Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Max8000
#253710
Jeg overvejer at købe skærmen Acer H277HU, som har følgende stik:

1 x USB-C
2 x USB-3
2 x HDMI
1 x Displayport
1 x 3,5 mm Audio Out

Inden jeg køber den vil jeg gerne vide om det vil virke, at sætte den op på følgende måde:

USB-C = Macbook Pro
Displayport = PC
HDMI = AppleTV
3,5 mm Audio Out = Højtalere
USB-3 = Mus
USB-3 = Tastatur

Mine spørgsmål er følgende:

1. Hvis jeg sætter skærmen til USB-C vil højtalere, mus og tastatur så virke på min Macbook?

2. Hvis jeg sætter skærmen på HDMI vil højtalerne så virke med mit AppleTV?

3. Hvis jeg sætter skærmen på Displayport vil højtalere, mus og tastatur så virke på min PC? Såvidt jeg ved er det kun billede og lyd, som kommer med i Displayport, så hvordan sørger jeg for at USB også kommer med? Hvis jeg kører et USB kabel fra et af USB stikkene fra skærm til et USB stik på PC'en, og så sætter et USB hub i det andet USB stik i skærmen. Vil jeg så fra min PC skulle tilgå de USB enheder, som sidder i USB hubben?
Af Dare_Devil
#253711
Mit gæt til være:

1) Ja, det hele vil virke med din MacBook.
2) Ja, højttalerne vil virke med din ATV.
3) Nej, kun højtttalerne vil virke. Som jeg læser det, kan du KUN tilgå USB-hubben i skærmen vha. USB-C stikket, så med den foreslåede opsætning vil det ikke være muligt at få mus/tastatur til at virke på PCen.
Af Max8000
#253715
Mange tak for dit svar.

Findes der virkelig ikke en løsning, så man kan bruge samme keyboard og mus til en både en bærbar tilsluttet via USB-C og en PC tilsluttet via displayport?

Der må være andre der også af og til benytte samme skærm både til en PC og bærbar.
Brugeravatar
Af bbplayer
#253716
Max8000 skrev:Findes der virkelig ikke en løsning, så man kan bruge samme keyboard og mus til en både en bærbar tilsluttet via USB-C og en PC tilsluttet via displayport?

Der må være andre der også af og til benytte samme skærm både til en PC og bærbar.
Jeg bruger pc/bærbar/mus/keyboard , og den eneste løsning her er en USB HUB som flyttes fra maskine til maskine, når jeg ikke gider en switch som også kunne gøre det.
Det skal lige nævnes at begge USB stik til bærbar/stationær ligger begge på bordet via forlænger, så let at tilslutte/flytte

Jeg kan ikke lige se din kombo med USB-C og PC via display gøre noget positivt eller hænge sammen. I det mindste skal din USB-C jo så tilsluttes begge enheder for at det ville virke? Eller hvordan er det du mener din pc og bærbar vil få fat i din USB-C tilslutning?
Eller mener du Apple klarer det via USB-C? Og så skulle PC se det samme?

Hvis 1 kabel går ud fra skærmen hvordan kommer det så frem til begge enheder?