel 3-4 af i prisen for at være demo, og afhængig af stand og indpakning, og om de sælger som nyt eller af de skriver demo model på regning, for så har den jo en mersalgs værdi for dig, hvis du sælger igen, sådan rent vurderingsmæssigt, præcis som du selv gør lige nu :)

10k skal du nok ikke regne med, det giver jo ikke mening at 10k slås af prisen fordi den står i butikken, det kunne jo lige så godt være en retur vare som de satte ned, og de trækker normalt kun 5-10% fra der, så det giver dig max. 2.500kr men jo, der kan så forhandles, tvivler dog på 10k.

Tror heller ikke du kan bruge power's åbnings tilbud til meget, for så ville min 55"C6 jo have været billigere generelt end de 12k den har ramt flere gange, når de solgte dem til 9700,- flere gange i åbningstilbud.

Så mit bud, max 4, måske 5k i nedslag hvis du er god til at prutte.
Af Bond
#254190
Jeg ved ikke om de stadig har en E6V 65 stående i min lokale mutant i Holbæk, det havde de dog for 14 dage siden med et demo skilt på til 22k.. Men den skærm har altså så stået og kørt siden juli måned sidste år, fra de åbner til de lukker. Går udfra at de slukker skærmen når de går hjem, men så har den været tændt ca. 10 timer om dagen. Jeg syns en rimelig pris må være omkring 15K baseret på at ny prisen senest var 25k. Jeg leder stadig efter en 77G6V til en rimelig pris også pga. 3D funktionen, men jeg tror jeg vil beholde min 65 E6V da den jo nok har større brugsværdi i soveværelset end den enlige brugtpris. Mit er købt tilbage i august 2016 og der var priserne lidt højre end i dag
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#254195
E6 har kunne købes til 19.999 kr. tidligere som ny, så jeg ville som MINIMUM kræve, at den kom derned.

Dernæst så skal den være fuldstændig blottet for burn-in, hvilket jeg på det kraftigste vil anbefale dig at tjekke grundigt. Brug et 30% grå-mønster - der er et indbygget i skærmen, som kan aktiveres ved at gå i indstillingsmenuen for den billedprofil TV'et benytter (skift den til ISF først), og find "Hvidbalance" i ekspert-menuen. Her går du ind i "20-punkt" justeringen og sætter "mønster" til "Ydre" (mener jeg... ellers er det "indre"). Det vil ændre skærmbilledet til at vise det IRE-trin, du justerer, så dér skifter du blot til "30 IRE".
Brugeravatar
Af Chilip
#254225
intentus skrev:PS: Mit eget bud ville være 15K for en E6V-udstillingsmodel (jeg mindes Power havde E6V til 20K i foråret)...eller kunne man reelt argumentere for at "prutte sig" længere ned? :o (FYI: Der skal i hvert fald ét OLED med tilbage over Langelandsfærgen så vi ikke har kørt forgæves O_O).
Hvad fik du det forhandlet ned til? Kunne evt. godt være interesseret i et af de andre hvis prisen er god... ;) Trænger til at få en stører afløser for mit 55LM860 og har en pæn samling 3D-skiver efterhånden.

Var der noget BurnIn eller andet som man lige skal være opmærksom på?
Brugeravatar
Af bbplayer
#254315
Måske giv trådstarter alligevel tomhændet hjem , hvis prisen nu ikke kom ned på det ønsket niveau. Eller så røg tråden ud af synsfeltet på skærmen :)
Af lennon
#254318
I forrige lørdag var det ingenlunde på tale,at den lokale Elgigant ville sælge 65" E6 som demo . .
Brugeravatar
Af bbplayer
#254320
intentus skrev:Hvad ville give I give for et E6V, der har været brugt som udstillingsmodel? Der er pt kun 3 tilbage hos Elgiganten, og jeg har booket det sidste i det ene varehus til afhentning i morgen. De 2 andre er også udstillingsmodeller, dog i hvert sit varehus. Jeg vil (naturligvis) ikke give deres aktuelle 25K-pris for en udstillingsmodel...så desperat er jeg nu ikke for at få den pt sidste LG-model med 3D-kompatibilitet. :p

Det skal siges, at jeg tager skridtet fra et Pana VT60-plasma, som jeg har været godt tilfreds med siden slut-2013, især efter min kalibrering, som jeg i sin tid beskrev i detaljer på Flatpanels her. Jeg blev gevaldigt træt af noget burn-in på mit plasma (TV2-logo + TV2 News-nyhedsbanner!), selvom jeg har passet MEGET på med netop dette (åbenbart ikke nok).

Imøseser input til et fornuftigt nedslag i pris for en E6V-udstillingsmodel, tak. :)
Det var ikke trådstarter men dig som skulle købe demo model, hvad fik du prisen ned til?
Brugeravatar
Af intentus
#254327
@ bbplayer

Var det dig, der var sælgeren i butikken? :p Mht. endeligt prisnedslag vil jeg nøjes med at sige, at jeg var for optimistisk, og at din estimering var spot-on :)

Han var ikke til at "skyde igennem". Det virkede til, at de havde en fast demopris uden at kunne/ville/måtte gå under den pris. Jeg blev derfor mest målrettet omkring et par andre ting, der ville afgøre evt køb: ingen ridser, ingen synlig burn-in. Umiddelbart spottede jeg ingen af delene, men sidstnævnte burde jeg have været lidt mere OBS på. Jeg først opdagede først tv'ets indbyggede grå-mønster dagen efter købet :((

Vi burde nok have fyldt vores maver med et eller andet for at undgå lavt blodsukker, inden vi gik ind i butikken efter en længere køretur (inkl færgeoverfart) O-O

Så fokus endte på at ville spare i hvert fald nogle tusind kr som minimum (sælger påstod deres E6V havde kørt i 8 mdr). Endte med at smutte med skærmen og køre på en McDonalds, hvorefter det gik op for os, at de glemte at vedlægge fjernbetjeningen i emballagen (som de heldigvis havde stående), der hang ved deres udstillingsstand, så vi kørte tilbage O_O ...opdagede dagen efter at den lille (slanke) fjernbetjening også manglede ::l

Det kan ske, at jeg fortryder at have tilføjet deres 3 års tryghedsaftale, men det kan jo gøres indenfor 14 dage...

@Bond

Elgiganten havde på købsdagen 3 stk E6V-demoer tilbage og kun i Jylland. Vi kørte til den nærmeste herfra (den næste var ca 90 min længere væk, men den var vi kørt hen til, hvis skærmen havde mærbare ridser + burn-in).

Jeg er på vej til at maile en klage til dem over et par ting (manglende fjernbetjening + vægbeslag - dog tilbudt til halv pris - der ikke passer til E6V!)

@Torben

Mit sidste forsøg på et prisnedslag var faktisk i den retning (20K)...endte lidt over.

En demomodel komplet blottet for burn-in er vel urealistisk? Tjekkede ved 30IRE...ikke helt fri for burn-in, men ikke noget, jeg har bemærket før eller under 4-5 timers Netflix (Ozark i Ultra HD). Har kun haft E6V i en 3 dages tid, så det er vel næppe opstået i det tidsrum, men jeg har hver dag rodet rundt i menuerne for at kalibrere det i ISF Ekspert Lys og Mørk (dog endnu ikke med min Colormunki på IRE-niveau - kun lidt justering af Luminance ved 5IRE med 5-10 ryk for at fjerne black crush) :o

Det kræver en del tilvænning ikke at kunne køre panelstøjfjerneren direkte på skærmen ligesom på mit VT60-plasma...på E6V skal skærmen ligefrem slukkes, så støjfjerneren kan køre i 1 time?! ;;)

@ Chilip

22K (på tom mave :p). Jeg gik også efter det her pga. 3D-samlingen. Var nødt til at vente (desværre for længe) med købet, indtil budgettet kunne klare det. Rodede lidt med 3D-justeringer (dybde/synsvinkel) til Avatar i går og blev stort set fri for crosstalk (uden pt at tage højde for undertekster), men det afhænger også af siddeposition, og hvor højt E6V er placeret, er min umiddelbare opfattelse (hvis på en væg det skal det nok vinkles lidt nedad). Ift. 3D på mit VT60, hvor 3D kan være anstrengende at se på, var det som om, jeg langt om længe fik oplevet 3D, som det bør opleves i hjemmet (mindre anstrengende enkelt set, selvom det trættede øjnene at sidde og rode med 3D-justeringer - jeg ser først Avatar helt igennem, når jeg er færdig med kalibrering :)).

Noget andet...

Kan nogen ellers anbefale et ideelt E6V-vægbeslag inkl. hældning?

LG angiver specifikt OTW420B til E6V, men det ser ikke (længere) ud til at lagerføres hos forhandlere i landet :(( Er dog i tvivl om et vægbeslag vil ruinere 3D-oplevelsen mht. seerpositionering. Det Elgiganten gav mig med (Arkitect ASTVMA14V) til halv pris kan jeg simpelthen ikke se, hvordan det skal kunne passe bag på E6V ;;) ...og det har ingen hældningsfunktion, men da smart med indbygget vaterpas...
Af simon.hansen
#254328
Hvis jeg ud over at se film spiller en del Fifa17 på min PS4, skal jeg så købe 65e6v eller 65b7v.. har den gamle model hurtigere processer til spil end den nyeste billige model?