Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Lightyear
#252197
Rasmus Larsen skrev:Vi tager EZ950 ind til test. Panasonic oplyser, at den er ved at være klar, men der går nok lige 2-3 uger endnu.
Kan I afsløre om en test er lige om hjørnet? Jeg vil gerne vide om jeg skal springe på en LG B7, eller vente på at EZ950 falder i pris :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#252219
Over de kommende uger lanceres mange nye OLED-tv. Sony A1 og Panasonic EZ1000 har begge officiel salgsstart i næste uge. Derefter følger OLED-tv fra Loewe, Philips samt Panasonic EZ950.

Så hvis du kan holde fingeren fra aftrækkeren lidt endnu, tror jeg det er en fordel. Også prismæssigt.
Af ZackGem
#252382
Som nuværende Panasonicejer, er jeg ikke sikker på jeg helt har forstået EZ1000.
Markedets ringeste smart TV system, ingen Dolby Vision og en pris som er helt ude i hampen sammenlignet med f.eks. LG.
Det er basseret på samme LG panel, og jeg tvivler på det kan levere så markant bedre biledkvalitet end f.eks. LG.
Af Kaktus-burger
#252383
ZackGem skrev:Som nuværende Panasonicejer, er jeg ikke sikker på jeg helt har forstået EZ1000.
Markedets ringeste smart TV system, ingen Dolby Vision og en pris som er helt ude i hampen sammenlignet med f.eks. LG.
Det er basseret på samme LG panel, og jeg tvivler på det kan levere så markant bedre biledkvalitet end f.eks. LG.
Jeg siger også suk. Jeg går nu fra en Panasonic G20 til en LG B7.

'Problematikken' har længe været gældende for deres mid- og high-range LED LCD.

Med deres plasma-skærme dækkede de vidt og bredt og til konkurrencedygtige priser. Hvem husker ikke PX80, ST- og G-serien? De leverede reference-kvalitet til rimelige priser. LCD har efterhånden toppet, hvis du spørger mig. Der kan snart ikke presses mere ud af teknologien, medmindre der sker noget drastisk og udvikling - fx (ægte) QLED.

Panasonic vælger endda at fortsætte med deres 2016 topmodel i 2017 for 30K. Panasonic er bare ikke stærkt nok som brand til at kunne fratage markedsandele fra Samsung og Sony i det prisleje.

Jeg tror desværre ikke helt, at fremtiden ser så lys ud for Panasonic. I hvert fald ikke deres audio/visual division.