Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Flatpanels
#252919
Anmeldelsen af LG E7 OLED er online. Det er en 2017 OLED og afløseren til E6. Nyhederne består i et mere lysstærkt panel, Dolby Atmos i soundbaren og webOS 3.5.
Find testen her: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1497845711

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen.
#252928
Som man nok kan fornemme, så er det virkelig marginalerne der adskiller de her OLED-modeller. Sony'en er bedre på bevægelse, hvor LG'en står lidt mere præcist efter 2-punkts justeringen af farverne. Ultimativt, så bør man nok basere sit valg ud fra hvilket styresystem man synes bedst om, og så de features man betaler for i hver af modellerne. Vi adskilte A1 og E7 med ét procentpoint på billedkvalitet (2 point på vores absolutte skala) primært baseret på håndteringen af bevægelse, opskalering/de-interlacing og så A1's evne til at vise gradienterne mere flydende. Men det er altså ét sølle procentpoint, så vi er ude i marginalerne.

Vær OBS på, at B7 og C7 byder på samme billedkvalitet, så hvis man er ligeglad med "glass"-looket på E7 og fjernbetjeningen, så er der en del at spare ved at nappe en af dem i stedet. De har dog samme skavank med dumt placerede stik bagpå, hvilket virkeligt er mig en gåde, at man vil være bekendt at sende ud i 2017. To USB, SPDIF og en HDMI.
Af zyborg
#252961
Hvad er fjernbetjeningens produkt-/modelnr.? Jeg forsøger at finde ud af, om man kan bestille denne fjernbetjening som alternativ til den (noget billige) "magic remote"-fjernbetjening (MR650) til LG OLED55B7V.
Af Grandahl
#252971
Du skriver at forskellene er marginale, små.. Men vil du mene at de er så små at os almindelige seere ikke vil kunne se nogen nævneværdig forskel i de kategorier du nævner ift. A1 ?
Brugeravatar
Af Hajric
#252981
Tak for god test :)

Udover fjernbetjeningsforskellen hvis man sammenligner med W7, og designet (wallpaper design), hvad er så forskellen med E7 og W7 - er klar over W7 er high-end modellen? Det savner jeg lidt i testen.
#252983
Der er ikke nogen forskelle på billedkvaliteten. Forskellen i LG's lineup er kosmetiske og så får du jo en større soundbar i W7.

W7 er et design-statement, som skal vise verden hvad OLED kan blive til. Man har ikke førhen kunne klistre en skærm fast på væggen i denne størrelse alene vha. magneter og heller ikke før har man kunne få så tynd en skærm. LG bruger dermed W7 til virkelig at distancere OLED fra LCD, hvilket jeg egentlig er imponeret over, at de kan formå at få produceret som et færdigt produkt allerede i år.

Men hvis du kun går op i billedet, så er W7, G7, E7, C7 og B7 forsynet med samme OLED-panel, samme processor, og samme software, så de er reelt set ens hvis du sætter dig i et totalt mørkt lokale og kun kan se billedet.