Til snak om underholdningsmedier af alle typer. Hvad har du set for nylig og hvilke er dine yndlingsfilm / spil?

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Bond
#252872
Hvis Elgiganten i Holbæk har Despicable Me 1 & 2 som UHD på lager lokalt, så køber jeg begge i aften. Så skal jeg nok lige vende tilbage.... Men umiddelbart så skal de bestilles?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#252873
Husk at ingen animationsfilm er produceret i andet end opskaleret 2K. Man producerer ikke CGI og lignende i mere end 2K. Det gælder i øvrigt også CGI brugt i film, som ellers er ægte 4K. Men du kan jo godt udnytte HDR af den grund, hvilket ikke er muligt på BD-versionen.
Af Bond
#252878
Det var enlig bare for at se om der var Dolby Vision på skiverne, og om hele kæden kunne køre Dolby Vision. TV virker med Dolby Vision, Firmwaren er installeret på OPPO 203. Men Yamaha receiveren mangler stadig Dolby Vision opdateringen, med mindre den laver altså laver et Dolby Vision Passthrough out of the box, ellers er det kablet direkte op i tv'et.

Det kommer nok til at vare et stykke tid, før at CGi bliver i 4K.
Læste på et tidpunkt at Pixar Cars 2 havde servere med i alt 12.500 CPU'er. Det er da en sjat..... og jeg mener at det tog 11 timer at render et enkel billede "singel frame" og det i 2K.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#252933
Bond: Vi glæder os til at høre dine oplevelser :)


Dolby har i øvrigt i forbindelse med CineEurope konferencen annonceret, at Dolby Cinema har nået en milepæl på 100 titler. Mange af disse titler udkommer nok også på UHD Blu-ray og/eller streaming.

Jeg har inkluderet en liste over kommende titler i artiklen på forsiden. Allerede udgivede titler skulle fremgå af oversigterne tidligere i tråden: http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1497867423
Af Bond
#253545
Rasmus Larsen skrev:Bond: Vi glæder os til at høre dine oplevelser :)


Dolby har i øvrigt i forbindelse med CineEurope konferencen annonceret, at Dolby Cinema har nået en milepæl på 100 titler. Mange af disse titler udkommer nok også på UHD Blu-ray og/eller streaming.

Jeg har inkluderet en liste over kommende titler i artiklen på forsiden. Allerede udgivede titler skulle fremgå af oversigterne tidligere i tråden: http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1497867423
Jeg var nede i Elgiganten samme dag men de skulle desværre bestilles online, hvilket jeg desværre ikke fik gjort pga. en udlandsrejse. :o
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#254074
Tja, det tyder nu på, at Disneys UHD Blu-ray-skiver ikke får Dolby Vision. Kun streaming-versionen er i formatet.

Det er så efter, at Mickey Mouse hos Disney to gange har bekræftet, at Dolby Vision også ville ligge på skiven. Tredje gang siger Mickey så: "hov, ikke alligevel".

Mon ikke vi bare skulle vente på at bagcoveret til filmen frigives, så kan vi selv be/afkræfte. At der ikke sidder en person hos Disney, som kan opklare dette definitivt, virker ærlig talt en kende useriøst...