Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#251761
Hvis I kan lide musikvideoer, så er den rededesignede Vevo app rigtig fed. Jeg fik prøvet den kort forleden. Vevo virker som bekendt ikke officielt i Danmark, men hvis man alligevel har en DNS-unblocker kørende, så har man ofte adgang (afhængigt af hvilken i bruger).

Jeg skrev lidt om app'en på engelske FlatpanelsHD: http://www.flatpanelshd.com/news.php?su ... 1495194699
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#251762
WWDC 2017 er kun 2 uger væk og jeg regner bestemt med at vi hører nyt om tvOS - krydser også fingre for ny Apple TV hardware.

Det lyder som om, at Amazon lander på Apple TV i forbindelse med WWDC 2017.

Noget kunne desuden godt tyde på, at vi danskere snart får adgang til den nye TV app. Jeg skiftede i dag min iPad over til US iTunes fordi jeg skulle hente nogle amerikanske streamingtjenester. Herefter kom TV app'en frem og fordi min iPad er på dansk, fik jeg følgende splash-screen, da jeg åbnede app'en.
Vedhæftede filer
IMG_0330.PNG
IMG_0330.PNG (381.28 KiB) Vist 8201 gange
Af bromberg
#251780
Den tv app, var det den der kunne integrere div apps for overblik og oversigt/guide?

Nu er det aldrig til at vide med Apple, men bør de ikke smide noget 4k afsted snart mon?
Blir det mon nogensinde aktuelt med 24hz på Apple tv?
Af jramskov
#251789
Tænker det er mest relevant til live udsendelser? Hvis DR, TV2 og Viaplay integrerede det, ville det være ganske fint efter min mening.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#251835
Særligt live, men det kunne da være fedt at få det hele med. Når TV app'en er installeret har man mulighed for at remappe "skærm"-knappen på Siri remote til altid at åbne TV app'en :)

Jeg talte tilfældigvis med YouSees direktør i går. Han nævnte, at YouSee i fremtiden skal skille sig ud ved at samle tv-oplevelsen på tværs af kanaler, arkiv, streaming osv. Altså hvor arkivindhold præsenteres side-om-side med live-indhold i samme brugerflade. Det er jo lidt samme oplevelse Apple sigter efter med TV app'en.
Af jramskov
#251848
Rasmus Larsen skrev:Særligt live, men det kunne da være fedt at få det hele med. Når TV app'en er installeret har man mulighed for at remappe "skærm"-knappen på Siri remote til altid at åbne TV app'en :)
Bestemt, mener blot at live streams er vigtigere at få et overblik over.
Rasmus Larsen skrev:Jeg talte tilfældigvis med YouSees direktør i går. Han nævnte, at YouSee i fremtiden skal skille sig ud ved at samle tv-oplevelsen på tværs af kanaler, arkiv, streaming osv. Altså hvor arkivindhold præsenteres side-om-side med live-indhold i samme brugerflade. Det er jo lidt samme oplevelse Apple sigter efter med TV app'en.
Tror de får svært ved at skille sig ud - sigter de ikke alle mod lidt det samme?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#251866
At samle tv-oplevelsen på tværs af tjenester i én brugerflade bliver nok den store trend de næste mange år. Se bare hvad Amazon er ved at gøre. De har egen streamingtjeneste og så kan man købe "kanaler" (som reelt ikke er kanaler, men en blanding flow-tv+arkiv) ovenpå.

Personligt tror jeg mere på idéen med at samle tv-oplevelsen på platforms-niveau (som Apple og Google gør) end på app-niveau, som Amazon gør, men man kan vel sige, at Amazon har sat et bet på begge heste, da de også har FireTV-boksene.

Jeg tror, at tv-markedet vil udvikle sig kraftigt i de kommende år. Det bliver spændende at følge :)
Af jramskov
#252297
Så er det i morgen der måske kommer et ATV5...jeg tror dog nærmere det kommer engang til efteråret, synes ikke jeg har hørt nogen rygter om at der skulle komme en ny ATV lige nu.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#252367
Apple WWDC 2017 kan livestreames via WWDC app'en på Apple TV. Eller på Apples egen side her: https://www.apple.com/apple-events/june-2017/

tvOS 11 får sikkert noget nyt, men selv håber jeg bare mest på:
- Dansk Siri
- Dansk universal søgning
- Dansk 'TV' app
- Amazon Video app

Som nævnt tidligere er splash-screen i 'TV' app'en oversat til dansk. Den er så vidt jeg kan se også oversat til tysk og sikkert også andre sprog.

Billede
  • 1
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 38