Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af helton
#251661
da jeg samler danske film og serier,og ved at jeg gerne må optage fra tv når der er analog,har jeg købt flere brugte dvd optager,kan ikke købe nye mere,jeg har aldrig haft problemer med at tilslutte dem til mine tv,men nu har jeg købt en philips dvdr 5520 som ud fra manualen kan rigtigt meget,men den vil ikke modtage tv signal,uanset hvad jeg gør,har kontaktet philips,får af vide at den kræver en set top box,har prøvet at læse om sådan en box,men ved ikke nok til at jeg tør købe en,de er jo dyre,jeg ser tv med bokser og antenne,har prøvet dvd med en boks fra bokser,og med tv med kortindgang,intet hjælper,håber at i kan hjælpe,
Brugeravatar
Af bbplayer
#251667
Din (nye) optager kan kun optage analoge signaler, og Boxer er et digitalt signal, og derfor skal du sende signalet igennem en set top box , hvor det digitale signal kan videre sendes til din dvd optager som et analogt signal.
flere af disse set top bokse har SCART / antenne udgang, som du kan sætte ind i din optager.

Så er det løst.
Af helton
#251668
tak for dit svar,det sagde de også hos philips,men er en set top box det samme som en box man ser tv igennem,jeg kan ikke finde ud af det,og de bokse jeg har set mangler et scart stik,så skal jeg ud i en brugt box,eller skal jeg finde en anden brugt dvd optager,de andre brugte dvd optager jeg har købt skal ikke have en box,jeg har to fra sony,så lige nu er jeg meget i tvivl om jeg bare skal skrotte den dvd optager,den kostede under 200 med porto.
Brugeravatar
Af bbplayer
#251674
til 200,- så burde den skrottes, der er vist nyere blu-ray optagere idag som også klarer DVBT/C signalet , ved ikke om det også gælder hdmi signaler, det har jeg ikke viden om.