Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af bromberg
#253508
Jeg har aldrig set en Chromecast i brug, men har bildt mig en begrænsning ind, indtil jeg prøvede xplay på mit LG tv.
Her kan jeg godt afspille både hdr materialer og demo filer af Dolby Vision materiale i xplay app´en, selvom min Imac, som er plex server ikke kan håndtere 4k (begrænset til 1080p).
Det er så fordi xplay blot streamer filerne ubehandlet.

Hvad med en Chromecast Ultra? Vil jeg (nå dolby vison blir muligt at købe til download eller via streaming) så kunne streame fra min Imac plex server til chromecast og for uhd, HDR, Dolby Vision og ikke midst Atmos/DTS X, selvom Imac selv kun understøtter 1080P og standard dolby digital og DTS?
Selvfølge betinget af at chromecast vil være tilsluttet en receiver der kan sende signalet videre?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#253528
Plex transcoder generelt filer, hvis enheden i den anden ende ikke har understøttelse af formatet, for at sikre, at video afspilles. Understøttes formatet derimod af f.eks. Chromecast Ultra, så skulle det gå igennem uagtet begrænsningerne i din Mac. Så er den bare en "dum" lagerenhed ligesom en netværksharddisk ville være det. Herhjemme har vi f.eks. en indbygget 2TB harddisk i routeren, som bare agerer lagerplads for programmet Infuse.

Jeg skal gerne prøve at teste det. Er der nogle særlige filer du vil have testet?
Af bromberg
#253661
Rasmus Larsen skrev:Plex transcoder generelt filer, hvis enheden i den anden ende ikke har understøttelse af formatet, for at sikre, at video afspilles. Understøttes formatet derimod af f.eks. Chromecast Ultra, så skulle det gå igennem uagtet begrænsningerne i din Mac. Så er den bare en "dum" lagerenhed ligesom en netværksharddisk ville være det. Herhjemme har vi f.eks. en indbygget 2TB harddisk i routeren, som bare agerer lagerplads for programmet Infuse.

Jeg skal gerne prøve at teste det. Er der nogle særlige filer du vil have testet?
Ahh det var præcis det svar jeg ledte efter:).

Jeg har en håndfuld atmos film liggende jeg så ville rippe, men kun hvis Plex kan sende det videre til i det tilfælde her chromecast.
Jeg har en ps4 der kan klare det idag, men vil gerne gøre lidt mere ud af det nu hvor man efterhånden kan få mange atmos film - billigt.
- men ville gerne undgå ps4 som afspiller, det blir jeg bare aldrig glad for.

Jeg ville da gerne vide om Dolby vision afspilles via plex (det før det i xplay ihvertfald)?
Jeg har de demo klip siden her var behjælpelig med.
En chromecast, kan den sættes til at foretrække Dolby vision i Netflix også? Når materialet er til det selvfølgelig
#281202
Hvorfor er de ikke bare indbyggede? Jeg er træt af de skal hænge ud til siden, og have strøm eksternt. I visse tilfælde havde det været bedre, hvis HDMIen stak bagud, fremfor man har chromecasten til at hænge og dingle på siden.

Det er trist, hvis man vil have et totalt strømlinet setup :-(
Brugeravatar
Af bbplayer
#281206
Det behøver den jo heller ikke, jeg satte elastik om kabel, så den pegede modsat kanten, så ind mod midten af tv, og strøm skal den jo have, og tv kommer jo oftest med usb, så det synes jeg ikke har været et problem.

Med et strømlinet setup, kan du købe dig ud af stik på siden, og vinkle dem hvis du vil, eller du køber et Android TV og Ultra Chromecast følger med :) Eller du bruger de andre skærm spejlnings løsninger som også findes på Samsung tv og Sony også tilbyder.
#281216
bbplayer skrev:Det behøver den jo heller ikke, jeg satte elastik om kabel, så den pegede modsat kanten, så ind mod midten af tv, og strøm skal den jo have, og tv kommer jo oftest med usb, så det synes jeg ikke har været et problem.

Med et strømlinet setup, kan du købe dig ud af stik på siden, og vinkle dem hvis du vil, eller du køber et Android TV og Ultra Chromecast følger med :) Eller du bruger de andre skærm spejlnings løsninger som også findes på Samsung tv og Sony også tilbyder.
Ok så du trækker strøm fra Tv’et, også selvom det i forvejen trækker en ekstern harddisk?
Har ladet mig fortælle, at Chromecasten i Android TV ikke er nær så gode som de externe?
Brugeravatar
Af bbplayer
#281217
Jeg har ikke flyttet min eksterne Chromecast med til soveværelse (endnu). Og der er ikke HDD på der.
Jeg lavede krudsedulle kabel på min Chromecast da mit OLED tv er buet, så ser du disse enheder bagi endnu mere :) Med krøllen på, så de drejer indad, virker de mindre synlige når man så den åbne del på en buet skærm. Det virker da også på min nye men ikke helt lige så vigtigt.

Jeg mener kun den interne chromecast er bare lidt bedre, for den indbygget funktion, kan så køre kabel og det må være et plus når der castes billede fra en enhed, som også er på kabel :)
Måske er der begræsninger, dem kender jeg så ikke, det er ikke en funktion som jeg bruger til meget andet end YT.
Senest rettet af bbplayer 26. okt 2018, 21:46, rettet i alt 1 gang.