Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Lape
#252215
Hej, står og skal købe et TV til min dreng her efter arbejde og har kig på Samsungs KS7005 eller KS8005 da jeg allerede kender dette TV og det vil være ganske fint til hans behov og budget. Det bliver et 55.

Nu har jeg så set MU serien, er det en rebrand af sidste års modeller eller er der sket noget yderligere? Umiddelbart kan jeg ikke se forskel på specs?

Hvad er den primære forskel på KS7005 og MU7005 eksempelvis?

Han spiller en del PS4 (og til tider PC på TV'et) så det lave input lag passer fint og det er så vidt jeg kan finde frem til også uændret fra KS til MU.

Takker og god weekend 8-)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#252218
Vi har ikke haft mulighed for at se på MU-serierne endnu, men nogle af de første anmeldelser peger på, at sidste års KS faktisk er bedre. Så med mindre du får et godt tilbud på MU7005, så synes jeg, at KS7005 ligner en bedre løsning.

I går så selvfølgelig glip af de seneste nyheder på Tizen-platformen, men det er ikke fordi der er så meget nyt i 2017. Samsung opdaterer som bekendt ikke softwaren på tidligere års modeller.
Af Lape
#252222
Ok mange tak Rasmus.

Det er da egentligt underligt at de ikke opdaterer ældre modeller's software? Især taget i betragtning af at de stort set er identiske? Nå, men det går nok :) Jeg har egentligt været positiv over Tizen på de 2016 modeller jeg har prøvet og har ikke oplevet noget irriterende.

Vi må se hvad det bliver til. Jeg køber i butik men KS serien er ved at være udsolgt på nettet rundt omkring, er spændt på at se om det gør sig gældende i butikken også.
#252240
Det sælger flere TV ikke at opdatere gamle modeller. Men det er en ret trist tendens. Sony fører pt på opdateringer med Android 7.0 der ruller ud til 2015-serien i år.
Af Jannik K.
#252387
Jeg er virkelig i tvivl her omkring samme emne som trådstarter.
Jeg har egentligt bestilt et LG OLED55B7V til de. 13.999kr, som er smertegrænsen for hvad jeg mener jeg vil give for et tv, men efter at have målt efter i stuen, er jeg overbevist om at det er for småt. Godt billede eller ej, så er det ikke fedt at skulle rykke tættere på TV'et for at kunne se noget, godt billede eller ej.

Jeg overvejer nu et Samsung UE65MU7005 til 12.999kr eller et Samsung UE65KS8005 til 11.999kr. Det er nok et step-down i billedkvalitet, men et stort skridt op i størrelse i forhold til det bestilte LG. De bagudvendte HDMI-, LAN- og optisk porte på LG tæller meget ned, da jeg skal bruge dem alle. Her har Samsung en stor fordel med deres Connect bokse.
Hvilket af de to Samsung skærme skal man hoppe på? Jeg kan se de i hvert fald har ændret fjernbetjeningen til at være lavet af aluminium i den nye model. Har de ikke også ændret på styresystemet? Er Connect boksen den samme?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#252400
Mit svar ville være det samme som til trådstarter. De første meldinger peger på, at KS8005 er en bedre skærm og når den sågar er billigere, så snup da den.

Størrelse er naturligvis også en del af billedkvalitet, men hvis det er HDR du søger så ville jeg dog alligevel anbefale dig til at holde fast i LG B7.
Af soko
#252404
Jannik K. skrev:Jeg er virkelig i tvivl her omkring samme emne som trådstarter.
Jeg har egentligt bestilt et LG OLED55B7V til de. 13.999kr, som er smertegrænsen for hvad jeg mener jeg vil give for et tv, men efter at have målt efter i stuen, er jeg overbevist om at det er for småt. Godt billede eller ej, så er det ikke fedt at skulle rykke tættere på TV'et for at kunne se noget, godt billede eller ej.

Jeg overvejer nu et Samsung UE65MU7005 til 12.999kr eller et Samsung UE65KS8005 til 11.999kr. Det er nok et step-down i billedkvalitet, men et stort skridt op i størrelse i forhold til det bestilte LG. De bagudvendte HDMI-, LAN- og optisk porte på LG tæller meget ned, da jeg skal bruge dem alle. Her har Samsung en stor fordel med deres Connect bokse.
Hvilket af de to Samsung skærme skal man hoppe på? Jeg kan se de i hvert fald har ændret fjernbetjeningen til at være lavet af aluminium i den nye model. Har de ikke også ændret på styresystemet? Er Connect boksen den samme?
Jeg er "lige" skiftet fra 55 til 65" og der ér altså noget af en forskel.

Har i øvrigt købt 65" KS7005 og er rigtigt godt tilfreds, OLED giver ganske sikkert et bedre billede, men det er uden praktisk betydning til mit brug.
Af MortenJensen1981
#253981
Nogle som har problemer med deres Samsung Tizen? Hver gang man starter en app op som feks Youtube, Viaplay mm så er man tit tvunget til at force close appen med return knappen og derefter starte appen igen før den virker ordenligt?