Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#253978
Hej folkens,

Jeg har lige fået nyt TV under en reklamation.
Før havde jeg Sony X90C, og jeg fik faktisk aldrig rigtig brugt den rigtige farve profil som folk anbefalede nemlig "Biograf Pro" eller "Biograf Hjem".

Jeg brugte i stedet for den der hedder "Standard".

Nu kommer det tricky! Jeg ser film via min PC for det meste (med VLC), og jeg lagde mærke til med mit nye TV at underteksterne var helt slørret, det kunne jeg ikke forstå så jeg prøvede alt, og fandt ud af da jeg så skiftede profil fra "Biograf Hjem" til "Standard" så blev mine undertekster skarpe igen! Så det har formentlig noget med profilen at gøre.

Jeg prøvede så at smække en af mine blu-ray film på, med profilen "Biograf Hjem" og der formoder den at lave skarpe undertekster selvom jeg har den profil på.

Hvis der er nogen er jer der har en løsning på det må i meget gerne skrive :)
#253989
VLC på Android genererer nok sine undertekster ud fra en .srt-fil, som er ren tekst. Dine blurays lagrer undertekster som PNG-filer, som er billeder og de vil derfor se ud på samme måde uanset hvor du ser dem.

Standard-profilen tilføjer en del skarphed - prøv lige at justere lidt på dét først og se om det ændrer noget.
#254051
#Rasmus Larsen
Lige nu står den til at vise 1080p fra min PC.

#Torben Rasmussen
Ja hvis jeg ændre på "Skarphed" eller især den der hedder "Opløsning" så bliver de meget skarpere :)