Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af jonas.jacobsen
#251507
Jeg står over for at skulle investere i nyt tv. Mit nuværende har en del år på bagen (Pioneer PDP-5080XD).
Jeg vil virkelig gerne op i en 75" men har også kigget på Lg 65e6v.
Da en 77" oled er lige en tand for dyr O_O står jeg over for enten at købe et 65oled eller et 75 led

Er det det' værd at ofre 10 tommer i forhold til kvaliteten på oled?
Mit budget ligger på omkring de 30.000kr
Det kunne også være rart hvis nogen kunne anbefale et evt godt 75" tv

Håber at få lidt gode råd

Mvh Jonas Jacobsen
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#251508
Størrelse har bestemt noget at sige for billedoplevelsen. Det er svært at ignorere i ligningen. Stod jeg i din situation ville jeg dog stadig vælge 65E6V fremfor 75" LCD. Når du kommer fra en Pioneer Kuro, vil OLED overordnet bygge på de samme forcer, men næsten på alle punkter overgå din nuværende. En 75" vil nok være en lidt mere blandet oplevelse af forbedringer og forværringer. Når du kommer op i 75" LCD er der også stor risiko for ujævn fordeling af baglyset.
Af Beckham
#251515
Størrelse har bestemt noget at sige. Har selv lige for nylig købt en 65" og har allerede vænnet mig til størrelsen...kunne sagtens klare en 75"..:-) Men det kommer også lidt an på hvilket materiale du skal se på tv'et efter min mening. Ser du primært en masse film via højkvalitetskilder som f.eks. blu-ray UHD Blu-ray, så kommer OLED for alvor til sin ret med de fantastiske kontraster OLED kan lave. Ser du primært almindelig tv eller f.eks. en masse sport, så synes jeg måske forskellene på OLED og et godt LCD bliver væsentlig mindre. Udfordringen er måske lidt dit budget. Tror måske det bliver svært at finde en top lcd model til 30k i 75". Så lige at Sony ZD9 er på tilbud til 42k i 75" den her weekend. Nu ved jeg godt at den er et væsentlig stykke uden for dit budget, men hvis vi ser bort fra pengene så ville jeg helt klart vælge denne i en 75" kontra en 65" E6. Men omvendt, snakker vi en midrange lcd model i 75" kontra E6 i 65", så ville jeg nok vælge E6.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#251575
... igen, så har vi også testet den. Det er sq en kende belastende at du mener, at man bør linke til andre tests fra VORES forum.

Der hører en hel tråd til E6-anmeldelsen og mht generelle hints, så har vi også en hel artikelserie omkring indstilling af LGs 2016 OLED.
Af jonas.jacobsen
#251752
Jeg er utrolig tilfreds med mit køb af E6V, spiller en del ps4 og det er virkelig en fornøjelse :)

Jeg har faktisk benyttet mig af de artikler omkring settings herinde fra flatpanels, super fedt med så dedikeret en side som denne. Så stort tak til Torben og Rasmus
Af jonas.jacobsen
#251766
Mange tak :)
Jeg er lidt i tvivl om, hvorvidt jeg har sat HDR op rigtigt.
Jeg har fulgt de anvisninger der er både på tv og ps4, men kan ikke rigtig se forskel? Jeg spiller Skyrim remastered og der skulle jeg vel gerne kunne se forskel? Jeg spiller på billedprofilen Spil