Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#217669
Jeg er lidt nysgerrig over hvorfor Philips ikke figurerer i nogen af listerne, og tilsvarende så sidste gang et Philips produkt blev testet her var i 2013.
Er de bevidst udeladt og i så tilfælde ville det være interessant at høre hvorfor. :)

Jeg er ikke expert indenfor området, men har altid været tilhænger af deres TV produkter. Dels har deres UI og remotes altid været uprætentiøse og dels synes jeg at deres billede kvalitet har været god.
#217674
Vi fik ganske enkelt ikke modeller til test. Vi har spurgt ind til om vi ikke kunne få nogle i år, men der er ikke en dato endnu. Det er skam ikke for at diskriminere, at vi ikke har anmeldt dem, men vi henter dem ikke selv, så hvis de ikke sender os et demoeksemplar, så bliver de ikke testet.
#253009
Hej.

Jeg vil da godt dele mine overvejelser i forbindelse med at finde et nyt fjernsyn. Nedenstående liste er lavet ud fra Flatpanels tests, fra de nyeste tilbage til 2016. Jeg har sorteret dem efter billedkvalitet, fordi det synes jeg er en af de vigtigste parametre. Dernæst har jeg skrevet total karakteren - mest for at se hvis den er væsentligt mindre end billdkvalitets karakteren er der måske noget andet man skal være opmærksom på, dernæst pris og en kommentar om designet/æstetikken (efter min smag).

De der er skraveret øverst er mest for lige at adskille OLED'erne fra de andre. Og så har jeg skraveret den som jeg regner med at vælge. Og hvorfor vælger jeg så den når den ligger lidt nede på listen? Jo her kigger jeg på prisen og designet. Jeg vil ikke give over 30.000 for et fjernsyn (ok hvis jeg vandt 1 mio. i lotto, så måske). Dernæst kan jeg ikke lide designet på LG's E6 (og heller ikke E7, selvom det er en anelse bedre). Philips'en er lidt ok, men har ikke analoge indgange (til karaoke mikrofon). Men hverken Philips eller LG siger mig så meget. Jeg hælder mest til Sony og Panasonic. Men af de to vinder Sony'en selvom karaktererne er lidt lavere end Pana'en - primært fordi Sony's design er helt vildt flot og lækkert. Og således havner jeg på Sony XE93, som noget af det bedste man kan købe i prisklassen lige mellem 15- og 20.000,- :)
Vedhæftede filer
Fjernsyn 2017, Flatpenels tests.jpg
Fjernsyn 2017, Flatpenels tests.jpg (171.19 KiB) Vist 8419 gange
#253014
Jeg er ikke et sekund i tvivl om at du bliver rigtig glad for Sony XE93. Har selv været den glade ejer af 65" udgaven i et par måneder nu og det er simpelthen et fantastisk all round tv. Leverer rigtig godt på både HD, 4K og HDR. Og god til gaming også.
#253027
Høhøhø - kom lige til at se, at dette emne ikke har været aktivt siden 2015..... Men grunden til at jeg lavede denne min egen liste, var at jeg ikke vidste der fandtes én. Og det gør der sådan set heller ikke. Fordi min liste er egentligt en liste over de tests som Flatpanels har lavet, som så er sorteret med bedst karakter for billedkvalitet som primært kriterie. Sådan en liste - altså over tests - mangler lidt, måske. Men det kan formodentligt ikke betale sig at lade listen dække over mere end 3 år, måske endda kun 2 år. Dels fordi en test i 2015, bare for at tage et eksempel, måske fik tæt på topkarakter - dengang. Men i løbet af det seneste år flytter grænsen sig hele tiden.
#253031
Waaaaay ahead of you.

VI har en fin liste over tests hvor karaktererne også står:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1440153849

Du kan sortere listen som du vil ved at trykke på overskriften i tabellen. Den opdaterer i øvrigt sig selv hver gang vi publicerer en ny test.

Vi har ikke priser i, da det vil kræve for meget vedligehold, men ellers så tror jeg den gør hvad du beder om. Vores karaktersystem er i øvrigt dynamisk, så vi flytter overliggeren når der kommer nyt, så gamle tests er NETOP sammenlignelige med de nye. Det står også beskrevet yderligere i linket ovenfor.
#253051
Aha! Den havde jeg ikke lige set - eller overset.... ;-) Men det er jo bare super så. Men fordelen for mig, ved at lave min liste var jo så at jeg var tvunget til at gå ind i de enkelte tests og i hvert fald hurtigt lige skimme dels mht. design og dels mht. karaktererne / konklusion. Men det er rigtigt godt at I har denne liste og den dynamiske karaktergivning. Det er også smart at der er årstal på, så man kan se om et tv fra sidste år måske er bedre end et andet fra i år.
#253054
Vi udbygger den løbende, så der kommer mere funktionalitet i. Eksempelvis tilføjes der nok filtrering på producent på et tidspunkt, ligesom vi har det i vores liste i artiklen om tilbudsvarer.
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1320152757

Det kan ikke udelukkes, at vi får laveste dagspris med ind på et tidspunkt, men pt. er det ikke på agendaen, da det vil kræve noget ekstra scripting og kontakt til databaser, som vi ikke selv er herre over.
#297985
Hej
Har fuldt lidt med herinde både ved sidste tv køb og nu igen hvor jeg pga flytning gerne vil have et nyt tv.
En ting jeg synes ikke er dækket så godt er tv per krone...
Dvs der er tit sammenligninger imellem tv på samme størrelse - men ikke så tit en sammenligning af hvad kan jeg får for 20.000 kr eller lign
Helt konkret så er overvejelsen:
Lækkert Oled på 65 tommer eller fx samsungs q9fn på 75 tommer ?
Er det fx værd at gå op i størrelse ?
Hvordan med lyd ? Jeg er på soundbar something something... men hvordan lyder en soundbar i forhold til seperate højttalere og en forstærker ? Hvad med dynaudios produkter ? Kan de integreres
Brug vil være streaming med ATV4K
Hvis jeg har postet i forkert tråd så undskylder jeg på forhånd
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 10