Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#253874
Da min gamle Panasonic plasma vt55 desværre er gået i stykker, skal jeg have et nyt tilsvarende. Det fås ikke og jeg må derfor købe et oled.
Valget står mellem Panasonic og LG. Deres højtalere er jeg ligeglad med da jeg har tænkt mig at koble en SONOS playbase til tv'et.
Jeg har tænkt på de to ovenstående tv, men vil gerne høre hvad I ville vælge og hvorfor?

På forhånd tak
#253876
Panasonic gået i stykker...Impossible!

Nå..
Hmm..Begge er jo OLED og så skal man kende nærmere til hvordan de to producenter får det bedste ud af teknologien og hvem der gør det bedst...

Syntes altid OLED får topkarakterer på billedsiden så jeg vil,i første omgabg lade andre, se på de små detaljer som kan adskille Panasonic fra LG..

I stedet vil jeg blot nævne..

Dustin har et 65C7V til 29.000 kr

https://www.dustinhome.dk/product/50110 ... oCxw_w_wcB

Hvorimod et 65" EZ950 kommer noget højere op..Ehmm.. Alt for højt op..

http://m.pricerunner.dk/pl/2-3894814/TV ... ign-Priser


Og ser man på hvordan teknologien OLED er, så får den jo topkarakterer så spørgsmålet er om Panasonic ikke bliver mast af LGs gode priser, for hvem vil betale for meget for OLED, siger jeg som har et blødt hjerte for japanske kvalitetsprodukter og særligt Panasonic..Men den pris ER for høj!
#253878
thomas.strange skrev:Da min gamle Panasonic plasma vt55 desværre er gået i stykker, skal jeg have et nyt tilsvarende. Det fås ikke og jeg må derfor købe et oled.
Du vil blive overrasket. OLED er din plasma overlegen på de fleste parametre.
#253880
På billedfronten er de to meget ens, så valget afhænger nok lidt af smag og behag. Hvis du kunne lide menuerne fra dit VT55, så er de nærmest identiske på EZ950 (med Firefox OS ovenpå til app-delen). LG bruger webOS, som er fint, men bevægelsesstyring er efter min mening ikke så fedt.

En ting der taler for LG C7 er vel nok Dolby Vision. Det må forventes, at der er i fremtiden udgives mere og mere indhold i dette format.