Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af rootkeycompromise
#253820
Kan hverken be- eller afkræfte, men kan bare notere, at Power ikke længere markedsfører OLED65B6V modellen. Det er dårligt nyt for os der troede, vi kunne få en god pris på sidste års model 65", da priskrigen nok er sat lidt på hold mellem de to.
Hvis det er en sælger hos Elgiganten, kunne det også være fordi, at han/hun blot gerne vil have, at du handler nu og ikke venter på et potentielt restsalg. Har virkeligt fået mange forskellige budskaber fra Elgiganten de sidste 2-3 uger, hvor jeg selv har søgt intenst efter det rigtige tidspunkt at købe LG's OLED modeller.
Af palleti
#253826
Spørgsmålet gik specifikt på 55" modellen, og xperten svarede (da jeg gik ham lidt på klingen) at 55B6 modellen fortsat ruller ud fra fabrikken. Jeg tænkte at det måske kunne være for at have en prisbillig variant af LG OLED til at "slå døre ind med", mens man i +65" promoverer 2017 udgaverne? Hvis det ikke er korrekt, håber jeg da, det er fordi han ikke ved bedre.
Af Hanga
#253854
Jeg var I Elgiganten for at se på Sony A1. Super flot TV og byggekvaliteten virker til at være i top - det sammenholdt med de små processing forbedringer ift. LG's, gør at det primært er den jeg holder øje med.

Jeg talte med en af deres ansatte, og han mente ikke at man kommer til at se samme tilbud og prisfald på de øvrige producenter, som med LG. Med den begrundelse, at de øvrige producenter ikke kan skære lige så meget af prisen pga. fast indkøbspris på panelerne hos LG. Hvad tænker I om det, Rasmus og Torben?

Umiddelbart tænker jeg at de får svært ved at sælge Sony/Pana/Phillips, når der ofte er de her knaldtilbud på LG skærmene.
Af Beckham
#253857
Jeg tror helt sikkert at Sony og Pana skærmene også vil komme ned i pris før eller senere. Men nej, jeg tror f.eks. ikke at Sony A1 vil komme ned på samme pris som LG's OLED skærme. Sony er bare et mere premium brand og derfor vil prisen også for det meste være højere end LG skærmene.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#253861
Det er nok også et spørgsmål om, at LG har mere overhead til at skære i prisen da de selv laver panelerne. Godt nok kommer de fra LG.Display, som jo også sælger til LG, men der må være en besparelse de kan trække på hvis man vil presse prisen.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#253862
Man kan naturligvis aldrig vide sige 100% sikker - Sony ZD9 kommer f.eks. sjældent på tilbud - men baseret på min snak med forhandlere, så tolker jeg det således, at der senere på året kommer tilbud på bl.a. Sony A1.

Jeg tror ikke, at den kommer lige så langt ned som LGs skærme, men hvis man har tålmodighed, så tror jeg, at man med fordel kan vente til efteråret / tidlig vinter.
Af PeterD
#253930
Scoring skrev:Elgiganten har LG B6 til 11.999,- fra imorgen. Mon ikke lagerbeholdningen synger på sidste vers?

Power har LG B7 til 17.999,- fra imorgen. Elgiganten har til samme pris fra nu af.
Det må den gøre. Er blevet opmærksom på at Bilka havde et 65" B6V til 18.000 kr, (nu udsolgt) hvilket så var dyrt..
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#253947
Butikkerne rapporterer tilsyneladende, at de stadig får B6 ind på lager, så et eller andet sted må de jo komme fra. Det er muligt, at LG har en 2016-generation kørende sideløbende, som de bruger på B6.
Af PowerGuru
#254268
Jeg kan bekræfte, at produktionen af 6'er OLED-serien (heraf B6V, C6V, E6V) for længst er sat i bero. Der har fra de lokale varehuse ikke været allokeret stock af bestille hjem af siden udgivelsen af 7'er OLED'ene, hvilket betyder at når B6V skærmene er udsolgt i hhv. butik og online, så er det too bad.
Stod jeg og manglede en skærm, men ikke nu og her, så havde jeg helt klart ventet til efteråret/black friday, hvor der sker ting og sager med B7V. ;-)
Af Ludo
#254440
Lidt off topic:

Jeg har fået at vide, at NFL Game Pass fra den kommende sæson vil vise flere kampe i 60 FPS over streaming. (Jeg ved ikke, om det er normalt for sportsudsendelser.) Det kan de nuværende OLED-TV godt klare, ik?
  • 1
  • 78
  • 79
  • 80
  • 81
  • 82
  • 192