Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af zyborg
#253173
bbplayer skrev:
Rasmus Larsen skrev:LG fortalte os i sin tid, at E7 og op ville have "metallic remote", men det endte vist med at den er blevet forbeholdt W7 (og måske G7?).
Er det denne?
http://www.ebay.de/itm/ORIGINAL-FERNBED ... 2224649125
Nej, det er en ældre model af denne LG-fjernbetjening. Modellen til E7 har bl.a. de nye, dedikerede Netflix- og Amazon-knapper. Mon ikke den nye model hedder "MR750". Jeg har kontaktet LG Support, men de vil hverken oplyse modelnr. på fjernbetjeningen til E7 eller sælge den til mig...
Brugeravatar
Af bbplayer
#253567
zyborg skrev:
bbplayer skrev:
Rasmus Larsen skrev:LG fortalte os i sin tid, at E7 og op ville have "metallic remote", men det endte vist med at den er blevet forbeholdt W7 (og måske G7?).
Er det denne?
http://www.ebay.de/itm/ORIGINAL-FERNBED ... 2224649125
Nej, det er en ældre model af denne LG-fjernbetjening. Modellen til E7 har bl.a. de nye, dedikerede Netflix- og Amazon-knapper. Mon ikke den nye model hedder "MR750". Jeg har kontaktet LG Support, men de vil hverken oplyse modelnr. på fjernbetjeningen til E7 eller sælge den til mig...
Det var da heldigt for mig. Jeg har fået min nu, og havde den ikke "3D" knappen, så ville det jo være svært at aktivere.

Jeg fandt din "netflix" signature edition remote på ebay.com, den koster så 650kr men den findes der hvis du søger nu, og den hedder stadig AN-MR700 ifølge dette link:
http://www.ebay.com/itm/ORIGINAL-LG-SIG ... 5W7T-NEW-/
#253592
Hvordan i alverden finder jeg ud af, om jeg reelt set streamer 4K HDR, når jeg ser Netflix? Jeg ser Netflix via appen på min LG B7.

Fx sidder jeg lige nu og ser Better Call Saul, og den findes i 4K HDR. Jeg kan dog på ingen måde se, om jeg reelt set ser indholdet i 4K HDR.
#253598
Hvis der står HDR på filmen, så kører den i HDR. Du kan dog også se det på de billedeprofiler du har tilgængeligt i billedmenuen.

Hvis du trykker på Info, så vil du kunne se om det er 4K ved at se om der står 2160p i stream-kvaliteten. Den peaker i hastighed på 15.26 Mbps.
Brugeravatar
Af bbplayer
#253599
Hos mig skifter billede også til HDR, som et lille logo/tekst , øverst til højre når film afspilles i HDR, skifter den til Dolby Vision, så kommer det frem i toppen på netflix film i det format.

altså på mit B6V
#253600
Mærkeligt.

Jeg får ingen pop-up og bladrer jeg billedprofilerne igennem står der intet om HDR. Alt ligner sig selv - dvs ISF Mørk, ISF Lys, Spil, Biograf osv.

Jeg har en 30/3-forbindelse.

Hvordan får jeg info frem? Jeg har ingen info-knap på remoten
Brugeravatar
Af bbplayer
#253601
Kaktus-burger skrev:Mærkeligt.

Jeg får ingen pop-up og bladrer jeg billedprofilerne igennem står der intet om HDR. Alt ligner sig selv - dvs ISF Mørk, ISF Lys, Spil, Biograf osv.

Jeg har en 30/3-forbindelse.

Hvordan får jeg info frem? Jeg har ingen info-knap på remoten
Hvilken type Netflix abb. har du? Det virker vistnok kun med 4K pakken.
har du checket din netflix profil på nettet? Står den til Max båndbredde?
#253602
Det er lige på grænsen til hvad Netflix kræver for at vise 4K, men HDR kan vises ved alle opløsninger. Under HDR bør du dog ikke se ISF profilerne så vidt jeg husker.

Har du betalt for et 4K abonnement?
Brugeravatar
Af bbplayer
#253604
Torben Rasmussen skrev:Det er lige på grænsen til hvad Netflix kræver for at vise 4K, men HDR kan vises ved alle opløsninger. Under HDR bør du dog ikke se ISF profilerne så vidt jeg husker.
Enig, har lige checket. Ved DV og HDR afspilning kan ingen andre billede profiler vælges ;) Så det er enkelt. Overraskende nok har DV afspilning en levende profil, der er godt nok smurt godt på farverne der.
#253610
Rasmus Larsen skrev:Betaler du for Netflix's dyreste abonnement (det til 119 kr/md)? Det er påkrævet for at få adgang til 4K, HDR og Dolby Atmos.
Ja, det gør jeg. Godt nok kører jeg igennem et amerikansk abonnement til $12 /md, men det har vel ingen betydning?

Det skal siges at HDR virker fint, når jeg fx spiller Last of Us og Uncharted 4 via min PS4.
Brugeravatar
Af bbplayer
#253611
USA abbo betyder vel intet, det virker fint her. Jeg måtte aktivere 4K før HDR/DV dukkede op, ellers var oplevelsen nemlig ren HD (720p).

Hvis HDR virker på nogle film og ikke andre, så er du nok ude i noget hastighedsmåling som Netflix så mener, du ikke har nok af.
#253616
bbplayer skrev:USA abbo betyder vel intet, det virker fint her. Jeg måtte aktivere 4K før HDR/DV dukkede op, ellers var oplevelsen nemlig ren HD (720p).

Hvis HDR virker på nogle film og ikke andre, så er du nok ude i noget hastighedsmåling som Netflix så mener, du ikke har nok af.
HDR virker netop ikke på film via Netflix. Det er udelukkende spil såsom Last of Us og Uncharted 4, hvor jeg med sikkerhed ved, at HDR er aktiveret.